MuscleMeat

Klus- en gereedschapadvies (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

zijn gewoon goede kisten hoor , ik zelf maak gebruik van systainers maar mijn boys hebben allemaal tsak kisten
 
Waarom niet een gereedschapswagen van hmb ofzo?
 
Waarom niet een gereedschapswagen van hmb ofzo?

Was dat een vraag voor mij? In mijn geval is een gereedschapswagen niet handig, ik heb maar een kleine schuur die redelijk vol staat dus in de meeste gevallen gebruik ik mijn gereedschap in de tuin of in huis.
 
Ik ben op zoek naar de beste manier om 44x44mm vurenhouten balken aan een betonmuur te bevestigen, dit zal als frame dienen voor een klim-/boulderwandje.

Ik twijfel of de kop van een metalen kozijnplug wel groot genoeg is om voldoende kracht op het hout te zetten.

Een hulsanker met een tapbout kan ook, maar dan moet ik hem verzinken en heb ik ook wat dikker hout nodig.

Het is misschien wel iets meer werk, maar is een degelijke plug met een tellerkopschroef niet minstens even goed?

De laatste optie zit wellicht minder stevig in de muur, maar heeft wel meer grip op het hout dan de eerste optie.

azerate chrash Vissertje1980
 
Gewoon een 5x80 met een plug erachter.
 
Ik ben op zoek naar de beste manier om 44x44mm vurenhouten balken aan een betonmuur te bevestigen, dit zal als frame dienen voor een klim-/boulderwandje.

Ik twijfel of de kop van een metalen kozijnplug wel groot genoeg is om voldoende kracht op het hout te zetten.

Een hulsanker met een tapbout kan ook, maar dan moet ik hem verzinken en heb ik ook wat dikker hout nodig.

Het is misschien wel iets meer werk, maar is een degelijke plug met een tellerkopschroef niet minstens even goed?

De laatste optie zit wellicht minder stevig in de muur, maar heeft wel meer grip op het hout dan de eerste optie.

azerate chrash Vissertje1980
Holle betonblokken of gegoten volle beton?
In holle steen altijd met chemisch anker werken als er zware niet statisch gewicht aan hangt
 
Holle betonblokken of gegoten volle beton?
In holle steen altijd met chemisch anker werken als er zware niet statisch gewicht aan hangt
Gegoten beton.
 
Keilbouten M10 van rond de 10 cm lang/diep met uitsteek van een cm of 6.
Hout voorboren en dan nog een flinke ring achter de moer.

Zo hangen bij mij ook allerlei zaken aan jaren en jaren aan de betonnen muren.

Getest met eigen lichaamsgewicht en 100+kg, geen centje pijn.
 
Lekker keilbouten erin jagen. Het is maar een balkje van 50x50 bruto
 
Mijn idee was dezelfde als Furryx94

Iets van een 8 of 10mm plug en 6x80 a 6x100 schroeven ofsow gebruiken... Gebeurd je echt niks meer mee, al zo vaak gebruikt...
 
Lekker keilbouten erin jagen. Het is maar een balkje van 50x50 bruto
Maar daar komt nog dat klimrek aan hee, waar soms 2 kinderen aan hangen te slingeren. Als het enkel een balkje was zou ik het ook gewoon met wat pluggen doen.
 
Maar daar komt nog dat klimrek aan hee, waar soms 2 kinderen aan hangen te slingeren. Als het enkel een balkje was zou ik het ook gewoon met wat pluggen doen.
Alsnog dan is de balk te minimaal dan voor wat je wilt doen. Je constructie is net zo sterk als je zwakste schakel
 
Mijn idee was dezelfde als Furryx94

Iets van een 8 of 10mm plug en 6x80 a 6x100 schroeven ofsow gebruiken... Gebeurd je echt niks meer mee, al zo vaak gebruikt...
Dan zit nog minder dan de helft van de plug in de muur. Daar dienen van die pluggen nog niet eens voor.
 
Flinke slagpluggen zouden moeten volstaan ,44 latje kan je met 6x 80 goed genoeg ankeren , draagt ongeveer 35~40 kg per plug in beton
 
Flinke slagpluggen zouden moeten volstaan ,44 latje kan je met 6x 80 goed genoeg ankeren , draagt ongeveer 35~40 kg per plug in beton
Amen!
 
Flinke slagpluggen zouden moeten volstaan ,44 latje kan je met 6x 80 goed genoeg ankeren , draagt ongeveer 35~40 kg per plug in beton
Per plug volgens de gegevens van Fischer bij een statische belasting en de plug volledig in beton (dus niet maar de helft) 25kg

ik denk dat je de bal mis slaat.
E99478D0-30F3-4446-A4C0-0F1BF6B7FD96.jpeg
 
Back
Naar boven