AndroidHealthClinic

Advies (schema) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Als ik 161cm was en 63kg woog zou ik ook niet aan willen komen :no:

Melissa, het zou me niets verbazen als je je verbruik door je sporten te hoog inschat en je inname juist te laag.
Daarnaast lijkt het me inderdaad vrij lastig om spieren op te bouwen op je 48e als je dat nooit eerder gedaan hebt. Maar onmogelijk is het zeker niet. Hard werken en veel geduld en wat je zegt, het gaat langzaam. Ik ben van mening, er vanuit gaande dat je een wat hoger vetpercentage hebt, je niet boven onderhoud hoeft te gaan zitten. Zorg wel voor voldoende eiwitten en koolhydraten. En gooi er bij je krachttraing wat extra gewicht op (het merendeel van de sportschoolgangers traint te licht!). Nb yoga zou ik, in jouw geval, want denk dat je in een relaxed klasje mee doet, niet onder sporten scharen, dus vrijwel geen extra calorieën verbruik.
Er zitten wat aannames in mijn tekst maar hoop dat je er toch wat aan hebt.

Bedankt voor je reactie. Yoga is vooral power yoga en geen relax. Bij kracht zit ik nu op 55-60kg bij squat, 60-65 bij deadlift. Ik probeer steeds zwarder te maken. Bank drukken/armen is 14 kg per arm
Qua eten probeer ik al een half jaar onder mijn onderrhoud te zitten en veel eiwitten te nemen etc. Tja, lijkt niets op te schieten
 
Als ik 161cm was en 63kg woog zou ik ook niet aan willen komen :no:

Melissa, het zou me niets verbazen als je je verbruik door je sporten te hoog inschat en je inname juist te laag.
Daarnaast lijkt het me inderdaad vrij lastig om spieren op te bouwen op je 48e als je dat nooit eerder gedaan hebt. Maar onmogelijk is het zeker niet. Hard werken en veel geduld en wat je zegt, het gaat langzaam. Ik ben van mening, er vanuit gaande dat je een wat hoger vetpercentage hebt, je niet boven onderhoud hoeft te gaan zitten. Zorg wel voor voldoende eiwitten en koolhydraten. En gooi er bij je krachttraing wat extra gewicht op (het merendeel van de sportschoolgangers traint te licht!). Nb yoga zou ik, in jouw geval, want denk dat je in een relaxed klasje mee doet, niet onder sporten scharen, dus vrijwel geen extra calorieën verbruik.
Er zitten wat aannames in mijn tekst maar hoop dat je er toch wat aan hebt.

Oh, en je hebt goede abs :)
 
Hoeveel seconden rust nemen jullie tussen de sets?
 
Bedankt voor je reactie. Yoga is vooral power yoga en geen relax. Bij kracht zit ik nu op 55-60kg bij squat, 60-65 bij deadlift. Ik probeer steeds zwarder te maken. Bank drukken/armen is 14 kg per arm
Qua eten probeer ik al een half jaar onder mijn onderrhoud te zitten en veel eiwitten te nemen etc. Tja, lijkt niets op te schieten
Ook power yoga kun je relaxed doen :D

Hoe zwaar je squat, bench pressed, enz wil nog niet zoveel zeggen over hoeveel calorieën je gedurende je gehele training verbruikt. Hoeveel oefeningen doe je, hoe vaak, hoor zwaar, enz, telt allemaal mee.

Hoe weet je je onderhoud? Want als je niet afvalt/in vetpercentage verminderd gaat er toch iets fout. Tel je al je calorieën die je binnen krijgt. Vaak wordt er van alles vergeten (en dat kan behoorlijk aantikken)(suiker in de koffie, koffie melk, die paar snoepjes tussendoor, de olie waar je in bakt!, enz)

Oh, en je hebt goede abs :)
Tnx!
Dat zijn m'n triathlon-abs (laag vetpercentage). Abs zijn nu nog beter :cool: (maar ook wat hoger vetpercentage)

Hoeveel seconden rust nemen jullie tussen de sets?
Dat hangt er vanaf wat ik doe.
Soms op gevoel. Ik rust tot ik voldoende hersteld ben het volgende setje te doen.
Soms set ik timer op 1min, soms zelfs op 3min.
 
Ook power yoga kun je relaxed doen :D

Hoe zwaar je squat, bench pressed, enz wil nog niet zoveel zeggen over hoeveel calorieën je gedurende je gehele training verbruikt. Hoeveel oefeningen doe je, hoe vaak, hoor zwaar, enz, telt allemaal mee.

Hoe weet je je onderhoud? Want als je niet afvalt/in vetpercentage verminderd gaat er toch iets fout. Tel je al je calorieën die je binnen krijgt. Vaak wordt er van alles vergeten (en dat kan behoorlijk aantikken)(suiker in de koffie, koffie melk, die paar snoepjes tussendoor, de olie waar je in bakt!, enz)


Tnx!
Dat zijn m'n triathlon-abs (laag vetpercentage). Abs zijn nu nog beter :cool: (maar ook wat hoger vetpercentage)


Dat hangt er vanaf wat ik doe.
Soms op gevoel. Ik rust tot ik voldoende hersteld ben het volgende setje te doen.
Soms set ik timer op 1min, soms zelfs op 3min.

Onderhoud heb ik gewoon via een site en hier op forums gevonden adviezen berekend. Via mynfitnesspall bereken ik mijn kcal. Geen suiker en melk in koffie/thee. 1 dag pw cheat dag en ik probeer alles in te voeren, maar 100% kan natuurlijk bijna nooit. We blijven doorgaan hi hi hi. Verbranding sport is via hartslaghorloge en uiteraard zegt de zwaarte van oefeningen niets over verbrande kcal, maar een hartslaghorloge zit er aardig in de buurt.
Yoga doe puur als stretch en relax en die tel ik niet mee als sport )))
 
Verbranding sport is via hartslaghorloge en uiteraard zegt de zwaarte van oefeningen niets over verbrande kcal, maar een hartslaghorloge zit er aardig in de buurt. Yoga doe puur als stretch en relax en die tel ik niet mee als sport )))
Als je elke week ongeveer hetzelfde doet qua sport, heeft het weinig zin het energieverbruik daarvan bij te houden. Als je gewicht al een half jaar gelijk blijft en je wilt afvallen, zul je gewoon je inname stapsgewijs moeten verlagen. Leuker kunnen we het niet maken...
 
Als je meer spiermassa wilt, kun je beter drie keer kracht training doen ipv twee keer. Ik weet niet hoeveel calorieën je nu eet, maar je eet op maintenance. Als je gewicht wilt verliezen, moet je daar net iets onder gaan zitten. Als je optimaal spieren wilt opbouwen heb je een klein surplus nodig. Zowiezo geen energie verbruik 'compenseren' met calorieën. Je verbrandt over het algemeen veel minder calorieen dan je denkt.
 
Back
Naar boven