XXL Nutrition

Advies supplementen

Bezoekers in dit topic

Fitnesdude

Novice
Lid geworden
20 feb 2015
Berichten
4
Waardering
0
Lengte
1m74
Massa
70kg
Hallo

Kan iemand mij helpen met advies? Ik heb moeite om voor mezelf de juiste supplementen te kiezen.
(doel droge spiermassa en vetpercentage verlagen)
Na wat info bij mensen, raden zij mij het onderstaande aan.

Graag zou ik gaan voor deze supplementen op een trainingsdag:
- ochtend: whey-shake + carnitine
- voor de training: amino + BCAA
- na de training: whey-shake

En deze supplementen op een niet-trainingsdag:
- ochtend: whey-shake + carnitine

1) Wat is jullie mening over deze opbouw?
Ik ga wel zeggen carnitine en amino zijn compleet nieuw voor mij, iemand in de gym zei dat ik die zeker moet nemen...

2) Als dit schema goed zou zijn, na welke periode moet ik stoppen met carnitine/BCAA/amino? Of gewoon blijven doornemen?

3) Ik zie helemaal de bomen niet meer door het bos van de supplementen, die kerel van de gym raadde "myprotein" aan. Zijn onderstaande producten ok?
- Ik dacht aan de whey voor: "Impact Whey Isolaat" http://nl.myprotein.com/sports-nutrition/impact-whey-isolate/10530911.html - 92% eiwitten
- voor de BCAA - de Myprotein BCAA+ http://nl.myprotein.com/sports-nutrition/bcaa-plus/10529813.html?variation=10529814

Maar echt geen flauw idee!!! wat ik moet nemen voor die amino en carnitine... Er zitten overal extra supplementen bij, ene is poeder, andere is een shot, andere een pil... Ik weet echt niet wat te kiezen... Iemand advies?

Thx voor de hulp!
 
zonder je voedingschema word dat lastig, post die even
 
zonder je voedingschema word dat lastig, post die even

Ik heb geen specifiek voedingsschema, maar probeer gezond te eten. Ik hoop door gezond te eten en de bovenstaande supplementen geholpen te worden. Ik ga al jaren naar de fitness, maar buiten armspieren en borstspieren, zie je er eigenlijk weinig van :-(... Dus hoop dat de nieuwe supplementen mij kunnen helpen. (op dit moment gebruik ik enkel een pre-workout voor de training en een whey-shake na de training, op niet-trainingsdagen neem ik niets). Dit op basis van 3 tot 4 keer fitness per week.

Ochtend: havermoutpap, fruit, yoghurt

Middag: salad bar op het werk + kip/kalkoen/zalm

Avond: hangt er wat van af wat ik thuis krijg, maar vaak kip, kalkoen, rundsvlees met groenten.
Weinig aardappelen en pasta.

Tussendoortjes: fruit, rijstpap, yoghurt
 
Ik heb geen specifiek voedingsschema, maar probeer gezond te eten. Ik hoop door gezond te eten en de bovenstaande supplementen geholpen te worden. Ik ga al jaren naar de fitness, maar buiten armspieren en borstspieren, zie je er eigenlijk weinig van :-(... Dus hoop dat de nieuwe supplementen mij kunnen helpen. (op dit moment gebruik ik enkel een pre-workout voor de training en een whey-shake na de training, op niet-trainingsdagen neem ik niets). Dit op basis van 3 tot 4 keer fitness per week. Ochtend: havermoutpap, fruit, yoghurt Middag: salad bar op het werk + kip/kalkoen/zalm Avond: hangt er wat van af wat ik thuis krijg, maar vaak kip, kalkoen, rundsvlees met groenten. Weinig aardappelen en pasta. Tussendoortjes: fruit, rijstpap, yoghurt

begin daar eens mee
 
begin daar eens mee

Oké dat ik geen voedingsschema heb om een atletische bodybuilder te worden, maar ik vermoed dat mijn voeding toch niet zo slecht is voor een normaal getraind lichaam?
 
Dan heb je ook geen supplementen nodig toch. Je bent immers maar een recreant? Waarom zou je wel supplementen willen (die doorgaans gevorderden HOREN te nemen om gebreken in EEN VOEDINGSSCHEMA aan te vullen). En nee, je eet te weinig voor een goed resultaat en supplementen zijn daarin tegen geen wondermiddelen. Dus als je voeding niet op orde is, heeft het zeker geen nut supplementen te nemen.

Uiteraard kun je wel eiwitshakes nemen, om dat je anders nooit je eiwitten zou halen zonder voedingsschema, maar of het verstandig is en optimaal is een andere vraag.
 
Jouw voeding kan op zich heel gezond zijn, maar dat betekent niet dat je daarmee voldoende van alles binnen krijgt. Die shakes van jou heb je ook alleen nodig als je niet voldoende eiwitten uit je normale voeding haalt. Je kunt voeding en supplementen dus niet los zien van elkaar.
 
Oké dat ik geen voedingsschema heb om een atletische bodybuilder te worden, maar ik vermoed dat mijn voeding toch niet zo slecht is voor een normaal getraind lichaam?

Je komt al jaren niet vooruit... moet ik verder gaan? :)

Niet eigenwijs doen, als je progressie wilt zal je daarnaar moeten eten. Lees je in over voeding.
 
je komt al jaren niet vooruit... Moet ik verder gaan? :) niet eigenwijs doen, als je progressie wilt zal je daarnaar moeten eten. Lees je in over voeding.

+1
 
Back
Naar boven