AndroidHealthClinic

advies/opbouwende kritiek gevraagd (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Yammerhok

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
9 apr 2008
Berichten
3
Waardering
0
Heb inmiddels veel gelezen op het forum. Mn calorieen berekend enz..ben aan de slag in een sportschool maar het wil nog niet echt lukken.

Even om een beeld te scheppen. Ben 35 1,92 lang 104 kg en sinds 1 maand weer bezig in de sportschool.
Drukke baan waarbij ik regelmatig buiten de deur lunch en diner (meestal dan toch een salade maar dat is altijd meer calorieen en vetten dan 2 boterhammen met kipfilet J

Woon alleen met mijn dochter dus wanneer ik tussen de middag in een restaurant zit moet ik toch ’s-Avonds koken voor een goede maaltijd voor haar.

Ik wil uiteraard afvallen en aan mn figuur werken. Ik sport sinds kort 3 x per week circa anderhalf uur. 30 min cardio en uurtje KT. KT is geen split maar gewoon totale lichaamstraining.

Wanneer ik niet buiten kantoor lunch eet ik het volgende:
06:30 uur: 2 boterhammen met kaas of kipfilet of rookvlees beker melk en/of jus d’orange
10:00 uur: 2 br boterhammen met kaas of kipfilet of cornedbeef
12:oo uur: 3 br boterhammen 1 kop heldere bouillon, beleg is kaas of kipfilet, 2 bekers melk
14:30 uur: 1 appel en 1 kiwi of 2 mandarijen ieg stukken fruit
17:45 uur: meestal wokmaaltijd, rijst of paste met groenten en rundergehakt, kip of vis
20:00 uur: alleen na training bak magere yoghurt.

Zoals gezegd ben nu een maandje bezig maar ik verlies geen gewicht en mn broeken gaan niet losser zitten ???

Ik hoor graag jullie adviezen/tips/opbouwende kritiek.

Alvast bedankt!
 
hai,

ik zou een aantal wijzigingen doen aan je schema

smorgens meer eten en 's avonds minder, doe maar minstens 5 boterhammen smorgens

je eet wel nog veel vet, die kaas en dat cornedbeef daar zit heel erg veel vet in

25 gram per honderd gram corned beef is vet,
misschien kan je filet americain nemen in de plaats wat maar 8g vet per 100g heeft
en magere kaas ipv gewone kaas

ook gehakt bevat enorm veel vet, dus als je daar een alternatief voor kan vinden!

eet trouwens een bak magere kwark (platte kaas) ipv die yoghurt, dit bevat veel meer proteinen wat helpt voor spieropbouw

en meer groenten kerel, salaatje, tomaten, het stilt de honger ook :)

de rest van de voeding kan ik niet echt beoordelen, zoals die bouillon, deze kan ook veel vet bevatten maar dat weet ik niet
 
verdeel je voedingswaarde gelijkmatig over alle maaltijden, dus dat je ook elke maaltijd eiwit binnen krijgt.

de maaltijd van 14.30 is natuurlijk geen maaltijd
verander idd de yoghurt is magere kwark en ik zou die een half uurtje voor t slapen nemen.
voeg misschien nog wat goede vetten (noten) toe

verder kan ik t niet echt beoordelen omdat je denk ik t liefst wilt afvallen.
verdeel je voedings waarde beter en schrijf alles er even bij zodat men t beter kan beoordelen.
 
Fruit alleen smorgens en na de training. Anders een vitamine pil nemen voor je vitamines als je niet traint.

Kaas sowiezo eruit en wokken met Olijfolie. Probeer tussendoor wat groene thee te drinken en denk ook aan goede vetten (bijv. door omega 3 pillen te nemen).

Je kan het beste je behoefte berekenen en daar van 200 calorien langzaam naar 500 calorien eronder gaan werken. Let op dat je genoeg eiwitten binnenkrijgt gedurende de hele dag (dus elke maaltijd).
 
Super dankjulliewel voor de adviezen.

cornedbeef, kaas, en yoghurt exit :p

Een paar opmerkingen/antwoorden van mijn kant.
Wokken doe ik inderdaad alleen met olijfolie.
Mijn calorieverbruik is circa 3250 p/d volgens de berekening. Ik kan op de site van nationaalgezondheidsplan invullen wat ik eet per dag dan rekent dat schema het volgende voor mij uit. aantal gr. kCal. Eiwitten. Koolhydraten. Vetten. alles in grammen en percentages. Met het schemaatje wat ik eerder heb opgegeven zit ik aan ongeveer 2500 kcal. als volgt onderverdeelt 2240 kCal. 113 gr eiwitten. 320 gr koolhydr. 54 gr vet

Ik zal zeker de yoghurt vervangen door de kwark en het fruit in de ochtend eten.

Ik wil idd eerst afvallen en door te trainen mn spieren op orde houden. Daarna voor definitie zorgen ;)

Maar dit zou betekenen dat ik dus te weinig eet, want ik zit nu veel te ver onder mijn behoefte. Kan dat een reden zijn waardoor ik niet afval???????

Alvast bedankt weer!!
 
miss sochtends 50gr brinta ipv boterhampjes?
 
Ik wil idd eerst afvallen en door te trainen mn spieren op orde houden. Daarna voor definitie zorgen ;)

Zal moeilijk worden. Zou eerst gaan bulken en flink massa opbouwen om daarna te gaan cutten en te zorgen dat je spierdefinitie goed zichtbaar wordt (droogtrainen).
 
Back
Naar boven