XXL Nutrition

Advies voeding. En langzame borstgroei

Bezoekers in dit topic

JordyV

Novice
Lid geworden
23 jun 2016
Berichten
18
Waardering
0
Lengte
1m84
Massa
86kg
Vetpercentage
13%
Hallo! Ik ben net nieuw op dit forum. Ik bekijk het al enige tijd voor tips. Ik heb een aantal issues. ik ben maart 2015 gediagnostiseerd met Reumatoïde Artritis waardoor ik een lange tijd geen sport kon doen. Ik ben toen van 82 kilo naar 97 kilo gegaan. Kon niet werken etc. Nu gaat het super goed en m'n klachten zijn alle een lange tijd weg gebleven. Ik ben geïnspireerd geraakt door bodybuilding door een collega van me, een ervaren bodybuilder die me mee op sleeptouw heeft genomen en waar ik heel veel dingen van heb geleerd. Ik ben begonnen in januari en heb stug doorgezet 6 dagen in de week en still going strong ik ben van een vetpercentage van 23% naar 14% gegaan en weeg nu ongeveer 84 kilo. Het afvallen ging prima ik ben eigenlijk gelijk maar gaan cutten. Ik heb zelf heel veel kennis opgedaan door met heel veel ervaren mensen te praten en eindeloos dit soort forums te bezoeken. Toch zoek ik nog een beetje advies en bevestiging Mijn voedings schema ziet er volgd uit:

Ontbijt: 75 gram Brinta met water en klein beetje honing 700 ml ijskoud water met bcaa en 1 uitgeperste Citroen

Half 10: proteïne pannenkoek en een banaan

Half 1: 75 gram pasta of rijst met een blik tonijn of 100 gram kip tomaat en komkommer of eventueel wat andere groente

3 uur : whey shake met 40 gram oats.

Half 6 avondeten: meestal eet ik wat de pot schaft maar dan zonder jus of varkensvlees probeer vaak kip er bij te eten of rundvlees.


Half 9: shake voor na het trainen met water.


Half 11: night proteïne met 30 gram blauwe bessen.


Voorderest eet ik nog wel eens wat ongezouten noten voor de vetten en eiwitten tussendoor.

Daarnaast heb ik een klein probleem met het groeien van mijn borst. Ik train borst 2 keer per week dinsdag en zaterdag. Dinsdag begin ik bijvoorbeeld met bovenkant borst dus veel incline oefeningen pak weg 4 of 5

Zaterdag bijvoorbeeld onderkant borst dus alles decline. En die dinsdag daar op doe ik dan alles recht. Zo gaat het in principe wel lekker maar ik stagneer op een gewicht van ongeveer 70 à 75 kilo met bankdrukken en dat is al een paar weken niet veranderd. Ik zie m'n armen en schouders heel snel vooruit gaan maar mijn borst blijft een beetje achter..

Sorry voor het lange verhaal haha maar ben benieuwd wie er wat advies of bevestiging heeft!

Gr Jordy :)
 
1. Post je kcal/macros

2. Je pakt te veel oefeningen voor je borst, hou het bij drie oefeningen een flat een incline en dippen. Borst wordt vaak te veel getraind en vaak ook met te veel oefeningen, terwijl de borst beter gaat op minder oefeningen
 
Thanks voor het reageren dit zijn m'n calorien/ macro's :

Calorieën: 1845
Koolhydraten: 160 gr
Eiwitten: 190 gr
Vet: 43,5

Alles is goed over de dag verdeeld
 
Ik heb het idee dat 1800 een beetje weinig voor je is, wat is je onderhoud?

Eiwitten zijn prima zo, alleen je vetten moeten worden verdubbeld voor je hormoonhuishouding. Dus of je kcals verhogen of je koolydraten naar beneden
 
Ja misschien is 1800 een beetje weinig m'n onderhoud zou ongeveer 2500 zijn maar de bedoeling is dat ik nog steeds blijf cutten, Maar zo min mogelijk massa kwijt raak natuurlijk. Dat is best lastig. Waar zou ik het beste m'n vetten vandaan kunnen halen? En wat raad je voor de rest aan met koolhydraten en kcal?
 
lijnzaadolie kopen.

Daarnaast koolhydraat omhoog en lekker gaan cardio'en als je bang bent te veel te massa te verliezen.
 
Ja misschien is 1800 een beetje weinig m'n onderhoud zou ongeveer 2500 zijn maar de bedoeling is dat ik nog steeds blijf cutten, Maar zo min mogelijk massa kwijt raak natuurlijk. Dat is best lastig. Waar zou ik het beste m'n vetten vandaan kunnen halen? En wat raad je voor de rest aan met koolhydraten en kcal?

Mct olie,olijfolie?
 
Gewoon door m'n eten doen dan? Of kip en groente er in bakken?
 
:eek:Neejoh gewoon olijfolie door je eten sochtends
 
Haha je hebt gelijk ga t toepassen hoeveel ml zou genoeg zijn ?
 
ik pak altijd n flinke scheut door mijn ontbijt (havermout, banaan, melk & whey)
 
Heb het vanochtend voor het eerst gedaan zon 20 ml viel allemaal nog wel mee heb gewoon 75 gram Brinta whey en water gedaan aangezien ik niet zon goede relatie met melk heb en ik er een opgeblazen gevoel van krijg! Had genoeg energie en t smaakte nog niet eens zo verkeerd
 
daarom, goedzo man en stel dat t vies was gewoon weggieten op het gegeven moment smaakt het toch wel
 
1. Post je kcal/macros

2. Je pakt te veel oefeningen voor je borst, hou het bij drie oefeningen een flat een incline en dippen. Borst wordt vaak te veel getraind en vaak ook met te veel oefeningen, terwijl de borst beter gaat op minder oefeningen
2 compounds plus 2/3 iso oefeningen kan prima op borst.
 
Dat is ook precies wat ik probeer te doen eerst de compound oefeningen en dan isoleren met flys of cableflys
 
Back
Naar boven