AndroidHealthClinic

advies voedingsschema gevraagd! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

monique9983

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
15 jan 2006
Berichten
43
Waardering
0
hey allemaal,

ik zou graag wat advies willen over mijn voedingsschema..
ik ben al een tijdje bezig met fitness (cardio en gewichten) maar ik ben nog niet echt afgevallen.. dit komt ook vooral (denk ik) omdat ik elke keer na 2 weken weer een onderbreking had van 2 of 3 weken door ziek zijn en laatste 2 weken op vakantie was..

ik ga vanaf nu weer 4x in de week fitnessen (3x KT en cardio, 1x alleen cardio)..

ik heb een nogal onregelmatig leven (als student zijnde) en daarom vond ik het nogal lastig een voedingsschema op te stellen, maar onderstaand schema geeft wel een goeie indicatie van wat ik gemiddeld eet (al zijn de tijden dus wat inwisselbaar).. ik zou graag weten wat jullie ervan vinden..

10.00 uur ontbijt
4 volkoren boterhammen met pindakaas
12.30 uur
2 volkoren boterhammen met kaas of ei of groenteburger
Appel
16.30 uur
2 volkoren boterhammen met kipfilet of tonijn of kipfilet of ei
20.00 uur avondeten
pasta of rijst met groenten en vis of vlees of vega
23.00 uur
Fruit en/of kwark
** Eind van de middag/begin van de avond altijd sporten**

daarnaast drink ik 1 a 2 kopjes koffie met sojamelk per dag en verder alleen thee (zonder suiker) en probeer ik aan de 2 liter water per dag te komen (lukt me niet altijd)..

wat ik ook een beetje als probleem ervaar met voedingsschema is het weekend (ik train trouwens ook nooit in het weekend), ik ben namelijk bijna nooit thuis in het weekend en altijd op bezoek (en slapen bij) vrienden of familie.. dit maakt het lastig om regelmatig en genoeg te blijven eten, want ik ben dus altijd afhankelijk van anderen daarmee.. misschien hebben jullie hier ook wat tips voor, ik neem aan dat jullie weekend (vrije tijd) ook afwijkt van doordeweeks (aan 't werk)?

alvast bedankt,

groetjes, monique
 
Ik mis eigenlijk iets om 14:30 en 18:30. Die gaten vind ik erg groot in vergelijking met de rest.

Verder, als je puur wil afvallen, dan kun je je voorlopig even alleen op cardio storten. Is dat een idee?
 
ps. wat je zelf eigenlijk ook aangeeft. Voor je resultaat ziet ben je wel even bezig.
 
bedankt voor je reactie leaf,

ja het is wel een idee om smiddags nog extra een keer iets kleins te eten, ik weet alleen niet zo goed wat eigenlijk..

verder is mijn doel niet echt puur afvallen, ik wil vooral strakker worden.. ik vind ook niet dat ik te zwaar ben met 71 kilo voor mijn lengte van 183.. het is vooral vet op mn heupen (zwembandje) wat weg moet, dus ik denk niet dat ik er kom met alleen cardio.. bovendien heb ik ook heel de maand januari gemiddeld 4x per week 45 a 60 minuten puur en alleen cardio gedaan en daar ben ik dan ongeveer wel een kilo mee afgevallen.. maar ik denk dat ik met cardio in combinatie met KT beter mijn doel kan bereiken..
 
10.00 uur ontbijt
4 volkoren boterhammen met pindakaas
12.30 uur
2 volkoren boterhammen met kaas of ei of groenteburger
Appel
16.30 uur
2 volkoren boterhammen met kipfilet of tonijn of kipfilet of ei
20.00 uur avondeten
pasta of rijst met groenten en vis of vlees of vega
23.00 uur
Fruit en/of kwark
** Eind van de middag/begin van de avond altijd sporten**

daarnaast drink ik 1 a 2 kopjes koffie met sojamelk per dag en verder alleen thee (zonder suiker) en probeer ik aan de 2 liter water per dag te komen (lukt me niet altijd)..

wat ik ook een beetje als probleem ervaar met voedingsschema is het weekend (ik train trouwens ook nooit in het weekend), ik ben namelijk bijna nooit thuis in het weekend en altijd op bezoek (en slapen bij) vrienden of familie.. dit maakt het lastig om regelmatig en genoeg te blijven eten, want ik ben dus altijd afhankelijk van anderen daarmee.. misschien hebben jullie hier ook wat tips voor, ik neem aan dat jullie weekend (vrije tijd) ook afwijkt van doordeweeks (aan 't werk)?

alvast bedankt,

groetjes, monique


Zou smorgen wat anders nemen.
4 boterhamen met pindakaas vervangen door magere yogurt met wat meusly of nog beter Havermouthpap met wat krentjes er in voor de smaak.
Verder brood met Kip of kalkoen of ei is goed
In het weekend mag je best wel eens wat snacken of zo (is geen ramp en zo hou je het beter vol)
 
bedankt grosje, 1 vraagje:

vind je dat ik het brood helemaal zou moeten vervangen of vind je dat ik het beleg pindakaas moet veranderen?

het is wel zo dat 4 sneetjes van het brood dat ik heb maar 220 calorieen bevatten (het is belgisch prokorn brood en dat zijn dunnere sneetjes en ook kleiner dan in NL) en met het laagje pindakaas dus totaal neerkomt op iets meer dan 300 calorieen.. is dat teveel?
vroeger ontbeet ik nooit eigenlijk en nu begreep ik dat een 'stevig' ontbijt juist heel belangrijk is.. maar als ik mijn doel sneller kan bereiken door te ontbijten met magere yoghurt en muesli dan ga ik dat zeker wel veranderen;)

In het weekend is het trouwens meer het probleem dat er teveel tijd tussen de maaltijden zit.. en soms neem ik wel wat alcohol in het weekend dat zou je ook kunnen rekenen tot snacken hehe.. maar das altijd wel met mate hoor:)
 
Inderdaad een ontbijt is het beste want dan ben je je honger gevoel ook langer kwijt.
Havermoutpap is het beste ivm de langzame koolhydraden (hou je langer een vol gevoel)
Of magere yogurt of cornflakes
Beetje alcohol moet kunnen (maar niet te veel hoor) ligt er ook wel aan wat je drinkt
rode wijn is best / al die mixdrankjes is erg veel suiker dus oppassen.
 
Inderdaad een ontbijt is het beste want dan ben je je honger gevoel ook langer kwijt.
Havermoutpap is het beste ivm de langzame koolhydraden (hou je langer een vol gevoel)
Of magere yogurt of cornflakes
Beetje alcohol moet kunnen (maar niet te veel hoor) ligt er ook wel aan wat je drinkt
rode wijn is best / al die mixdrankjes is erg veel suiker dus oppassen.

ik zou dan eerder voor brinta gaan imo.
 
Ik mis eigenlijk iets om 14:30 en 18:30. Die gaten vind ik erg groot in vergelijking met de rest.

Verder, als je puur wil afvallen, dan kun je je voorlopig even alleen op cardio storten. Is dat een idee?

Om spierverlies te voorkomen zou ik toch zeker krachttraining erbij blijven doen, plus dat je spieren meer calorieen gaan verbranden naarmate ze getraind worden.
 
okay.. ik ga mijn ontbijt veranderen naar magere yoghurt met muesli en k ga s'middags nog een keer extra iets eten.. dus dan zou mijn voedingsschema wel in orde moeten zijn?
 
Ja hoor dan is het best al goed.
nu regelmatig trainen en rusten en dan komt het goed
 
ja het blijkt heel goed te werken:)

ik kwam terug van 2 weken vakantie en toen woog ik dus anderhalve week geleden 73,6 (voor vakantie rond 71, dus schrok me dood) en nu is dat al terug naar 70,4:D gaat goed dus:)
 
ja het blijkt heel goed te werken:)

ik kwam terug van 2 weken vakantie en toen woog ik dus anderhalve week geleden 73,6 (voor vakantie rond 71, dus schrok me dood) en nu is dat al terug naar 70,4:D gaat goed dus:)

Goed nieuws dus ;)
Ca 2 kg p/maand is mooi om af te vallen hoor.
Nu volhouden hoor
 
Ey,
Inderdaad wat iedereen al schrijft zie ook de sticky's als het gaat om regelmatig eten 2,5-3 uur.
Probeer meer eiwitten te eten. (kwark, kip, tonijn). Liever kwark dan magere yoghurt. Enne als je niet van kwark houdt: tip. Neem een bakje kwark en meng daar een heel klein beetje yoghurt doorheen, zo heeft het dezelfde substantie als yoghurt maar met veel meer eiwitten.
en vooral zorg voor afwisseling!
Dus niet iedere ochtend vier boterhammen met pindakaas.
Veel succes nog!
PS. Als je veel KT er bij bent gaan doen, fixeer je dan niet te veel op de weegschaal..... vetpercentage is what counts!
 
Back
Naar boven