XXL Nutrition

advies voeding en activiteiten

Bezoekers in dit topic

MB36GR

Novice
Lid geworden
19 sep 2020
Berichten
1
Waardering
1
Lengte
1m85
Massa
107kg
Vetpercentage
25%
Ik ben dit jaar (vanaf april) afgevallen van 120,5kg naar 106,5kg, dit gaat dus redelijk lekker. Volgens inbody scans (die ik met een korrel zout neem) ben ik in die tijd 4kg spier aangekomen, zit ik op 25% lichaamsvet, en hou ik behoorlijk wat vocht vast (ik weet niet of dit iets slechts is). Ik ben nu op het punt dat ik het maximale er uit wil halen als het om resultaten gaat, en wil daarom vragen of jullie tips hebben over mijn voedingsplan en mijn activiteiten:

Krachttraining 5x per week (benen, push, pull, schouders armen) 4x per week na de training 15 minuten hardlopen. Elke dag 30-40 minuten cardio voor ontbijt (ik heb een zitten beroep, het is een fijn begin van de dag en inmiddels een gewoonte geworden). mijn dagelijkse stappen, incl. beide cardio vormen is gemiddeld 12K per dag (Samsung health).

Voeding:
08:00
Fijn volkoren brood 2 sneetjes
volle melk 150ml (wegens medicatie)
kipfilet beleg 35gr
pindakaas 20gr

12:00
Magere kwark 500gr
havermout, gemalen 40gr
blauwe bessen 200gr

14:00
fijn volkoren brood 2 sneetjes
kipfilet beleg 70gr
halve komkommer

15:30 (PWO maaltijd)
havermout, gemalen 50gr
Whey protein (optimum gold standard) 40gr
pink lady appel

18:30
Mager vlees 200-250 gr (dit wisselt vaak, kipfilet, varkenshaas, ongepaneerde schnitzel, kogelbiefstuk)
Groente (wisselt uiteraard ook)

20:00
magere kwark 250gr
Body en fit whey perfection 28gr (1 scoop)
cote d'or puur 1 reepje

Ik ben geen ster in voedingskennis, vandaar dat ik nu pas een keer na ongeveer 6 jaar krachttraining de keuze maak om daadwerkelijk af te vallen. Momenteel ben ik op het magerste wat ik ooit ben geweest, ik wil dit graag doorzetten. hebben jullie tips voor mij als het gaat om voeding en activiteiten? Het is van harte welkom! Verder vroeg ik mij af of het nemen van een coach een goede keuze voor mij zou zijn? ik betrap mij er zelf de laatste tijd vaak op dat ik nog veel lagere in de kcal wil gaan, ook al weet ik ergens wel dat dit uiteraard niet verstandig is.
 
Als je het nu makkelijk vol te houden vindt, je valt ongeveer 0,5kilo per week af (gemiddelde) en je doel is vet% verliezen dan zou ik lekker zo door blijven gaan. Hou die lagere kcal lekker achter de hand voor wanneer je niet meer 0.5 kilo gemiddeld haalt. Niet fucken met goede progress ;)

Daarnaast, durf ook vooral de voet van het gas te halen en een tijdje onderhoudt te eten als het even wat minder gaat na een lange tijd cutten
Op gewicht blijven na lang overgewicht is misschien wel het moeilijkste van alles. Na lange tijd 120kg zal het dus makkelijker zijn om een tijdje om 100 te maintainen straks dan dat je doorgaat tot de 90 en daar moet gaan maintainen.
Adviseren ook vaak om niet te lang te cutten omdat de kans op verval ook steeds groter wordt.
 
Back
Naar boven