Fitness Seller

Advies voor een beginner ?!?!

Bezoekers in dit topic

Salvo57

Cool Novice
Lid geworden
21 nov 2012
Berichten
55
Waardering
1
Lengte
1m86
Massa
91kg
Hallo, beste forumleden.

Ik ben sinds 3 weken, 5 keer per week aan het fitnessen. 2-2,5 uur per dag, ong 1 uur cardio en de rest krachttraining.

Om op te warmen eerst minimaal 15min/niv 3 crosstrainen of 24 minuten fietsen. 3 x 10 bovenbuikspieren, 3 x 10 zijbuikspieren en 3 x 10 onderbuikspieren. Dan nog half uur - drie kwartier op de crosstrainer. Met de crosstrainer verbrand ik dus in totaal zo'n 800 calorieën op een dag.

Ik let heel erg op mijn voeding. Geen tussendoortjes, geen cola, koolhydraatarm brood, veel kipfilet. Probeer steeds tussen de 1500-2000 calorieën per dag te blijven met mijn dieet (zonder aftrek van het sporten).

Statistieken van 3 weken geleden;

1,86m
100,4 kg
Spiermassa 42,5%
Vetpercentage 19%

Nou ben ik aanzienlijk dunner geworden. Smallere broeken passen gemakkelijk.

Echter doe ik dit wel correct ? Kan dit leiden tot massaverlies (spieren) ? Ik werk zelf in een magazijn, zo'n 100 dozen per uur stapelen (gemiddeld 10 kg) en dan 8 uur per dag. Kan teveel beweging negatief effect hebben op mijn spiermassa wanneer ik tussen de 1500-2000 calorieën per dag binnen krijg ? Ik doe namelijk ook 5 keer per week krachttraining. Rug/biceps, borst/triceps en schouders/benen. 4 sets (12/10/8/6).

Ik werk toevallig met een Hongaarse kerel, net nieuw in Nederland, 104 kg, ware fitnessfreak (no offence ;)) Heeft mij aangeraden om eiwitshakes te kopen en dextrose voor herstel van de spieren.

Dus, na wat onderzoek het volgende besteld op Bodyenfitshop;

Dextrose Professional Body & Fit, Whey Perfection Body & Fit en Ripped! (om de vetpercentage sneller te verlagen)

Maar kan iemand mij voorzien van adviezen ? Hoe nu, doe ik het wel op het juiste manier, afgaand van de bovenstaande informatie ?

Edit: Doel is mijn vetpercentage naar 15 te laten zakken. Spierpercentage naar de 50.
 
Laatst bewerkt:
No advice bro's ? :(
 
Wat is je voedingsbehoefte? Volgens mij eet je veeeeeeel te weinig.
 
Wat is je voedingsbehoefte? Volgens mij eet je veeeeeeel te weinig.

Wanneer ik ochtenddienst heb (06:30-15:00) ziet het er zo uit;

05:30 3 plakjes koolhydraatarm brood met kipfilet, kopje thee. Nog kleine hapjes als olijven, geitenkaas maar heel beperkt.

08:30 Koolhydraatarm brood, kipfile. 1 banaan.

10:30 Banaan/appel.

12:30 4 plakjes boterham, 2 met kipfilet 2 met kaas (Laag vetgehalte, geschikt voor dieet).

17.00 Pasta met gehakt/rijst met kipfilet. Eigenlijk wat mijn moeder maakt, vaan Turkse gerechten (afkomst). Kan ook iets anders zijn, maar eet het niet als het te vet is. Vaak yoghurt er bij.

Van 18:00 tot 20.00 sporten. Thuis nog iets van kwark (0,00% vet).

Tussendoor eigenlijk vrijwel niets. Ben eigenlijk bang dat ik niet zal afvallen als ik teveel eet. Maar na wat leeswerk hier heb ik begrepen dat afvallen niet het zelfde is als het verlagen van je vetpercentage ?
 
Excuses voor het bumpen van de topic. Maar ik dacht ik post even in de topic die ik eerder had geopend.
In 2 maanden tijd ben ik van 100,4 naar exact 92 kg afgevallen, en mijn spierpercentage zit nu in de 43, gegroeid dus. Vet gaf dat ding 13%, maar dat neem ik met een korreltje zout. Ik denk zelf rond de 16.

İk wil tegen eind feb 85-87 zijn. Maar vanaf maart wil ik massa trainen. Bestaat de kans dat mijn bf weer omhoog zal gaan ? İk neem aan dat niet alle kgs die je aankomt pure spiermassa is ?
 
Nee dat lijkt me vrijwel onmogelijk maar met een gedegen voedingsschema kun je die vetmassa beperken.
 
Nee dat lijkt me vrijwel onmogelijk maar met een gedegen voedingsschema kun je die vetmassa beperken.

Tjah, ik train nu 20 min cardio om op te warmen, verbrand zo een 370-400 calorieën hiermee (crosstrainer, niv 7). Dan een uur krachttraining en weer een half uur op de crosstrainer, niv 7. Ben ik vaak wel vermoeid, dus verbrande kcal zit vaak tussen de 450-500.

Wanneer ik eenmaal op mijn gewenste gewicht zit, dus 85-87, zou ik dan beter kunnen stoppen met dat laatste cardio gedeelte ? Heeft dat anders een negatief effect wanneer je juist wil aankomen in spiermassa ?
 
Tjah, ik train nu 20 min cardio om op te warmen, verbrand zo een 370-400 calorieën hiermee (crosstrainer, niv 7). Dan een uur krachttraining en weer een half uur op de crosstrainer, niv 7. Ben ik vaak wel vermoeid, dus verbrande kcal zit vaak tussen de 450-500.

Wanneer ik eenmaal op mijn gewenste gewicht zit, dus 85-87, zou ik dan beter kunnen stoppen met dat laatste cardio gedeelte ? Heeft dat anders een negatief effect wanneer je juist wil aankomen in spiermassa ?

ga gewoon 5 min cardio doen voor opwarming en een uur krachttraining als je op je gewenste bf% zit, als je wil bijkomen in spieren zal je toch weer 300-500kcal boven je onderhoud moeten eten. Hangt er vanaf wat je doel is
 
ga gewoon 5 min cardio doen voor opwarming en een uur krachttraining als je op je gewenste bf% zit, als je wil bijkomen in spieren zal je toch weer 300-500kcal boven je onderhoud moeten eten. Hangt er vanaf wat je doel is

Dankjewel voor je reactie.

Ik ga nu dus nog een maand of anderhalf door en hoop dan tussen de 5-7 kg af te vallen zonder dat dit ten koste gaat van mijn spierpercentage.

Mijn enige vrees is dat wanneer ik 3000-3500 kcal per dag zal innemen, ook weer drastisch zal aankomen in bf. Het is per dag wel zo'n 1000-1500 kcal meer als wat ik nu binnen krijg.
 
Zie er momenteel zo uit. Moet allemaal nog wat strakker, nog groter, breder. Nu nog te vet, te klein. Zal wel weer pics posten wanneer ik op mijn gewenste gewicht zit.

http://tinypic.com/r/2bzejb/6


http://tinypic.com/r/2rfa1qa/6

je armen zijn niet slecht, maar verder dan dat kan ik natuurlijk niet kijken als je een shirt aanhebt...
gewoon doorzetten, als je droog staat (7-8%) zul je wel zien of je genoeg spieren hebt en of je nog wilt bulken of het zo even laten
 
Dankjewel voor je reactie.

Ik ga nu dus nog een maand of anderhalf door en hoop dan tussen de 5-7 kg af te vallen zonder dat dit ten koste gaat van mijn spierpercentage.

Mijn enige vrees is dat wanneer ik 3000-3500 kcal per dag zal innemen, ook weer drastisch zal aankomen in bf. Het is per dag wel zo'n 1000-1500 kcal meer als wat ik nu binnen krijg.

Dan zal je je kcal geleidelijk omhoog moet gooien.

Waar is je voedingsschema overigens? Zie alleen wat voedingsmiddelen staan maar er staan geen macro's bij?
 
je armen zijn niet slecht, maar verder dan dat kan ik natuurlijk niet kijken als je een shirt aanhebt...
gewoon doorzetten, als je droog staat (7-8%) zul je wel zien of je genoeg spieren hebt en of je nog wilt bulken of het zo even laten

Dankjewel voor de tip.
Ik zal nog even doorgaan met veel cardio tot maart en dan weer dit topic omhoog bumpen met shirtless fotos.

Dan zal je je kcal geleidelijk omhoog moet gooien.

Waar is je voedingsschema overigens? Zie alleen wat voedingsmiddelen staan maar er staan geen macro's bij?

Dat is het punt eigenlijk. Ben best een noob nog op dit gebied. Ben pas begin november begonnen met trainen. Sindsdien eigenlijk gezonder (en minder) gaan eten en bijgehouden op mijn iphone hoeveel ik eet en aantal kcal. Geprobeerd om niet boven de 2000 te komen, volgens mijn voedingsbehoefte (berekend via een link die ik hier vond) zou ik halve kg per week afvallen als ik dagelijks niet meer dan 2400 kcal binnen zou krijgen.

Het is dus wel allemaal veel sneller gegaan. Maar nooit echt een voedingsschema opgesteld. Werk om de week verschillende diensten (ochtenddienst/avonddienst), wat het naar mijn gevoel moeilijker maakt om me strak aan een schema te houden. Als iemand hier ervaring mee heeft, hoor ik het graag natuurlijk.
 
Dankjewel voor de tip.
Ik zal nog even doorgaan met veel cardio tot maart en dan weer dit topic omhoog bumpen met shirtless fotos.



Dat is het punt eigenlijk. Ben best een noob nog op dit gebied. Ben pas begin november begonnen met trainen. Sindsdien eigenlijk gezonder (en minder) gaan eten en bijgehouden op mijn iphone hoeveel ik eet en aantal kcal. Geprobeerd om niet boven de 2000 te komen, volgens mijn voedingsbehoefte (berekend via een link die ik hier vond) zou ik halve kg per week afvallen als ik dagelijks niet meer dan 2400 kcal binnen zou krijgen.

Het is dus wel allemaal veel sneller gegaan. Maar nooit echt een voedingsschema opgesteld. Werk om de week verschillende diensten (ochtenddienst/avonddienst), wat het naar mijn gevoel moeilijker maakt om me strak aan een schema te houden. Als iemand hier ervaring mee heeft, hoor ik het graag natuurlijk.


Heb geen ervaring met het aan een voedingsschema houden tijdens ochtend & avonddiensten, maar het is vaak een kwestie van in het ritme komen.

Zodra je daarin zit gaat t vrij makkelijk.

Je hebt vantevoren een rooster met wanneer je ochtend & wanneer je avond diensten draait dus dan ken je daar toch gwn rekening mee houden?
 
Heb geen ervaring met het aan een voedingsschema houden tijdens ochtend & avonddiensten, maar het is vaak een kwestie van in het ritme komen.

Zodra je daarin zit gaat t vrij makkelijk.

Je hebt vantevoren een rooster met wanneer je ochtend & wanneer je avond diensten draait dus dan ken je daar toch gwn rekening mee houden?

Zoals je het aangeeft is het waarschijnlijk gewoon een kwestie van doen en in ritme komen.

Tijdens avonddiensten werk ik van 15:00 tot 23:30. Ik sta 's ochtends tegen 9:00 op, probeer 's nachts minimaal 7:30 uur te slapen. Naar de gym van 10:00 tot 12.00 op een lege maag (ripped! van B&Fshop neem ik 's ochtends nog in). Heeft een voedingsschema opstellen voor de rest van de dag dan überhaupt nog zin ?
 
Zoals je het aangeeft is het waarschijnlijk gewoon een kwestie van doen en in ritme komen.

Tijdens avonddiensten werk ik van 15:00 tot 23:30. Ik sta 's ochtends tegen 9:00 op, probeer 's nachts minimaal 7:30 uur te slapen. Naar de gym van 10:00 tot 12.00 op een lege maag (ripped! van B&Fshop neem ik 's ochtends nog in). Heeft een voedingsschema opstellen voor de rest van de dag dan überhaupt nog zin ?

Tuurlijk je moet toch eten op je werk...

Je kan altijd nog schommelen qua tijden als het niet helemaal goed uitkomt..
 
Ik zal eens even rondneuzen op de forum en een correcte schema samenstellen.

Dank je voor de tip.
 
Van bijna 102 vetzak naar 87 kg. Verschillende apparaten geven ook diverse bf% aan maar met de huidplooimeter zit ik nu op de 17. Ik begon geloof ik tegen de 30%. Zal voortaan geen weegschaal meer vertrouwen met %.

Was een echte noob zonder besef bij mijn bovenstaande posts. Hopelijk boek ik nog meer progressie tegen de zomer van 2014. Props voor de members hierboven die moeite namen om te helpen.

De k*tkop heb ik er gratis bij gekregen.
n19g8z.jpg

30bk679.jpg
 
Van bijna 102 vetzak naar 87 kg. Verschillende apparaten geven ook diverse bf% aan maar met de huidplooimeter zit ik nu op de 17. Ik begon geloof ik tegen de 30%. Zal voortaan geen weegschaal meer vertrouwen met %.

Was een echte noob zonder besef bij mijn bovenstaande posts. Hopelijk boek ik nog meer progressie tegen de zomer van 2014. Props voor de members hierboven die moeite namen om te helpen.

De k*tkop heb ik er gratis bij gekregen.
n19g8z.jpg

30bk679.jpg

:roflol:

mooi man, keep going !!
 
Voor de hoeveelheid die je traint eet je echt wel heel weinig vind ik. Meet je je vetpercentage met zo'n apparaatje? Die zijn niet echt betrouwbaar. Waarschijnlijk is een hoop van je gewichtsverlies te danken aan vetverlies, maar je wilt het spierverlies zoveel mogelijk beperken.

Zoek op internet het boek Burn the Fat, Feed the Muscle van Tom Venuto. Fantastisch boek waarmee je de kneepjes van het vetverbranden kunt leren.
 
Back
Naar boven