MuscleMeat

Advies voedingsschema (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

devilslayah

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
20 jan 2010
Berichten
123
Waardering
2
Lengte
1m82
Hallo allemaal,
Ik heb een voedingsschema opgesteld, alleen zit ik met wat probleempjes:
1) Ik heb te weinig vetten in mijn schema (10% te weinig)
2) Ik heb teveel koolhydraten voor mijn doel (wil afvallen)

Het avondeten bestaat altijd uit 100g+ groenten en vis/kip/rundvlees.

Kunnen jullie mij advies geven om mijn schema te verbeteren/af te maken?
 

Bijlagen

  • Voedingsschema.doc
    35,5 KB · Weergaven: 58
De bruine boterhammen en rijst zou ik vervangen... Deze bevat immers veel koolhydraten. Of rijst een per dag nemen in plaats van twee keer. Om genoeg kcal en vetten binnen te krijgen kun je een product kiezen waar veel (gezonde) vetten inzitten. Welke dat is, is up to you.
 
neem minimaal 200 gram groente
 
Bedankt voor de replies!

Dus die rijst weglaten, en dan gewoon kipfilet met groenten?

Ik neem 100g+ groente, wat vaak wel tegen de 200g aantikt, dus geen punt :)
 
En je kan eventueel rijstwafels nemen in plaats van je bruine boerhammen..
 
Ja, dat is ook een mogelijkheid, maar ik lust geen rijstwafels...

Is er nog een alternatief buiten havermout/brinta/rijstwafels, dat weinig KH bevat, maar toch goed is bij mijn ontbijt?
 
Ik heb het voedingsschema aangepast, na de reacties erin verwerkt te hebben.

Moet ik die ene rijstmaaltijd ook nog weglaten vanwege de koolhydraten, of is het goed zo?

Nog andere opmerkingen?
 

Bijlagen

  • Voedingsschema.doc
    36 KB · Weergaven: 31

Je eet wel veel eenvoudige suikers zeg: witte rijst/ dextro/ sinaasappelsap.

Pleur die rotzooi eruit en ipv dat zilvervliesrijst/ volk. boterhammen/ brinta/ havermout.

Weinig kh's - veel eiwitten dieet is bullshit. Eet gewoon voldoende kh's.
 
Weinig kh's - veel eiwitten dieet is bullshit. Eet gewoon voldoende kh's.

Vertel dat maar aan de rest van de wereld en ze kijken je vreemd aan. Zie bijvoorbeeld het Atkins dieet, die bestaat uit weinig kh's en veel eiwitten. Deze "bullshit" werkt goed voor vet/gewichtsverlies en zeker op lange termijn, daar waar het uiteindelijk om draait.
 
Laatst bewerkt:
Vertel dat maar aan de rest van de wereld en ze kijken je vreemd aan. Bijvoorbeeld het Atkins dieet, die bestaat uit weinig kh's en veel eiwitten. Deze "bullshit" werkt voor vet/gewichtverlies.

Calories in vs calories out bro...

Enige nadeel van Kh is dat 't vocht vasthoudt..
 
Je eet wel veel eenvoudige suikers zeg: witte rijst/ dextro/ sinaasappelsap.

Pleur die rotzooi eruit en ipv dat zilvervliesrijst/ volk. boterhammen/ brinta/ havermout.

Weinig kh's - veel eiwitten dieet is bullshit. Eet gewoon voldoende kh's.

Zijn snelle suikers per se slecht dan in mijn dieet? Is het iets dat belangrijk is ivm cutten/bulken, of maar een klein verschil maakt?
 
Zijn snelle suikers per se slecht dan in mijn dieet? Is het iets dat belangrijk is ivm cutten/bulken, of maar een klein verschil maakt?

Per se niet nee.

Maar volkoren producten bevatten veel meer vitamines en mineralen, daarbij zorgen volkoren producten voor een veel voller/meer verzadigd gevoel.

Snelle suikers zorgen niet voor een 'vol' gevoel. In de cut is dat niet bevorderlijk aangezien je toch al minder eet dan dat je normaal nodig hebt. Snelle suikers zorgen ook alleen maar voor meer honger door de hoge insulineaanmaak die het afgeeft.

Ik zal waarschijnlijk nog wel het een en ander zijn vergeten, maar ik ben gebroken na een hele zware dag werken dus ik kan niet echt helder nadenken .
 
Dat van die vitamines en mineralen is inderdaad iets dat wel aandacht nodig heeft ja.

Dat hongergevoel kan ik wel mee omgaan, tot de volgende maaltijd in ieder geval, dus dat is geen punt.

Haha, ik ken het gevoel! Gisteren bijv: 3 uur vloer losgehaald + vervoerd en daarna gewoon naar de sportschool geweest.
 
Back
Naar boven