XXL Nutrition

Advies Supplementen voor spiermassa?

Bezoekers in dit topic

Strifer00

Novice
Lid geworden
18 aug 2019
Berichten
4
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
69kg
Mijn doel is om spiermassa op te bouwen en mijn conditie te verbeteren. Ik wil hiervoor sportvoeding toevoegen aan mijn schema en zou graag jullie advies/mening willen hebben. Zou dit een goede combinatie kunnen zijn als je vier keer in de week traint.

Whey Isolaat Na trainen/Rust dagen te drinken.
Carb gainer Tussen maaltijden in nemen.
Night protein Voor het slapen drinken.
Creatine Voor/tijdens trainen drinken.

Mijn eetschema (Edit 1)
Ochtend
07.00 uur Havermout met broodje pindakaas
10.00 uur Broodje kip en fruit (appel of banaan)
Middag
12.00 uur Warme maaltijd op werk, verschilt per dag van rijst tot pasta en zalm.
15.00 uur Broodje pindakaas en kwark
Avond
18.00-19.00 uur Gekookte maaltijd, Gerechten als Rijst/Pasta/Soep/Groente/Kip/Lams/Bonen/Vis dat ik zelf maak.
22.30 uur Gekookte maaltijd

Hieronder de links:
https://xxlnutrition.com/nl/xxl-nutrition/whey-isolaat
https://xxlnutrition.com/nl/xxl-nutrition/complex-carb-gainer
https://xxlnutrition.com/nl/xxl-nutrition/night-protein
https://xxlnutrition.com/nl/xxl-nutrition/creatine-monohydraat
 
Laatst bewerkt:
Hoe is je voeding? ipv te kijken naar supplementen.. zonder goede voeding wordt het sowieso niks.
 
Whey Isolaat Na trainen/Rust dagen te drinken.
Niet nodig. Gewoon een maaltijd pakken

Carb gainer Tussen maaltijden in nemen.
Niet nodig : zelf oats met (volle, choco) melk met banaan en pindakaas oid

Night protein Voor het slapen drinken.
Niet nodig, pak gewoon een bak kwark

Creatine Voor/tijdens trainen drinken.
Kan nuttig zijn.

Maar t eerste waar t op neerkomt...hoe ziet je voedingsschema eruit.
 
Hoe is je voeding? ipv te kijken naar supplementen.. zonder goede voeding wordt het sowieso niks.

Dit dus. Supplementen kunnen een leuke extra zijn en eventuele tekorten aanvullen. Maar de basis is en blijft je voedingsschema. Strifer00 : je zou je schema hier eens kunnen posten. Ervaren mensen genoeg hier om je te wijzen op eventuele punten ter verbetering.
Succes in ieder geval met het streven naar je doelen.
 
  • Like
Waarderingen: vntl
Ochtend 07.00 uur Havermout met broodje pindakaas
10.00 uur Broodje kip en fruit (appel of banaan)
Middag 12.00 uur Warme maaltijd op werk, verschilt per dag van rijst tot pasta en zalm.
15.00 uur Broodje pindakaas en kwark
Avond 18.00-19.00 uur Gekookte maaltijd, Gerechten als Rijst/Pasta/Soep/Groente/Kip/Lams/Bonen/Vis
22.30 uur Gekookte maaltijd
Hoe is je voeding? ipv te kijken naar supplementen.. zonder goede voeding wordt het sowieso niks.
 
Ochtend 07.00 uur Havermout met broodje pindakaas
10.00 uur Broodje kip en fruit (appel of banaan)
Middag 12.00 uur Warme maaltijd op werk, verschilt per dag van rijst tot pasta en zalm.
15.00 uur Broodje pindakaas en kwark
Avond 18.00-19.00 uur Gekookte maaltijd, Gerechten als Rijst/Pasta/Soep/Groente/Kip/Lams/Bonen/Vis
22.30 uur Gekookte maaltijd
Hoeveel kcal is dit.. niet heel lullig bedoeld maar ik zou me iets meer gaan verdiepen in voeding eerst.. marina1975 kan je wel verder helpen ben zelf atm aan het werk.
 
Ochtend 07.00 uur Havermout met broodje pindakaas
10.00 uur Broodje kip en fruit (appel of banaan)
Middag 12.00 uur Warme maaltijd op werk, verschilt per dag van rijst tot pasta en zalm.
15.00 uur Broodje pindakaas en kwark
Avond 18.00-19.00 uur Gekookte maaltijd, Gerechten als Rijst/Pasta/Soep/Groente/Kip/Lams/Bonen/Vis
22.30 uur Gekookte maaltijd
Hoeveel gram havermout?
Wat voor broodje?
Hoeveel pindakaas?
Wat bedoel je met broodje kip? Plakjes kipfilet? Stukjes kipfilet? Kipgrilworst?

Hier kunnen we niks mee, behalve dat we gelijk zien wat de verbeterpunten zijn.
 
Hier kunnen we niks mee, behalve dat we gelijk zien wat de verbeterpunten zijn.
Ja de BCAA's en preworkout van Joel Beukers ontbreekt.
 
"Sportvoeding"? In mijn ogen is het allemaal macro's, zet eerst je normale voeding op punt dat heeft het meeste effect.
Handige supplementen in mijn ogen zijn
1 Creatine
2 Caffeine (voor de training maar niet later dan 17u)
3 Citruline malaat (voor de pump)
4 Zinc (vaak te weinig in mensen hun dieet en wel belangrijk voor mannen)

Maar verwacht daar niet te veel van hé dat zijn supplementen, voeding en training gaan eerst.
 
"Sportvoeding"? In mijn ogen is het allemaal macro's, zet eerst je normale voeding op punt dat heeft het meeste effect.
Handige supplementen in mijn ogen zijn
1 Creatine
2 Caffeine (voor de training maar niet later dan 17u)
3 Citruline malaat (voor de pump)
4 Zinc (vaak te weinig in mensen hun dieet en wel belangrijk voor mannen)

Maar verwacht daar niet te veel van hé dat zijn supplementen, voeding en training gaan eerst.
En waarom geen caffeine na 17:00?
 
Hoeveel gram havermout?
Wat voor broodje?
Hoeveel pindakaas?
Wat bedoel je met broodje kip? Plakjes kipfilet? Stukjes kipfilet? Kipgrilworst?

Hier kunnen we niks mee, behalve dat we gelijk zien wat de verbeterpunten zijn.
Ik koop bruin brood bij de Vomar en gebruik 2 plakjes kipfilet per snee. Ochtend 2 sneetjes, middag 4.
Pindakaas, ik smeer best een dikke laag. Ik weet niet precies hoeveel gram havermout, maar doe altijd een halve kom met melk.
 
Ik koop bruin brood bij de Vomar en gebruik 2 plakjes kipfilet per snee. Ochtend 2 sneetjes, middag 4.
Pindakaas, ik smeer best een dikke laag. Ik weet niet precies hoeveel gram havermout, maar doe altijd een halve kom met melk.
Kortom je hebt geen idee wat je eigenlijk binnen krijgt aan voedsel (in calorien).

Ik kan ook hiermee nog wedervragen stellen. Wat voor melk? Mager? Halfvol? Volle melk?
Wat voor kom? Kleine kom? Grote kom?
Hoe dikke laag pindakaas?

Afwegen en uitrekenen :)
 
Kortom je hebt geen idee wat je eigenlijk binnen krijgt aan voedsel (in calorien).

Ik kan ook hiermee nog wedervragen stellen. Wat voor melk? Mager? Halfvol? Volle melk?
Wat voor kom? Kleine kom? Grote kom?
Hoe dikke laag pindakaas?

Afwegen en uitrekenen :)

1124_E93.jpg


Strifer00 - Als je de app 'MyFitnessPal' gebruikt kun je barcodes inscannen.
Zo kan je eenvoudig je calorieën berekenen.
 
"Sportvoeding"? In mijn ogen is het allemaal macro's, zet eerst je normale voeding op punt dat heeft het meeste effect.
Handige supplementen in mijn ogen zijn
1 Creatine
2 Caffeine (voor de training maar niet later dan 17u)
3 Citruline malaat (voor de pump)
4 Zinc (vaak te weinig in mensen hun dieet en wel belangrijk voor mannen)

Maar verwacht daar niet te veel van hé dat zijn supplementen, voeding en training gaan eerst.
Naast cafeïne en creatine zie ik totaal geen nut in jou lijstje.
 
Ik koop bruin brood bij de Vomar en gebruik 2 plakjes kipfilet per snee. Ochtend 2 sneetjes, middag 4.
Pindakaas, ik smeer best een dikke laag. Ik weet niet precies hoeveel gram havermout, maar doe altijd een halve kom met melk.
Bruin brood...Exact hetzelfde als wit maar dan met een kunstmatig kleurtje...Gewoon volkoren nemen, daar mag er wettelijk niet mee worden gesjoemeld.
 
Ik koop bruin brood bij de Vomar en gebruik 2 plakjes kipfilet per snee. Ochtend 2 sneetjes, middag 4.
Pindakaas, ik smeer best een dikke laag. Ik weet niet precies hoeveel gram havermout, maar doe altijd een halve kom met melk.
Blijft nog steeds nattevingerwerk. Afwegen is de boodschap. Meten is weten. :o
 
Naast cafeïne en creatine zie ik totaal geen nut in jou lijstje.

Zinc kan inderdaad via voeding maar meeste mensen hebben er niet voldoende van in hun dieet en ik neem het omdat het help ivm acne. Citruline zit inderdaad ook in fruit maar als ik 6 gr neem voel ik persoonlijk het verschil in de gym, niet dat je er breed van zal worden maar ik vind het een tof effect en het is super goedkoop. Het is nog altijd naar mijn mening en supplementen is voor mij altijd een extra en geen must :D
 
Back
Naar boven