AndroidHealthClinic

Advies spieropbouw/buikvet. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Dani12

Novice
Lid geworden
8 feb 2017
Berichten
7
Waardering
1
Lengte
1m78
Massa
78kg
Hi,

Ik vroeg me een tijdje af of ik wel op de juiste manier train en of ik een goed dieet volg. Ik weeg 78kg en ben 1.78m.

Ik begin elke ochtend met een activia muesli yoghurt + havermout.

Naar werk/school neem ik bruin brood met kipfilet of pindakaas. (4 sneetjes)

Tussendoor eet ik wat fruit en bij elke maaltijd water of siroop.

Avondeten verschilt, dit komt doordat ik nog bij mijn ouders woon. Wel eten we groenten/sla met vis of vlees.

Ik train ongeveer 4x per week. 10min cardiotraining en 15min gewichttraining (bijv goblet squad, bench press, triceps press etc.) Daarnaast doe ik ook nog push ups met gewichten van ongeveer 6kg op me buik.( Zo een training doe ik als ik er tijd voor heb 2x op een dag.)

Na trainingen en soms voor neem ik sinds kort Body en Fit eiwitshakes. (30-45min voor trainen of na)

Graag zou ik willen weten of zo'n trainingsplanning goed is en of het helpt bij het opbouwen van spieren en het verliezen van vet.

Alvast bedankt!
 
Denk dat je wil bulken? Als ik het zo zie zou ik je kcal inname op een dag wat opschroeven.
Havermout is een goed ontbijt, zou de muesli persoonlijk achterwege laten en (waarschijnlijk) meer havermout pakken.
Over de hele dag eet je 4 broodjes? En wat tussendoor? Denk dat je wat meer maaltijden op een dag moet inplannen.
Avondeten geen carbs? (aardappelen, rijst, pasta?)
 
Ohja en je eiwitshakes niet bij Body & Fit bestellen:o
 
Ohja en je eiwitshakes niet bij Body & Fit bestellen:o

Avondeten bestaat ook uit rijst/pasta/aardappel uiteraard. Ja mijn doel is om te bulken.

En waarom niet bij Body en fit als ik het vragen mag?

Thanks.
 
Avondeten bestaat ook uit rijst/pasta/aardappel uiteraard. Ja mijn doel is om te bulken.

En waarom niet bij Body en fit als ik het vragen mag?

Thanks.
Hoeveel kcals zit je nu? En hoeveel boven je onderhoud?
Lijkt me dat je te laag zit.
Zo'n geweldige naam heeft B&F niet:o Is na testen wel gebleken dat ze bijv hun eiwitshakes lang niet zoveel eiwit bevatte als wat op het etiket stond
 
Hoeveel kcals zit je nu? En hoeveel boven je onderhoud?
Lijkt me dat je te laag zit.
Zo'n geweldige naam heeft B&F niet:o Is na testen wel gebleken dat ze bijv hun eiwitshakes lang niet zoveel eiwit bevatte als wat op het etiket stond



Me kcalbehoefte zit ong op 2693 per dag. Mijn onderhoud is circa 2750. Dus inderdaad te laag.

Goed om te weten ivm body en fit.
 
Weet je zeker dat je 2693 kcal eet?
want dat lijstje in je OP ziet er veel minder uit...
weeg je alles af en bereken je het?
Zo ja hoeveel eiwitten koolhydraten en vetten eet je dan nu?
 
Weet je zeker dat je 2693 kcal eet?
want dat lijstje in je OP ziet er veel minder uit...
weeg je alles af en bereken je het?
Zo ja hoeveel eiwitten koolhydraten en vetten eet je dan nu?

Nee dat klopt, verkeerd berekend. Ik zit per dag ongeveer op 1700 +/-. Dat schema hou ik niet altijd aan. Als ik werk ipv school neem ik een warm maaltijd mee (bijv pasta met vlees).
 
Allereerst zou ik meer eten; voor eiwitten 1,5-2 g per kg lichaamsgewicht aanhouden. Als je spiermassa wil opbouwen, zou ik de krachttraining wat uitbreiden en in ieder geval ook rugoefeneningen toevoegen. Pull-up/chin-up en Deadlifts bijvoorbeeld. Eventueel Overhead Press voor schouders.

Hoe lang train je al? Train je thuis of in de sportschool? Boek je progressie? Wat is je vetpercentage?
 
Allereerst zou ik meer eten; voor eiwitten 1,5-2 g per kg lichaamsgewicht aanhouden. Als je spiermassa wil opbouwen, zou ik de krachttraining wat uitbreiden en in ieder geval ook rugoefeneningen toevoegen. Pull-up/chin-up en Deadlifts bijvoorbeeld. Eventueel Overhead Press voor schouders.

Hoe lang train je al? Train je thuis of in de sportschool? Boek je progressie? Wat is je vetpercentage?


Bedankt voor je reactie.

Ik zal beginnen met meer eten inderdaad, zie zelf ook dat dat nodig is.

Ik train nu al ongeveer 8maanden. Aan het begin was het meer voor afvallen en dat had ook effect. Ik begon met ongeveer 17% vetp. En nu zit ik rond de 14%. Ik train sinds het begin thuis.

Hoe bereken jullie je vetpercentage? Met een huidplooimeting neem ik aan of is er een ander methode?
 
Laatst bewerkt:
Huidplooimeting en tussendoor de spiegel. :)
 
Hoe oud ben je?

Anyway Google maar even 5x5

5x5 Starting Strenght, 5x5 Reg Park, 5x5 Stronglifts,
 
Laatst bewerkt:
1m78 en 78 kg.

De eerste maanden woog ik bij deze lengte 63 kg en was mijn sixpack (of seven/eight) goed zichtbaar na 2 - 3 maanden.

Het volgende beeld is een handige tool:
How to Estimate Your Body Fat Percentage (BF %) - Ketogains

Cardio zorgt er wel voor dat testosteron tot cortisol wordt omgezet. De laatste molecule breekt trouwens eiwitten (spiermassa) af en ook het libido zal na een intense training afnemen. Zo heeft een renner in de tour de france een zeer hoog cortisol gehalte.
 
Cardio zorgt er wel voor dat testosteron tot cortisol wordt omgezet. De laatste molecule breekt trouwens eiwitten (spiermassa) af en ook het libido zal na een intense training afnemen. Zo heeft een renner in de tour de france een zeer hoog cortisol gehalte.[/QUOTE]

Daar zullen de meesten hier hun niet druk om moeten maken.

Ik zou wat aan cardio doen nu niet direct vergelijken met de tour de France.
 
Wat doe je aan training eigenlijk na die opwarming van 10 minuten cardio en 15 minuten krachtraining?
 
Heb je hier wat onderzoek over?

ik beweer dat niet. dat is wat zweitens beweerd in zn post boven de mijne. Bij het quoten is wat misgelopen blijkbaar.
 
Back
Naar boven