AndroidHealthClinic

Klus- en gereedschapadvies

Bezoekers in dit topic

Steks

Enormous Athlete
Lid geworden
21 feb 2017
Berichten
40.198
Waardering
38.251
Lengte
1m82
Massa
92kg
Wie kan me helpen met advies over een goede gereedschapskoffer? Flink wat jaar geleden heb ik er eentje van Stanley gekocht.
BF25A760-A389-4092-BD05-1DD6136F3AD2.jpeg

http://www.stanleyworks.nl/products...pskoffers+op+wielen/Mobile+Work+Center+2-in-1

Al snel deden de plastic scharnieren het niet meer lekker en langzaamaan gaat hij steeds meer mankementen vertonen. Ik kan niets vinden wat vergelijkbaar is en tevens wat een betere kwaliteit heeft.

azerate weet jij misschien iets wat nog enigszins betaalbaar is (<€150)?
 
heb zelf twee grote systainers op een steek wagen en van multiplex inserts gemaakt voor het gereedschap , prijs per systainer is ongeveer 59 euro
 
voorbeeld van hoe het kan
 
Bedankt, ik kende ze alleen van festool, ik zie dat metabo ze ook heeft, dat is meer "mijn merk" dan makita of bosch, geen idee waarom, dat is mij ooit aangeleerd door mijn pa.
 
Bedankt, ik kende ze alleen van festool, ik zie dat metabo ze ook heeft, dat is meer "mijn merk" dan makita of bosch, geen idee waarom, dat is mij ooit aangeleerd door mijn pa.
merk agnostisch hier , sommige machines al is het festool gaan bij mij binnen 2 jaar stuk dus label boeit mij niet . een bovenfrees die de 3 jaar haalt is zeldzaam
 
Dat snap ik, maar als je als particulier het niet wekelijks gebruikt gaan de betere merken zo goed als je hele leven mee. Daarnaast werkt het ook wel een stuk fijner en vaak ook preciezer. Ik heb van mijn schoonvader o.a. een Hilti decoupeerzaag geërfd en daar in mijn Black en Decker niets bij.
 
Dat snap ik, maar als je als particulier het niet wekelijks gebruikt gaan de betere merken zo goed als je hele leven mee. Daarnaast werkt het ook wel een stuk fijner en vaak ook preciezer. Ik heb van mijn schoonvader o.a. een Hilti decoupeerzaag geërfd en daar in mijn Black en Decker niets bij.
beste machine die ik gekocht heb is makita 18 v schroef machine met 5.0 ah accu , ding is al aardig gebruikt maar geen luie accu's . verder verdient hilti idd een eervolle vermelding hun boorhamers zijn echt top :)
 
Ik moest toch vlak bij de Praxis zijn en ben daar even naar binnen gelopen de scharnieren van het Stanley tstak systeem is anders en deugdelijker uitgevoerd dan wat ik nu heb. Dat icm het feit dat het iets meer gericht is op handgereedschap (de echte profi merken zijn meer koffers voor elektrisch gereedschap) zal denk ik zorgen dat ik Stanley toch meer weer ga proberen.
 
beste machine die ik gekocht heb is makita 18 v schroef machine met 5.0 ah accu , ding is al aardig gebruikt maar geen luie accu's . verder verdient hilti idd een eervolle vermelding hun boorhamers zijn echt top :)

Klopt, na de oplevering van mijn casco huis had ik een Hilti boorhamer en een niet goedkope groene Bosch van een vriend van mij in huis, gaten boren voor lasdozen in betonnen muren geen met de Bosch net iets beter vanwege het hogere koppel, maar gewonen gaten ging echt zoveel beter met de Hilti. Ik heb ook nog even een Festool accu boorhamer van mijn badkamer installateur mogen lenen, dat werkte ook super, maar is voor een particulier niet te betalen.
 
Aanbiedingen op iBood afwachten. Komen zeer vaak voorbij. Doorgaans A-merken, diverse aanbod en budget en doorgaans scherp geprijsd.
 
Klopt, na de oplevering van mijn casco huis had ik een Hilti boorhamer en een niet goedkope groene Bosch van een vriend van mij in huis, gaten boren voor lasdozen in betonnen muren geen met de Bosch net iets beter vanwege het hogere koppel, maar gewonen gaten ging echt zoveel beter met de Hilti. Ik heb ook nog even een Festool accu boorhamer van mijn badkamer installateur mogen lenen, dat werkte ook super, maar is voor een particulier niet te betalen.
stanlet tsak is idd mooi . Wat betreft hiliti niet te betalen , dat geld wel voor meer van die niche tools . een lammello lamellen frees is ook een gods vermogen
 
Aanbiedingen op iBood afwachten. Komen zeer vaak voorbij. Doorgaans A-merken, diverse aanbod en budget en doorgaans scherp geprijsd.

Ik zal het in de gaten houden, normaal ben ik niet van dat soort sites. Ik ben te exact wat mijn wensen betreft, dus vaak vind ik toch niet wat ik wil, maar zie ik wel allerlei spullen die misschien weleens handig zouden kunnen zijn en zit mijn winkelwagentje zo vol met spullen die ik eigenlijk niet zoek.
 
  • Like
Waarderingen: BB_
De “Festool” systainers zijn fijn. De L-box van Bosch is ook goed, en wat goedkoper als je ze via de Duitse Amazon koopt.

Ik zou overigens eerder voor een paar kleine gaan ipv zo’n bak waar je in moet graven. Of je moet inderdaad zoiets maken waar azerate het over heeft.
 
Ik zal het in de gaten houden, normaal ben ik niet van dat soort sites. Ik ben te exact wat mijn wensen betreft, dus vaak vind ik toch niet wat ik wil, maar zie ik wel allerlei spullen die misschien weleens handig zouden kunnen zijn en zit mijn winkelwagentje zo vol met spullen die ik eigenlijk niet zoek.
De ik-heb-nog-even-3-boodschappen-van-de-Appie-nodig-en-kom-met-2-tassen-vol-thuis-ervaring. :P Dat heb ik elke week, want ja, het was toevallig in de aanbieding, ik wist niet zeker of ik het nog in huis had (bij thuiskomst blijkt dat ik nog 3 pakken had liggen) of ik had erg trek aangezien ik direct na mijn training boodschappen ging doen en kocht daardoor alles waar ik zin in had.
 
ik zal dit topic levend houden en mogelijk wat foto''s van mijn afbouw systainer maken als ik de kans krijg , ik had er zelf ook nooit aan gedacht . heb jaren lang een grote multiplex kist voor op klussen gehad
 
De “Festool” systainers zijn fijn. De L-box van Bosch is ook goed, en wat goedkoper als je ze via de Duitse Amazon koopt.

Ik zou overigens eerder voor een paar kleine gaan ipv zo’n bak waar je in moet graven. Of je moet inderdaad zoiets maken waar azerate het over heeft.
merk maak echt niet uit , heb systainers van bosch , panasonic . festool etc . voor een stuk plastic is het gewoon kwaliteit
 
merk maak echt niet uit , heb systainers van bosch , panasonic . festool etc . voor een stuk plastic is het gewoon kwaliteit
Ik heb Festool en Bosch gereedschap. Vandaag dat mijn voorkeur daar naar uit gaat.

Die bouwmarkt troep (Stanley en zo) is wel echt ander materiaal.
 
Ik heb Festool en Bosch gereedschap. Vandaag dat mijn voorkeur daar naar uit gaat.

Die bouwmarkt troep (Stanley en zo) is wel echt ander materiaal.
het elektrische van stanley is black and decker , wat handgereedschap betreft is de dynagrip serie redelijk en sommige fatmax producten zoals de auto lock rolmaten top .
iedere fabrikant heeft producten die meer als goed zijn , maar idd de gangbare bouwmarkt merken zijn niet al te best .
al zie ik steeds meer profi spullen bij een bepaalde grote duitse retailer liggen
 
  • Like
Waarderingen: 040B
Ik heb toch voor het Stanley tstak systeem gekozen, het grootste probleem van mijn vorige gereedschapskoffer van hun, het scharnier is nu anders en beter uitgevoerd. Daarnaast gebruik ik het niet dagelijks dus zal het echt wel flink wat jaren meer gaan en i heb ook veel spullen in allerlei verschillende bakken en bakjes liggen, als ik dat allemaal wil vervangen is de wat lagere prijs van Stanley ook wel prettig.
 
Back
Naar boven