Fitness Seller

Advies voor een beginner

Bezoekers in dit topic

Tspid

Novice
Lid geworden
20 jan 2013
Berichten
24
Waardering
0
Lengte
1m75
Massa
66kg
Vetpercentage
10%
Hallo,
ik ben 15 jaar en ik ben nu al 2 maanden aan het trainen met gewichten van 7 kilo per hand en 1 lange staaf van 15 kg. Ik heb geen persoonlijke begeleider en train alleen thuis met een eigen trainingsschema waarbij ik om de twee dagen een bepaalde spiergroepen train (biceps,rug,borst,triceps,schouders,buik).
Ik vroeg me af of het gebruik van gewichten schadelijk kan zijn voor de rug als ik let op mijn techniek? en is het trainen van je benen nodig (ik speel al voetbal en ga af en toe een uur lopen).
Ik vroeg me ook af of zwaarder trainen de groei kan vertragen ( ik ben nu 1.68m groot )
 
Ja als je techniek niet goed is kan je last van je rug krijgen
Nee benen moeten ook getraind worden ookal doe je aan voetbal.
Zwaar trainen zou je groei vertragen gewoon goed blijven eten en rusten.
 
Gaan eten als een mofo en stop dat uur lopen gedoe. Daar ben je veel te licht voor. En je benen worden niet getraint met voetbal dat is puur uithoudingsvermogen van de spieren en van het hart.
 
Nee, maak je geen zorgen.
De enige manier waarop er iets met groei/schadelijk is, is wanneer er getraind wordt met de foute techniek. Laat deze dan ook altijd controleren!
Er wordt vaak beweerd dat zonder dat als je nog niet uitgegroeid bent, dat je groei vertraagd/stopt. Dit is echt een fabeltje! Het onderzoek dat dat uitwijst is een oud onderzoek die uitgevoerd is op ondervoede kinderen met dagelijks zwaar lichamelijke arbeid, niets om je zorgen over te maken dus

---------- Post toegevoegd Sun 20 Jan 2013 om 15:34 ----------

Bovendien, wil je echt zwaar worden/buffel zijn moeten benen meegetraind worden. Ze zijn 50% van de spieren in het lichaam, je wilt niet met stokjes en een buffellichaam op het strand lopen
Ook als er benen getraind worden heeft dit een positieve werking op de spieropbouw in het bovenlichaam!
 
Al bedankt voor de reacties! Heeft er iemand tips voor het bepalen van het gewicht op mijn dumbbells?
 
Gewoon licht beginnen, zodat de techniek goed erin zit, en dan rustig aan opbouwen
 
Wat moet je doen als je ene arm veeel dikker is dan je andere arm?
 
Trekt vanzelf bij, je hebt nog nauwelijks massa dus dat zal wel meevallen.

Mijn rechterarm is ook 0,5cm groter, je denkt dat het veel is maar het scheelt niks
 
Dus ik moet die arm niet apart beginnen te trainen?
 
Dus ik moet die arm niet apart beginnen te trainen?

Niet echt nee, je bent beginner.. Verschil kan dus al niet zo groot zijn. Trekt vanzelf wel bij. Perfect evenredig gaat je lichaam ook nooit zijn hoor
 
Houd daarbij de rep range en het gewicht van de zwakkere arm aan. Op deze manier zul je de progressie van de sterkere arm als het ware even pauzeren waardoor je zwakkere arm wat bij kan groeien ;)
 
Back
Naar boven