XXL Nutrition

Advies schema voor massa

Bezoekers in dit topic

Se7en7

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
26 nov 2010
Berichten
96
Waardering
1
Lengte
1m84
Massa
79kg
Ben nu een klein jaar aan het trainen op massa, 13 kg bijgekomen.
Mijn schema ziet er al een hele tijd hetzelfde uit, onlangs nog de BOR toegevoegd, zou graag ook nog chin-ups doen maar dat lijkt me moeilijk in te passen in mijn programma, of zou ik het toch maar bij de rugtraining doen?

Ik doe telkens 3x8 maar ik zou iets anders willen nu, is de 5x5 wel aangeraden als ik op massa train?

Andere tips of advies zijn altijd welkom. :)


Ma: Borst + schouders + triceps
Di: Rug + biceps
Wo: Benen + buik
Do: Borst + schouders + triceps
Vr: Rug + biceps
Za/Zo: rust

Borst:
- BP
- Incline dumbbell press
- decline bp of standing chest cable press
- fly's
Schouders:
- MP
- Upright row
- Dumbbell seated rear lateral raise
Triceps:
- Bench dips
- Cable pushdown

Rug:
- Deadlift
- BOR
- Cable pulldown
- Seated row
Biceps:
- Barbell curl
- Incline dumbbell curl

Benen:
- SQ
- Seated leg press
- Leg extensions
- Leg curls
 
Waarom benen maar een keer en de rest 2 maal?
Trainingen zoals nu met elke oefening 5x5 is vooral kracht en wordt echt veeel te intens. 5x5 DL en BOR achter elkaar/ 5x5 vier oefeningen voor borst?!

Zou eerder aan z'on schema gaan denken met 4 trainingsdagen, anders een A-B of UB/LB fullbody schema.

4-day split:
Ma: Benen
Di: Borst + triceps
Wo: rust
Do: Rug + biceps
Vr: Schouders + Buik
Za/Zo: rust
 
als je echt veel en snel massa wilt bijkomen moet je je voedingsschemaupdaten;) en naar 3500-5000 kcal brengen of minstens 500kcal boven onderhoud:)
 
als je echt veel en snel massa wilt bijkomen moet je je voedingsschemaupdaten;) en naar 3500-5000 kcal brengen of minstens 500kcal boven onderhoud:)

Met deze stats moet hij echt niet veel boven de 3500 uitkomen hoor.
 
5x5 voor elke oefening zou inderdaad wat te veel van het goede zijn, ik dacht misschien aan slechts enkele oef zo te doen.

Ik ben nog niet zo heel lang bezig dus qua stats wit ik nog niet ver, daarom wil ik alle beschikbare tijd zoveel mogelijk benutten om te trainen (met aandacht voor rust i.v.m. de spiergroepen) en voorlopig blijft dit ook fysisch haalbaar, dus alles 2x per week behalve de benen want anders is het niet te doen.
 
5x5 voor elke oefening zou inderdaad wat te veel van het goede zijn, ik dacht misschien aan slechts enkele oef zo te doen.

Ik ben nog niet zo heel lang bezig dus qua stats wit ik nog niet ver, daarom wil ik alle beschikbare tijd zoveel mogelijk benutten om te trainen (met aandacht voor rust i.v.m. de spiergroepen) en voorlopig blijft dit ook fysisch haalbaar, dus alles 2x per week behalve de benen want anders is het niet te doen.

Hou het dan gewoon lekker op die 4-day split of ga FB, Starting Strength volgen?
 
als je echt veel en snel massa wilt bijkomen moet je je voedingsschemaupdaten;) en naar 3500-5000 kcal brengen of minstens 500kcal boven onderhoud:)
Ik doe cleanbulken, ongeveer 200kcal boven onderhoud.
 
Ik doe cleanbulken, ongeveer 200kcal boven onderhoud.

ik denk dat cleanbulken voor hem dan het best is^^, correct me if i'm wrong. En het is wat uittesten hoeveel kcal hij boven onderhoud moet eten om zo vooruit te gaan als hij wilt:D
 
Wat heeft dat te maken met je kcal intake?
 
Wat heeft dat te maken met je kcal intake?
Ik snap niet waar je naartoe wil hoor? Mijn voedingsschema is allang in orde gemaakt en daarvoor heb ik ook dit topic niet aangemaakt.

Mijn vraag was of ik die chin-ups in mijn huidige schema zou kunnen inpassen bij mijn rugtraining, denk zelf van niet maar wil zekerheid hieromtrent, daarom vraag ik het hier.

Verder zijn alle tips welkom i.v.m. de oefeningen die ik doe, misschien zie ik in een bepaalde spiergroep iets over het hoofd.
 
Ik doe telkens 3x8 maar ik zou iets anders willen nu, is de 5x5 wel aangeraden als ik op massa train?

Andere tips of advies zijn altijd welkom. :)

Nee, omwille van de redenen die ik daarnet aangehaald heb. ;)

Je vroeg om advies, onder andere over je schema. Dat gaf ik je en daarna zeg je dat je dat niet wilt doen. (Geen probleem). Ik vroeg daarna gewoon waarom je dat niet wilde. En jij verwees naar "de redenen" die je pas hebt genoemd? En daarvoor ging het over je kcal. Dus ik snapte zelf niet waarom je dat schema niet wilde veranderen.
 
Je vroeg om advies, onder andere over je schema. Dat gaf ik je en daarna zeg je dat je dat niet wilt doen. (Geen probleem). Ik vroeg daarna gewoon waarom je dat niet wilde. En jij verwees naar "de redenen" die je pas hebt genoemd? En daarvoor ging het over je kcal. Dus ik snapte zelf niet waarom je dat schema niet wilde veranderen.
Ik had ook dit geantwoord:

Ik ben nog niet zo heel lang bezig dus qua stats zit ik nog niet ver, daarom wil ik alle beschikbare tijd zoveel mogelijk benutten om te trainen (met aandacht voor rust i.v.m. de spiergroepen) en voorlopig blijft dit ook fysisch haalbaar, dus alles 2x per week behalve de benen want anders is het niet te doen.
 
Daar heb ik dan deels overheen gelezen vrees ik :o. Maar ik vind je split gewoon zo raar, daarom raadde ik die methoden aan.
 
Back
Naar boven