AndroidHealthClinic

Advies over buikvet

Bezoekers in dit topic

Uhmazing34

Novice
Lid geworden
26 mrt 2021
Berichten
7
Waardering
4
Lengte
1m80
Massa
68kg
Hallo,

Ik was de afgelopen weken bezig met een lean bulk (de maanden daarvoor niet gesport wegens een blessure).
Ik stoor me echter aan mijn buik op dit moment, en aangezien de zomer er al weer snel aan komt zou ik graag van mijn buik af willen.

Het lijkt mij zelf daarom het meest logisch om te gaan cutten, maar aangezien ik geen verstand heb van cutten zou ik jullie graag om advies vragen.

Wanneer kan ik het beste beginnen met cutten?
Hoeveel procent onder mijn caloriebehoefte kan ik het beste gaan zitten? (Op basis van de foto's wellicht).
Dien ik ook cardio erbij te gaan doen als hulpmiddel of is dit niet nodig?

Ik sport normaliter 2 à 3 keer per week (krachttraining full-body).

Ik hoor het graag. Bedankt alvast!

Groetjes
 

Bijlagen

  • foto1.jpg
    foto1.jpg
    91,2 KB · Weergaven: 267
  • foto2.jpg
    foto2.jpg
    86,3 KB · Weergaven: 263
Eten op onderhoud en doortrainen.

Een beetje cardio is nuttig voor je gezondheid.
 
gemiddeld 500kcal per dag onder onderhoud (niet%) doormiddel van minder eten en/of meer cardio == cutten.
 
Eten op onderhoud en doortrainen.

Een beetje cardio is nuttig voor je gezondheid.
Beginnen met cutten nadat je massa hebt opgedaan.

Maar heb ik dan nog wel tijd om te cutten om mijn buik enigszins weg te krijgen voor de zomer?
Zou het niet beter zijn om nu te gaan cutten en dan na/in de zomer te beginnen met een lean bulk? Of zie ik dit totaal verkeerd
 
Je hebt geen buik, maar helaas ook geen zichtbare buikspieren. Rustig opbouwen en niet vetter worden. Je zou er een beetje cardio bij kunnen doen op de dagen dat je geen kracht doet.
 
Maar heb ik dan nog wel tijd om te cutten om mijn buik enigszins weg te krijgen voor de zomer?
Zou het niet beter zijn om nu te gaan cutten en dan na/in de zomer te beginnen met een lean bulk? Of zie ik dit totaal verkeerd
Je ziet het niet verkeerd, maar je hebt mogelijk tegenstrijdige korte en lange termijn doelen, daar moet je kiezen en/of een balans in vinden.

Als je nu op onderhoud gaat eten, blijft trainen en wat cardio toevoegt zit je al snel net iets onder onderhoud.

Je onderhoud is geen statisch getal.

Met meer spier en meer cardio (dit kan ook een dagelijkse wandeling van een uur zijn) verbruik je meer en ligt je onderhoud feitelijk hoger.

Waarschijnlijk zie je er beter uit met iets meer spier, dan met iets minder vet.

Er is een politiek incorrect spreekwoord dat 'abs on a skinny dude is like big tits on a fat chick: doesn't count!'

Zou je nu heel erg gaan cutten dan kan het dat er helemaal niets overblijft.

Hoeveel kcal eet je nu, hoeveel meet je taille en wat zijn de verhoudingen eiwitten/koolhydraten/vetten?

Drink je alcohol, eet je veel zwaar bewerkte voeding?
 
Je ziet het niet verkeerd, maar je hebt mogelijk tegenstrijdige korte en lange termijn doelen, daar moet je kiezen en/of een balans in vinden.

Als je nu op onderhoud gaat eten, blijft trainen en wat cardio toevoegt zit je al snel net iets onder onderhoud.

Je onderhoud is geen statisch getal.

Met meer spier en meer cardio (dit kan ook een dagelijkse wandeling van een uur zijn) verbruik je meer en ligt je onderhoud feitelijk hoger.

Waarschijnlijk zie je er beter uit met iets meer spier, dan met iets minder vet.

Er is een politiek incorrect spreekwoord dat 'abs on a skinny dude is like big tits on a fat chick: doesn't count!'

Zou je nu heel erg gaan cutten dan kan het dat er helemaal niets overblijft.

Hoeveel kcal eet je nu, hoeveel meet je taille en wat zijn de verhoudingen eiwitten/koolhydraten/vetten?

Drink je alcohol, eet je veel zwaar bewerkte voeding?
Thanks voor de duidelijke uitleg!

Onderstaand een voorbeeld van mijn huidige schema. Taille heb ik niet gemeten, zou ik dan nog even moeten doen.

Alcohol drink ik nooit.

Schema.jpg
 
Waarom eet je koekjes bij je ontbijt? Misschien beter wat voedzaams pakken.
Waarom zo een "vreemde" post workout?
drog stokbrood en dextrose?
Voor die 460 kcal kan je beter een fatsoenlijke maaltijd nemen. Shake na het sporten is op zich prima.

Ik zou zeggen neem een fatsoenlijk onbtijt. Pak een bak havermout gemaakt met melk, schep whey erdoor en een vetbron erbij. Wat noten ofzo.
50 gr havermout = 175 kcal
200 ml melk = 95 kcal
schep whey = 90 kcal
25 gr noten = 150 kcal
ca 500 kcal

als je in de avond de dextro skipt past dat ook prima in je schema.

Als post workout kan je ook gewoon een paar boterhammen met kip nemen en de shake erbij. Brood wat opleuken met een tomaatje oid dan heb je ook nog wat voor de smaak ipv droog brood.

Je kan wel heel functioneel eten maar je gaat echt geen "extra" winst halen met dextro en droog brood.
Beter gewoon gevarieerd en lekker eten EN daarbij ook gewoon je macro's halen.
 
Waarom eet je koekjes bij je ontbijt? Misschien beter wat voedzaams pakken.
Waarom zo een "vreemde" post workout?
drog stokbrood en dextrose?
Voor die 460 kcal kan je beter een fatsoenlijke maaltijd nemen. Shake na het sporten is op zich prima.

Ik zou zeggen neem een fatsoenlijk onbtijt. Pak een bak havermout gemaakt met melk, schep whey erdoor en een vetbron erbij. Wat noten ofzo.
50 gr havermout = 175 kcal
200 ml melk = 95 kcal
schep whey = 90 kcal
25 gr noten = 150 kcal
ca 500 kcal

als je in de avond de dextro skipt past dat ook prima in je schema.

Als post workout kan je ook gewoon een paar boterhammen met kip nemen en de shake erbij. Brood wat opleuken met een tomaatje oid dan heb je ook nog wat voor de smaak ipv droog brood.

Je kan wel heel functioneel eten maar je gaat echt geen "extra" winst halen met dextro en droog brood.
Beter gewoon gevarieerd en lekker eten EN daarbij ook gewoon je macro's halen.
De volgorde is inderdaad een beetje random, dit volg ik zo niet, dus ik snap de verwarring. Voor het ontbijt begin ik altijd met boterhammen.

De post workout is in principe alleen een shake met whey, creatine en dextrose na trainingsdagen. Buiten de trainingsdagen vervang ik de dextrose door muesli.

Het droge stokbrood eet ik als tussendoortje ergens op de dag. Ik eet graag droog stokbrood, en aangezien het vrij hoog zit in kcal vond ik dit een makkelijke oplossing. Maar dit is dus niet echt geweldig?
 
Hallo,

Ik was de afgelopen weken bezig met een lean bulk (de maanden daarvoor niet gesport wegens een blessure).
Ik stoor me echter aan mijn buik op dit moment, en aangezien de zomer er al weer snel aan komt zou ik graag van mijn buik af willen.

Het lijkt mij zelf daarom het meest logisch om te gaan cutten, maar aangezien ik geen verstand heb van cutten zou ik jullie graag om advies vragen.

Wanneer kan ik het beste beginnen met cutten?
Hoeveel procent onder mijn caloriebehoefte kan ik het beste gaan zitten? (Op basis van de foto's wellicht).
Dien ik ook cardio erbij te gaan doen als hulpmiddel of is dit niet nodig?

Ik sport normaliter 2 à 3 keer per week (krachttraining full-body).

Ik hoor het graag. Bedankt alvast!

Groetjes
Ik zou gewoon maintainen of een kleine lean bulk zetten lekker droge massa aanzetten. Cut gaat nu niet iets worden omdat je 68kilo bent bij 1.80 met nog geen massa
 
Die stats kunnen nooit weer kloppen. Of jij bent geen 1.80m of je bent geen 68 KG.

Wat zijn je krachtstats? Lees de stickies, zorg voor een goed beginnersschema, eet op onderhoud met goede macro's en geef het wat tijd!
 
Die stats kunnen nooit weer kloppen. Of jij bent geen 1.80m of je bent geen 68 KG.

Wat zijn je krachtstats? Lees de stickies, zorg voor een goed beginnersschema, eet op onderhoud met goede macro's en geef het wat tijd!

Toch zouden ze moeten kloppen. Toevallig paar weken terug nog lengte gemeten in het ziekenhuis (1.80) en zelf ook nog eens opgemeten en ook daarbij kom ik op 1.80 uit.

Meerdere malen gewogen ook, telkens rond de 68-69 kg.

Krachtstats hou ik eigenlijk niet echt bij, aangezien ik thuis sport. Benchpress etc. heb ik dan ook nog nooit gedaan.


Ik eet nu inderdaad een paar weken op onderhoud met 2g eiwit per kg lichaamsgewicht, 1g vet en de rest koolhydraten.
 
Toch zouden ze moeten kloppen. Toevallig paar weken terug nog lengte gemeten in het ziekenhuis (1.80) en zelf ook nog eens opgemeten en ook daarbij kom ik op 1.80 uit.

Meerdere malen gewogen ook, telkens rond de 68-69 kg.

Krachtstats hou ik eigenlijk niet echt bij, aangezien ik thuis sport. Benchpress etc. heb ik dan ook nog nooit gedaan.


Ik eet nu inderdaad een paar weken op onderhoud met 2g eiwit per kg lichaamsgewicht, 1g vet en de rest koolhydraten.
Dat je thuis sport verklaard waarom je nog geen massa hebt gezet
 
Back
Naar boven