XXL Nutrition

Advies/tips voedingsschema.

Users who are viewing this thread

Nielsjuhh01

Novice
Lid geworden
13 nov 2012
Lengte
1m94
Massa
84kg
Vetpercentage
8%
Beste DBB's,

Ik ben 21 jaar en ben 1,5 jaar geleden begonnen met afvallen, ik woog 130 kilo en ben inmiddels 40 kilo kwijt, ik weeg nu 90 kilo.Inmiddels ben ik verslaafd geraakt aan het fitnesse en ben nu 4maanden echt serieus bezig met trainen, ik train nu 6keer per week waarvan 4 intensief en ik hoop dat jullie mijn voedingsschema kunnen checken voor verbeterpunten of tips. Ik wil richting de 10% vet gaan werken en daarnaast spiermassa opbouwen.

Ontbijt (6:30)
250 ml halfvolle melk
70 gr Brinta
250ml jus d'orange
30 gr Whey
Multivitamine

Na het trainen (10:00)
1 banaan
Whey shake 30gr, op waterbasis

Middag (12:00)
250 ml halfvolle melk
3 sneeën bruinbrood met pindakaas & kipfilet
2 eieren

Tussendoor (14:30)
3 sneeën bruinbrood met pindakaas & kipfilet
Whey shake 30gr, op waterbasis

17:30 Avondeten wat de pot schaft. Altijd gezond.

22:00 500g magere kwark

+ ik drink 3 liter water per dag

Ik wil bij mijn kwark 25gr noten gaan doen maar ik lees op verschillende forums dat vet in de avond niet goed is (word in je slaap niet afgebroken)
Maar ik lees ook dat het vet de opname van eiwitten vertraagd(dus dat de kwark die ik voor het slapen eet een lange opname heeft)
Wat is hiervan waar en is het dus verstandig om de noten hierbij te doen? Zo ja welke?

Alvast bedankt! en alle tips zijn welkom

Bijlagen

• Voedingschema normal.xls
    326,5 KB · Weergaven: 18
Laatst bewerkt:

michieln

Ripped Bodybuilder
Lid geworden
11 jun 2012
Lengte
1m90
Massa
92kg
Ten eerste; goed bezig met het kwijtraken van die 40 kilo!

Verder:

Tijdstip van inname van voeding is niet relevant, je kan dus gewoon in de avond je vetten eten
En vetten toevoegen aan eiwitten kan, weet niet of het inderdaad zo is dat het de boel vertraagd of dat dat broscience is, maar ik zie niet in waarom dat extra voordelig zou moeten zijn. Of die eiwitten nou snel bij je spieren terecht komen, of langzaam, zo lang ze er maar terecht komen toch?

En we moeten je totale inname van kcal, eiwitten, kh en vetten (liefst ook de soorten vetten) weten voordat we er iets zinnigs over kunnen zeggen.

OP
N

Nielsjuhh01

Novice
Lid geworden
13 nov 2012
Lengte
1m94
Massa
84kg
Vetpercentage
8%
Ten eerste; goed bezig met het kwijtraken van die 40 kilo!

Verder:

Tijdstip van inname van voeding is niet relevant, je kan dus gewoon in de avond je vetten eten
En vetten toevoegen aan eiwitten kan, weet niet of het inderdaad zo is dat het de boel vertraagd of dat dat broscience is, maar ik zie niet in waarom dat extra voordelig zou moeten zijn. Of die eiwitten nou snel bij je spieren terecht komen, of langzaam, zo lang ze er maar terecht komen toch?

En we moeten je totale inname van kcal, eiwitten, kh en vetten (liefst ook de soorten vetten) weten voordat we er iets zinnigs over kunnen zeggen.

Bedankt ben er ook echt blij mee dat ik dit tot nu heb behaald.
Ik heb mijn voedingsschema in een excel sheet gezet en ik hoop dat jullie misschien nog wat tips & adviezen hebt.

Laatst bewerkt:

michieln

Ripped Bodybuilder
Lid geworden
11 jun 2012
Lengte
1m90
Massa
92kg
Ik zou zeggen dat je vetten iets omhoog kunnen. Verzadigde en enkelvoudig onverzadigde vetten verhogen testosteron, wat wel zo prettig is als je aan bodybuilden doet.

Eiwitten zitten al aardig hoog, mag zelfs nog hoger, zal voor het afvallen alleen maar gunstiger zijn imo.
Je kunt wat carbs laten schieten dus.

Ik zou zeggen:

(Halfvolle/volle) melk ipv vruchtensap
Meer kaas ipv kipfilet,
meer eieren
brinta zou je weg kunnen laten

Probeer wel natuurlijk op de juiste hoeveelheid kcal te blijven om gezond (halve kilo per week ofzo) af te vallen

Oh en belangrijk: supplementeer met visolie (omega 3 capsules)

OP
N

Nielsjuhh01

Novice
Lid geworden
13 nov 2012
Lengte
1m94
Massa
84kg
Vetpercentage
8%
Ik zou zeggen dat je vetten iets omhoog kunnen. Verzadigde en enkelvoudig onverzadigde vetten verhogen testosteron, wat wel zo prettig is als je aan bodybuilden doet.

Eiwitten zitten al aardig hoog, mag zelfs nog hoger, zal voor het afvallen alleen maar gunstiger zijn imo.
Je kunt wat carbs laten schieten dus.

Ik zou zeggen:

(Halfvolle/volle) melk ipv vruchtensap
Meer kaas ipv kipfilet,
meer eieren
brinta zou je weg kunnen laten

Probeer wel natuurlijk op de juiste hoeveelheid kcal te blijven om gezond (halve kilo per week ofzo) af te vallen

Oh en belangrijk: supplementeer met visolie (omega 3 capsules)

Thx!
Hoeveel gram noten zou ik kunnen toevoegen bij de kwark? En maakt het nog iets uit welke?

Naar boven