MuscleMeat

Advies voor een schema

Bezoekers in dit topic

MocroNL

Novice
Lid geworden
29 aug 2011
Berichten
10
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
70kg
Vetpercentage
8%
Een goedendag. Ik doe aan jaar aan fitness en heb 10 jaar gevoetbalt maar ben al een half jaar gestopt. Ben nu begonnen met vechtsporten zoals kickbox en mma(4 maanden) alleen heb een paar tips nodig om het goed te combineren met fitness.

Hier is mijn schema:

Di:
Rug en triceps 4 verschillende oefeningen 3 sets 10-15 reps (optrekken en dippen is altijd 1 van de oefeningen) daarna een kickbox training van een uur met opdrukken, squads, push ups en buikspier oefeningen.
Don:
Borst en biceps 4 verschillende oefeningen 3 sets 10-15 reps(push ups is een van de oefeningen voor de borstspier een soort van warming up) daarna een kickbox training van een uur met opdrukken, squads, push ups en buikspier oefeningen.
Vrij:
Schouder 3 verschilllende oefeningen 3 sets daarna een training met 25 push ups en 25 jump squads. Grondworstelen doen we dan de laatste 15 min.

Oefeningen doe ik altijd explosief maar rustig terug naar de "begin vorm".
Heb altijd een 1 liter fles met zelfgemaakte limonade tijdens een training(niet te veel limonade erin zodat het snel word opgenomen natuurlijk.) Woog voordat ik vechtsport deed 70 kg maar het is verminderd naar 67 kg en wil graag meer massa kweken(the russian bear workout?). Heb zelf niet echt een eetschema en ik weet dat dat een bottleneck kan zijn maar eerst wil ik weten of ik mijn schema moet aanpassen.


Alvast bedankt voor de reacties hierop.
 
indeling is opzich niks mis mee, maar de vrijdag moet je benen training wel centraal staan ipv alleen schouders en 25jump squats,,
doe bv zo (werkt momenteel voor mij wel goed, normaal gesproken doe ik schouders op de maandag);


ma; borst/bicep
wo; rug/tricep
vr; schouders/benen

oefeningen had ik f geen zin om uit te tikken maar is even om een indicatie te geven.
probeer te focussen op compounds als je echt meer massa wil aanzetten.
oefeningen als bankdruk, squat, deadlifts, barbell rows en veel losse dumbbell werk in combinatie met een goed eetschema gaat m worden.
probeer je proteine inname rond 150-200gr te houden per dag (moet voor jouw gewicht meeer dan zat zijn).
 
Bedankt voor je reactie!
 
Back
Naar boven