Fitness Seller

Advies toevoeging bulk-schema

Bezoekers in dit topic

retrofo

Competitive Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
11 jul 2008
Berichten
2.750
Waardering
112
Lengte
1m90
Massa
88kg
Vetpercentage
12%
Hallo allemaal,

Ik heb mij onlangs opnieuw voorgesteld en ben na lange afwezigheid sinds medio augustus weer aan het trainen.

Ik ben 1.90m lang en woog medio augustus 84kg bij 15,5% vet. Ik ben toen begonnen met cutten op 2600cal per dag en woog medio november 83,5kg bij 10,8% vet. Ik vond dat een mooi resultaat en ben vanaf toen gaan bulken op 3500cal per dag. Dat ging vrij goed en ik zat eind december op 86kg bij 11,5% vet. Nu heb ik gister, dus drie weken later, gewogen en gemeten en zat ik op 86,6kg bij 11,6% vet. Ik weeg altijd na het wakker worden op een lege maag. Al met al ben ik zeer tevreden over de voortgang maar de afgelopen weken stagneert mijn groei dus een beetje, tijd voor een aanpassing in mijn schema. Mijn schema is als volgt:

08.00 uur:
200ml halfvolle melk / 65g havermout / 40g whey / 1 gekookt ei
576cal / 54g E / 51g K / 16g V

10.30 uur:
3 snee volkoren brood / 0,5 portie kip / 1 portie pindakaas / 2 portie boter / 1 gekookt ei / 1 plakje volkoren ontbijtkoek
581cal / 24g E / 63g K / 23g V

13.30 uur:
62,5g zilvervliesrijst / 75g kip / 65g groentepakket / 50g pinda's
633cal / 37g E / 54g K / 28g V

16.00 uur:
3 snee volkoren brood / 0,5 portie kip / 1 portie pindakaas / 2 portie boter / 1 banaan / 1 plakje volkoren ontbijtkoek
566cal / 24g E / 60g K / 23g V

18.30 uur:
Avondeten* / 40g whey
750cal / 57g E / 68g K / 26g V

22.00 uur:
250 magere kwark / 50g muesli / 0,5 appel / 25g druiven
369cal / 28g E / 56g K / 2g V

Totaal:
3491cal / 224g E / 352g K / 117g V

* Avondeten is post workout / Ik heb gedurende twee weken exact uitgerekend wat de macro's van ieder avondmaal waren en daar een gemiddelde van getrokken

Supplementen:
Omega 3 / multivitaminen / creatine / eas xxl

Al met al ben ik zeer tevreden over dit voedingsschema. Het zijn over het algemeen alleen dingen die ik lekker vind dus het is makkelijk vol te houden. Ik zit met dit schema op 2,6 maal mijn lichaamsgewicht in grammen eiwit, 1,3 maal mijn lichaamsgewicht in grammen vet (is in de cut wat lager), en de rest uit veelal complexe koolhydraten.

Ik wil nu graag op een creatieve manier 100 tot 200 cal toevoegen, alleen uit koolhydraten, zonder de basis van mijn schema aan te passen. Omdat ik op dit moment een beetje inspiratieloos ben, ben ik benieuwd met wat voor tips de experts op dit forum aankomen : )

Alvast bedankt voor de input!!
 
Laatst bewerkt:
Creative manier is het niet maar je zou extra rijst kunnen eten? Ipv magere kwark volle kwark? van 65g havermout naar 100g. Kom je al gouw op toevingen van koolhydraten.
Vraagje: waarom eet je niks tussen 18:30 en 22:00? misschien kan je daar een tussendoortje in toevoegen?
 
ipv een snee brood een pannenkoek nemen of een wrap. Heb je wat meer carbrs.
Meer groentes... 65 gram groente zijn 2 happen.. maar daar eens 200 gram van.
Ook lekker bij rijst zijn bruine of rode bonen. Extra carbs.
Als je een beetje suiker niet erg vind wat sweet chilisaus over je rijst.
 
(spuit 11 hier.....)

beeldkijker
Dank voor je input. Extra rijst en/of havermout heb ik ook over nagedacht. Volle kwark i.p.v. magere kwark levert volgens mij vooral meer vetten op, die wil ik eigenlijk niet ophogen.
Ik ga meestal rond 18.30 uur aan tafel voor het avondeten, tot iets van 19.00 uur, dan is het nog maar drie uurtjes tot de volgende maaltijd, leek me geen probleem.

marina1975
Ook jij bedankt voor je input. 100 gram groente levert slechts iets van 30 calorieën op, dat zet niet echt zoden aan de dijk.
Die pannenkoek vind ik wel een goed idee, die doe ik nu om de dag als toetje bij mij lunch, de andere dag een krentenbol.
 
beeldkijker
Ik zit nu met de aanpassing die ik eerder noem op een kleine 3700cal, nog iets toevoegen is op dit moment dus niet nodig.
Ik houd altijd eiwit tussen 2 en 3 gram per kg lichaamsgewicht aan, en voor vet tussen 1 en 1,5 gram per kg lichaamsgewicht, nu met respectievelijk 2,6gram en 1,3gram zit ik daar netjes binnen, dat werkt eigenlijk altijg goed bij mij.

Thanks! :)
 
Neem 100gram mager rundergehakt en maak er een hamburger van. Eet erg makkelijk weg. Dan zit je lekker aan je caloriën en gelijk je eiwitten nog iets gunstiger.
 
Denk als groente ook eens aan doperwten, tuinbonen, mais, andere bonen. Zit meer kcal in en wat carbs extra. ;)
 
Back
Naar boven