Fitness Seller

Advies voor body recomp

Bezoekers in dit topic

Stratos

Novice
Lid geworden
26 jun 2019
Berichten
2
Waardering
0
Lengte
1m81
Hey allemaal!

Graag had ik wat advies/ meningen gekregen in verband met mijn huidige situatie.

Ik train al enkele jaren met success en heb vorig jaar een kuurtje Test-E + Winstrol geprobeerd, puur uit nieuwsgierigheid. Ik heb hier goed op gereageerd door vrij veel spiermassa bij te krijgen en toch wel wat vet te verliezen in een caloric deficit. Dit was ook mooi meegenomen om mij klaar te stomen voor het nieuwe voetbal seizoen (ben doelman).

Helaas na enkele schouder luxaties in de gym als op het trainingsveld, heb ik beslist mij te laten opereren. Hierdoor heb ik maanden niet meer kunnen trainen waardoor ik veel spieren verloren ben en enorm veel vet ben bijgekomen.

Intussen zit mijn revalidatie erop en ben ik al enkele weken aan het dieten waardoor ik toch wel weer wat vet verloren ben. Nu is natuurlijk de bedoeling om zoveel mogelijk spiermassa in de schouder terug te krijgen om klaar te zijn tegen het voetbal seizoen (September). Maar toch had ik graag nog wat meer vet ook verloren want ik zal momenteel wel op 17-18% BF zitten. Ik was daarom aan het overwegen om een Test cycle te starten maar ik weet niet goed of dit wel het verstandigste is aangezien ik echt wel nog redelijk wat vet kwijt wil.

Ik dacht aan:
Test E cycle van 12 weken
Intermittend fasting + keto dieet (in +-5% caloric deficit)
Fasted trainen (gewichten + cardio)

Mag ik met deze manier van werken een body recomp verwachten? Zijn er eventueel andere dingen die ik kan proberen? Alvast bedankt voor jullie tijd!
 
Blijf ver van de AAS weg.

Je hebt in het amateur voetbal geen AAS nodig, en zeker niet als doelman.
 
Blijf ver van de AAS weg.

Je hebt in het amateur voetbal geen AAS nodig, en zeker niet als doelman.

Als je superbreed bent is dat wel een voordeel als keeper zijnde want je verkleint het doel zodoende.
 
Blijf ver van de AAS weg.

Je hebt in het amateur voetbal geen AAS nodig, en zeker niet als doelman.

Erg subjectief, zeker in het daglicht bezien van het aantal voetballers (ook keepers) dat AAS gebruikt. Verder moet iedereen zelf weten of hij/zij AAS gebruikt en daarvoor zelf afwegen of zijn of haar redenen daarvoor voldoende aanleiding geven tot. De beste man vraagt hier om advies, niet of hij als voetballer wel of geen AAS moet gaan gebruiken.

Als je superbreed bent is dat wel een voordeel als keeper zijnde want je verkleint het doel zodoende.

:roflol:

Stratos idealiter speel je eerst een procent of 3-5 aan vet weg met een deftig dieet. Door je operatie en herstel ben je reeds VVM kwijtgeraakt, nu zaak om het vet voor een groot deel eerst kwijt te raken. Een hoger vetpercentage in combinatie met AAS zorgt voor een hogere kans op vervelende bijwerkingen, die zich minder snel voordoen op een lager vetpercentage. Als je rond de 12% kunt geraken zonder AAS, ben je al een heel eind en kun je daarna overwegen om verder te gaan zonder AAS, of toch AAS erbij te gebruiken in een bescheiden dosering om zo de compositie nog verder te doen veranderen, wederom met een deftig dieet en trainingsschema uiteraard. Fasted trainen (gewichten) zou ik sowieso niet aanraden, neem op zijn minst 20-40gr eiwitten en wat carbs tot je ruim voorafgaand aan de training, je wilt vet kwijt en geen spiermassa. Fasted cardio is een optie, maar ook hier zou ik dan aanraden zeker 20-40gr (caseine) eiwitten tot je te nemen.
 
Erg subjectief, zeker in het daglicht bezien van het aantal voetballers (ook keepers) dat AAS gebruikt. Verder moet iedereen zelf weten of hij/zij AAS gebruikt en daarvoor zelf afwegen of zijn of haar redenen daarvoor voldoende aanleiding geven tot. De beste man vraagt hier om advies, niet of hij als voetballer wel of geen AAS moet gaan gebruiken.



:roflol:

Stratos idealiter speel je eerst een procent of 3-5 aan vet weg met een deftig dieet. Door je operatie en herstel ben je reeds VVM kwijtgeraakt, nu zaak om het vet voor een groot deel eerst kwijt te raken. Een hoger vetpercentage in combinatie met AAS zorgt voor een hogere kans op vervelende bijwerkingen, die zich minder snel voordoen op een lager vetpercentage. Als je rond de 12% kunt geraken zonder AAS, ben je al een heel eind en kun je daarna overwegen om verder te gaan zonder AAS, of toch AAS erbij te gebruiken in een bescheiden dosering om zo de compositie nog verder te doen veranderen, wederom met een deftig dieet en trainingsschema uiteraard. Fasted trainen (gewichten) zou ik sowieso niet aanraden, neem op zijn minst 20-40gr eiwitten en wat carbs tot je ruim voorafgaand aan de training, je wilt vet kwijt en geen spiermassa. Fasted cardio is een optie, maar ook hier zou ik dan aanraden zeker 20-40gr (caseine) eiwitten tot je te nemen.

Hartelijk dank voor deze reactie! Op dit advies zat ik te wachten!
Ik heb inderdaad besloten om eerst nog verder te cutten op basis van een keto dieet + fasted cardio om zoveel mogelijk overtollig vet kwijt te raken. Hopelijk lukt dit nog voor het voetbalseizoen want ik heb echt zoveel mogelijk spiermassa nodig in die schouder om verdere kwetsures te voorkomen. Zeker als doelman moet mijn schouder weer serieus wat impact kunnen verdragen ... Vandaar dat ik eigenlijk dacht om een kuurtje AAS te doen om zo hopelijk gelijk spier te winnen en vet te verliezen tot het voetbalseizoen start uiteraard. Om AAS te gebruiken tijdens het voetbalseizoen zelf heb ik geen baad, het zou puur dienen ter voorbereiding.
 
Back
Naar boven