MuscleMeat

Advies voor beginnende sporter

Bezoekers in dit topic

mitchell-

Novice
Lid geworden
9 jan 2023
Berichten
2
Waardering
0
Lengte
1m94
Massa
85kg
Vetpercentage
15%
Dag allemaal.

Even voorstellen, ik ben Mitchell 19 jaar oud. Sinds december 2021 aan het trainen. Weeg momenteel 85 kilo, 194 lang vetpercentage +-15% i guess.

Een paar stats van mij
1rpm
Bp 65kg
Backsquat 105kg
DL 130kg


Mijn doel is voornamelijk in spiermassa aan te komen. (En aanstaande zomer misschien droog te gaan).Ik ben aardig onderweg maar heb het idee dat ik beter/sneller kan aankomen als ik weet wat ik beter kan doen.
Ik ben geen calorieënteller en heb daar eigenlijk weinig behoefte aan dat te gaan doen.. eet zo rond de 3/3,5k kcal op een normale dag. En zo’n 120gr eiwitten per dag

Heeft er iemand tips/ervaringen wat jullie heeft geholpen?


Groetjes mitchell
 
Ik ben aardig onderweg maar heb het idee dat ik beter/sneller kan aankomen

Ik ben geen calorieënteller

eet zo rond de 3/3,5k kcal op een normale dag. En zo’n 120gr eiwitten per dag
Als je deze achterste voren zou lezen dan geef je zelf eigenlijk het antwoord al. Beter/sneller aankomen doe je door alles (macro's/voortgang/verbruik) beter te gaan tracken is het korte antwoord.

Wil niet zeggen dat beter ook leuker is. Dat is dus een keuze -> EN - EN bestaat niet. Dus als je lekker traint en vooruitgang boekt en geen zin hebt om te tracken, prima toch? Zou alleen wel onrealistisch zijn als je dan de voortgang wil die mensen kunnen hebben die wel tracken.

Als je dat dus meeneemt (shortcuts bestaan niet en what you give is what you get) dan kun je ook eerder tevreden zijn met je huidige aanpak en beter keuzes maken over verbeteringen (is het je dat waard etc.?) welke je vervolgens kunt lezen in de stickies zoals hierboven al beschreven. Dan komen vanzelf de inhoudelijke vragen/problemen.

Succes!
 
Als je niet alles bij wil houden dan zal je moeten accepteren dat je minder snel vooruit gaat. Of t nu aankomen of afvallen is.

Kom je nu aan?
Hoeveel per week?

Ik zou wel zorgen dat je wat meer eiwitten neemt. Lees de sticky's.
Ca 2 gr eiwit per kg lichaamsgewicht
Min. 0,8-1 gr vet per kg lichaamsgewicht (meer kan ook prima)
 
Back
Naar boven