XXL Nutrition

Advies voedingschema (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Jopsem

Novice
Lid geworden
2 sep 2015
Berichten
17
Waardering
0
Lengte
1m90
Massa
93kg
Vetpercentage
11%
Beste builders,

Ik wou jullie bij deze advies vragen over mijn voedingsschema. Ik sport al 10 jaar waarvan eigenlijk de laatste 6 jaar serieus. Nou begin ik beetje bij beetje mijn levensstijl erop aan te passen en wil daarom nu beginnen met een echt voedingsschema. Mijn doel voor nu is eerst om te cutten omdat ik de afgelopen paar maanden echt veel ongezond heb gegeten en ruim 5 kilo ben aangekomen. Mijn onderhoud heb ik berekend en die zit op 2912 kcal. Mijn stats zijn 1,90m, 95kilo met een vetpercentage van 18% a 20%.

Waar ik ook wel mee zit is met mijn vriendin. Die wil wel 'normaal' mee kunnen eten en niet elke keer 2 aparte dingen klaar te moeten maken. Hoe doen jullie dit in de regel? Of eten de vrouwen allemaal apart?
Mijn plan was nu daarom om mijn 19:00 eten eigenlijk leeg te laten en deze een beetje te laten baseren op wat we op dat moment op tafel hebben staan. Daar wil ik dan ongeveer mee op 400-500 calorieën van eten. Is dit een goed idee. Wij eten in de regel wel voornamelijk gezond en geen calorie knallers.

Ik hoop dat jullie mij hier in kunnen helpen. Het schema wat ik hier heb gemaakt is gebaseerd op het gemakkelijke schema van de sticky.

Als er verdere vragen zijn hoor ik dat graag.
 

Bijlagen

  • Cutschema.xlsx
    10,9 KB · Weergaven: 99
Waarom zou je niet gewoon normaal kunnen mee eten? Zolang je alles afweegt is er geen probleem.
 
Nou ik dacht omdat je dan niet meer aan de goede KVE verhouding komt per dag. Of zal dat voor 1 maaltijd niet zoveel uit maken?
 
Nou ik dacht omdat je dan niet meer aan de goede KVE verhouding komt per dag. Of zal dat voor 1 maaltijd niet zoveel uit maken?

Hangt er van af wat jij gewoon mee eten noemt. Is dat pizza en frieten en kilos mayo erbij?

Als je wil cutten gewoon 250kcals a 500 kcals onder onderhoud eten.

Als je macros ongeveer goed zitten is het wel ok. Voor de pro's is het allemaal van meer belang. Maar voor de iemand die wat in shape wil raken zal dat ook wel lukken ookal zijn je EKV vetten niet spot on. Zolang ze in de buurt komen ist goed.

Dus gewoon mee eten maar zorgen dat je onder je onderhoud zit.
 
Laatst bewerkt:
Misschien kan je ook de excel van de sticky gebruiken. Rekent ie ook meteen alles door. Is handiger dan getallen overtypen ;)
https://forum.bodybuilding.nl/topics/geupdatet-excel-voedingsschema.410162/

En bovendien kan je dan eenvoudig je avondeten erin zetten en ergens anders even wat aanpassen en meteen t resultaat zien.

Ziet er op zich prima uit. Alleen je avondeten is echt een babyhapje. Skip de isolaat en neem gewoon meer gewoon avondeten (kip/rijst/groente) Je hebt genoeg eiwitten.
Misschien een x ipv kipfilet op brood en los amandelen 2 eitjes pakken.

Vetten zijn wel aan de lage kant. Dat zal je vast ook in de sticky hebben gelezen. Minimaal 1 gr per kg BW.
Neem gewoon halfvolle melk bij je avond havermout.

Verder is t gewoon proberen. Het blijft altijd een praktijktest hoe een voedingsschema uitpakt.
 
Bedankt voor de reacties.

Normaal eten is bij ons wel gewoon gezond. Nooit snacks/junkfood e.d.

Ik heb mijn schema aangepast en de kipfilet vervangen door 2 eieren en wat olijfolie.
Ook de 19:00 uur maaltijd het ik de isolaat weg gehaald en de 12:30 maaltijd gekopieerd.

De sticky schema heb ik ook gebruikt alleen heb ik daar zelf wat hulp getallen voor mezelf toegevoegd.

Edit: ik heb nog wat gespeeld met de hoeveelheden en ik denk dat ik nu wel aardig in de buurt kom (nieuw schema toegevoegd)
 

Bijlagen

  • Cutschema.xlsx
    10,9 KB · Weergaven: 74
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven