Fitness Seller

Advies voor conditie nodig

Bezoekers in dit topic

Alloon

Novice
Lid geworden
11 jan 2013
Berichten
2
Waardering
0
Lengte
1m76
Massa
94kg
Hallo iedereen

Ben hier net nieuw, had al eens een topic van dit forum op google gevonden en nu zit ik hier zelf voor wat advies.

20 maart ga ik mijn testen doen voor het leger, beroepssoldaat gevechtsgenie, maar ik heb nog wat werk aan de winkel qua fysiek.

Even een korte omschrijving van de fysieke test:

18 minuten lopen, startend aan 6 km/u en stijgt elke halve minuut met 0.3 km/u. Dit tot de snelheid van 14.4 km/u en op de 18de minuut stopt de test.

3 minuten pauze. daarna opeenvolgend; in 1 minuut minstens 29x pompen en in 1 minuut minstens 39x sit-ups.

Nu ik ben al een dikke maand aan mijn fysiek aan het trainen, vooral joggen dan. Ik boek ook tamelijk veel vooruitgang, ben begonnen dat ik nog geen 2km kan volhouden en nu doe ik er 11 op 1u13.

Maar als ik die 11km doe, push ik mezelf echt compleet tot het uiterste en ik heb dus schrik voor een verzuring aan mijn spieren te krijgen.
Ik probeer elke dag te lopen, 1 dag tot het uiterste, 1 dag mijn spieren terug soepel lopen door 4-5 km te lopen.

Dus, kan iemand mij advies geven hoe ik me nog het beste voorbereid de komende 2 maanden? Moet ik zo voortgaan of andere manier toepassen?
+ hoe kan ik in mijn snelheid wat meer vooruitgang boeken? (deze gaat zeer traag vooruit)

Groeten
 
hallo en welkom..

ben je lid van een sportschool?
als ik jou was zou ik cardio combineren met beetje kracht.(buikspier oefeningen,opdrukken etc.)
ga vooral fietsen (interval) en hardlopen ( loopband of buiten )
en verbeter en verleng de afstand elke x.
ik zie dat je ook behoorlijk zwaar bent bij je lengte..maar ik kan je vp niet zien..
kan ik er van uit gaan dat je overgewicht hebt?

ik zit zelf ook al een tijdje in dienst, dus weet niet hoe de eisen nu zijn van de fysieke keuring.?
29x pompen? bedoel je daar opdrukken mee?
 
Waarom ga je trainen op één uur te lopen als je maar 18min moet doen?
Sprintjes trekken en intervallen op de loopband is the way to go
 
Ja precies. Je snelheid en uithoudingsvermogen vergroot je vooral door intervaltraining.
 
6km/u is gewoon wandelen. Je zou dus ook kunnen trainen met lange steigerungs waarbij je de snelheid iedere 100m wat laat oplopen. En intervaltraingen idd. Een uur trainen is wat te veel dunkt me.
Bijv: Dag 1. joggen 30 min
2. intervaltraining 20 min
3. sprinttraining 15 min en steigerungs 15 min.
 
Inorde, dus vooral intervaltraining is de beste manier om me nog de komende tijd voor te bereiden.

Morgen ga ik een simulatie test doen op de loopband om al eens te zien hoe ver ik sta tegenover de uiteindelijke test.

En inderdaad, met pompen bedoel ik dus opdrukken, maar daar maak ik me niet zoveel zorgen om, daar heb ik niet veel problemen mee.

(Om even de verdere vragen te beantwoorden)

Ik zit momenteel met overgewicht, deze woensdag begin ik met het crashdieet Pronokal. Ik zou dus 14kilo minstens moeten afvallen op 2 maanden. Bij het dieet is er wel rekening gehouden dat ik dagelijks sport, dus ik krijg daar de nodige spullen voor.

Enigste sport dat ik buiten het joggen doe is krachtbal en af en toe ga ik eens naar de fitness (als ik er tijd voor heb).

Nu nog een vraagje, is dagelijks trainen dan goed of moet ik er toch steeds een rustdag tussen steken?
 
Back
Naar boven