XXL Nutrition

advies voeding afvallen en aankomen in spiermassa (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

dededede

Novice
Lid geworden
14 dec 2012
Berichten
2
Waardering
0
Lengte
1m84
Massa
85kg
Ik ben nieuw op dit topic, ik ben dit jaar ongeveer zes kilo aan vet aangekomen door vakanties en onoplettendheid. Nu zullen jullie wel begrijpen dat ik dit graag weer kwijt wil. ik ben 1.84 en weeg ongeveer 85 kilo. Mijn spiermassa is 37.5, mijn vetmassa weet ik niet. Ik ben al ongeveer 2 kilo afgevallen, maar ik zou er nog graag zo'n zes kilo af willen.

Nu is mijn vraag, wat kan ik het beste eten om af te vallen en ook nog een beetje spiermassa te kweken. Ik sport vier keer per week, twee keer krachttraining en twee keer interval kickboxing.

De afgelopen tijd heb ik mijn voeding al een beetje aangepast, ik eet s'ochtends twee sneedjes brood met kipfilet en een bak yoghurt, tussendoor een eierenkoek of een broodje ham, als lunch hetzelfde als in de ochtend, tussendoor fruit en ontbijtkoek, s'avonds meestal aardappelen met groenten en vis of biefstuk.
 
3x per week krachttraining, bij voorkeur.
reken onderhoud uit hier: www.giantpt.com/voeding/voeding-algemeen/bereken-jouw-caloriebehoefte

Ga hier 10 tot 20% onder zitten, en zoveel kcal dien je te eten.
2,5g eiwit per kg lichaamsgewicht,
1g vet per kg lichaamsgewicht,
rest koolhydraten (1g eiwit = 4 kcal, 1g vet = 9 kcal, 1g koolhydraat = 4 kcal. reken daar je hoeveelheid kh maar mee uit)

Het gaat niet om gezond eten als je af wil vallen, maar gewoon om minder eten. Al is gezonder eten wel beter voor je natuurlijk

Maar maak dus een voedingsschema
 
Beste Dededede (verdomt goeie naam man !),

Ik beaam wat Michiel zegt, ik ben jaren geleden gestopt na 5 jaar fanatiek BB, sinds paar maanden weer begonnen en doe eigenlijk wat Michiel zegt. Mijn vet is enorm gedaald, mijn gewicht enorm gedaald (was 87, zat kort geleden op 78,5 en is nu weer aan het kleden.....godzijdank) maar de vorm komt terug. Ik zit nu op onderhoud, maar was ruim 600 onder onderhoud. Nu de vorm terug komt op onderhoud. Over een tijd boven onderhoud, wil mijn werk niet verknallen namelijk.

Hoop dat je er wat mee kunt
 
Ik snap dat je minder moet eten om af te vallen, maar ik vind het nogal lastig om aan de hand van deze gegevens een voedingsschema te maken. Ik weet mijn vetpercentage niet en ik vind het ook echt heel lastig om de juiste voeding te kiezen. Misschien hebben jullie tips voor een voedingsschema?
 
Kijk naar schema's van anderen en naar wat zij eten.
 
Vetpercentage hoef je niet perse te weten, gebruik dan de andere formule.
En spiek inderdaad bij andere hun voeding schema's, maar neem ze niet klakkeloos over.
 
Back
Naar boven