MuscleMeat

Advies over gewichtsverlies (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Dominique

Novice
Lid geworden
17 aug 2021
Berichten
1
Waardering
1
Lengte
1m85
Massa
75kg
Vetpercentage
23%
Hey iedereen,

Ik ben redelijk nieuw hier, maar ook nieuw in de wereld van diëten en workouts.

Het zit zo dat ik nu toch al bijna 2 maand ongeveer bezig ben met gezonder te eten om af te vallen. Ook eet ik minder en let ik op mijn calorieën.

Ik ben 32 jaar, woog toen 82kg en ben 1m85 groot.

Ik ben het type persoon waarbij het vet vooral rond mijn middel komt, met als gevolg dat ik dus een klein buikje heb dat ik graag wou wegwerken.

Ondertussen weeg ik ongeveer 75kg. Mijn doel was eigenlijk om te eindigen op 70kg, in de hoop dat ik mijn buikspieren dan opnieuw zou kunnen zien (in mijn tienerjaren had een laag vetpercentage waardoor je ze kon zien).

Nu heb ik mijn vetpercentage proberen berekenen (online), en daar kwam ik telkens uit op een percentage van tussen de 20 en 25.

Ik heb gelezen dat je een vetpercentage nodig hebt tussen 6 en 13% om de buikspieren te kunnen zien.
Waar ik vooral mee inzit is mijn gewicht eens ik dat ik de 13% gehaald heb bijvoorbeeld. Ik dacht dat 70kg toch wel een goed gewicht was voor mijn lengte.

Dus ik vraag mij dan af wat een goed gewicht juist is, en wat ik eventueel kan doen.

Ik drink nu 2 shakes per dag (jimmy joy, een volledige maaltijd) en dan 's avonds wat de pot schaft. Maar ik overdrijf ook niet. Soms drink ik dan nog een mini shake voor als ik toch nog iets zou willen 's avonds.

Ik probeer ook regelmatig te sporten. Toch 4/5 keer een uur op de hometrainer afwisselend met wat andere oefeningen (redelijk intensief).

Mijn plan is om met krachttraining te beginnen om toch wat meer spiermassa bij te krijgen, want echt breed ben ik niet ofzo. Dat is ook mijn doel niet. Ik wil er vooral gezond uitzien, maar vooral ook mezelf gezond voelen.

Elk advies is welkom! Want zelf ken ik er vrij weinig van, buiten wat ik gelezen heb online.

Alvast bedankt!
 
  • Like
Waarderingen: 6am
Het is niet mogelijk om online je vetpercentage te meten. Ook moet je je niet blindstaren op je lichaamsgewicht.

Wat je op een dag binnen krijgt zijn 2 maaltijdvervanger shakes en je avondeten. Ik kan me niet voorstellen dat je je daar op langer termijn gezond door voelt.

Begin met krachttraining, ga meer eten op basis van jouw lichaamssamenstelling en hou dat minimaal een paar maanden vol. Het is hard werken en het komt niet aanwaaien.
 
Ben je man of vrouw?
Want 70 kg voor een man van 1,85 meter lijkt me wat laag.
Voor een vrouw niet maar vet% voor vrouwen waarbij abs doorkomen is geen 6-13%. Dat is voor mannen.
 
Het zit zo dat ik nu toch al bijna 2 maand ongeveer bezig ben met gezonder te eten om af te vallen. Ook eet ik minder en let ik op mijn calorieën.
shakes per dag (jimmy joy, een volledige maaltijd) en dan 's avonds wat de pot schaft
Hoe is dit gezond? Hier valt verbetering te halen door gezond te leren eten in de basis met 'echt' voedsel

Mijn doel was eigenlijk om te eindigen op 70kg, in de hoop dat ik mijn buikspieren dan opnieuw zou kunnen zien (in mijn tienerjaren had een laag vetpercentage waardoor je ze kon zien).
Je doel is buikspieren zien of 70kg wegen?

Wat ik hiermee duidelijk probeer te maken is dat je waarschijnlijk wilt stoppen met gewichtsverlies. Als je skinny fat bent kun je afvallen wat je wil met als doel om er weer 'goed' uit te zien, maar dan mis je eigenlijk het doel.

Wat is er goed uitzien? Bij de meesten niet skinny zijn, niet vet en blokjes. Dus de juiste verhouding aan vet/spier. Als je dun bent met en buikje dan ben je uit verhouding. Je komt weer in verhouding door spieren te kweken (in het kort).

1. Voeding in orde krijgen met echte voeding
2. Krachttraining
3. Cardio

1 en 2 zijn echt bijna altijd de sleutel om er weer 'goed' uit te zien. 3 is een goede aanvulling.
 
Als je zo doorgaat zoals je nu doet dan eindig je met het lichaam van een duursporter. Beter dan iemand die helemaal niet sport maar meer spiermassa ziet er een stuk beter uit.
Vet verbranden en spieren opbouwen gaan niet goed samen (er zijn uitzonderingen). Je zult dit dus moeten afwisselen.
Als je spiermassa op wilt bouwen dan zou ik krachttraining gaan doen en cardio beperken tot dagen waar je geen krachttraining doet en niet aan het herstellen bent (dus eigenlijk gewoon niet lol). Voor spiergroei moet je meer eten dan je verbrandt. Als je eenmaal voldoende spieren hebt opgebouwd kan je het vet er af trainen met krachttraining maar dan met een tekort aan calorieen. Je zal hiermee niet meteen in een monster veranderen, zo snel gaat dat niet.
 
Ik kan ook niet helemaal opmaken of je een man of vrouw bent.
Voor mannen is meestal om en nabij de laatste 2 getallen van lengte wel een redelijk mooi gewicht, mits een beetje getraind.
Voor vrouwen dezelfde methode -10kg.
Is ook weer niet de bedoeling dat je je daar op doodstaart. Zijn maar richtlijnen.

Verder is leven op shakes en een maaltijd die je in de avond krijgt voorgeschoteld nou niet bepaald 'gezond' en persoonlijk vind ik het ook wat slapjes overkomen. Maar daar hoef je je natuurlijk niks van aan te trekken.
Zonder krachttraining gaat het een uitzichtloos proces worden. Je valt namelijk alleen maar af zonder te bouwen aan je lichaam. Dit wil zeggen dat je vet kwijtraakt, maar ook wat spier als je nooit iets doet om spier te behouden.
Zo duurt het natuurlijk alleen maar langer voordat je buikspieren ziet, en lijkt het meer op een eetstoornis dan fit zijn.
Ook kan je minder eten wanneer je dunner bent. Dus zonder wat spiervolume er bij zal je altijd laag in kcals moeten blijven om op gewicht te blijven.
Zonder spier heb je ook geen vormen meer wanneer je zoveel afvalt.. Maar goed, dat moet je uiteindelijk allemaal zelf weten.
Maar niemand is onder de indruk van een mager iemand met een sixpack.. Dat is net zo vanzelfsprekend en makkelijk als een dikke vrouw met grote tieten..
 
Maar niemand is onder de indruk van een mager iemand met een sixpack.. Dat is net zo vanzelfsprekend en makkelijk als een dikke vrouw met grote tieten..
Geweldig haha, tenzij je een fetisj hebt hiervoor ;)

Lichaamslengte minus een meter inderdaad is volgens mij een mooi gewicht om met de juiste verhouding (spier/vet) aan de slag te gaan als je doel puur blokjes zijn. Althans zo ben ik momenteel bezig. Paar kilo boven dit gewicht bulken en dan weer cutten naar dit gewicht en ik zie steeds verbetering tot dusver.
 
Haar naam is dominique,
Ben je man of vrouw?
Want 70 kg voor een man van 1,85 meter lijkt me wat laag.
Voor een vrouw niet maar vet% voor vrouwen waarbij abs doorkomen is geen 6-13%. Dat is voor mannen.

ze weegt 70kg op 185, en ze drinkt maaltijdvervangers, tuurlijk is het een vrouw dan :)
 
Haar naam is dominique,


ze weegt 70kg op 185, en ze drinkt maaltijdvervangers, tuurlijk is het een vrouw dan :)
Dominique is zowel een jongens- als meisjesnaam en ik ken gasten van >1.90 m die 70 kg wegen, dus je argumenten snijden geen hout. (Ik zeg niet dat het geen vrouw kan zijn, maar duidelijk is het niet.)
 
Dominique is zowel een jongens- als meisjesnaam en ik ken gasten van >1.90 m die 70 kg wegen, dus je argumenten snijden geen hout. (Ik zeg niet dat het geen vrouw kan zijn, maar duidelijk is het niet.)
der maaltijd vervangende shakes geven het vooral weg ;)
 
Ken der genoeg die hier geweest zijn en die als skinny fat man op shakes leefden en advies wilden over dat "buikje" wat ze nog weg wilden hebben....
 
Back
Naar boven