XXL Nutrition

Advies voor krachttraining (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

BLONDIE87

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
24 jan 2006
Berichten
78
Waardering
0
Hallo,

Ik kickboks op maandag, woensdag en donderdag. Op dinsdag en vrijdag doe ik krachttraining.

Wat is nou de beste verdeling van de spiergroepen over deze twee dagen, zodat ze allemaal aan bod komen? En welke oefeningen?

Alvast bedankt BLONDIE
 
Gegroet,

Vaak zie je dat mensen Triceps met borst combineren en Biceps met de middelrug (rond de schouderbladen). Persoonlijk zou ik iets maken van.

Dag 1

Biceps, Lage rug, Middelrug, Traps, Lats, Schouders en onderarmen.

Dag 2

Triceps, Borst, Hamstrings, Quadriceps, Buik, Kuiten en de Billen

Zo train je inprincipe elke groep. Maar er zijn waarschijnlijk mensen op dit forum die je betere info kunnen geven. Succes

Thijs
 
2x per week fullbody zou je wel ten gunste komen (en je kracht in kickboksen ook).

Hou het simpel!:

eq_nogwat zei:
W/O A:
(Full) Squat of Front Squat
Bench of Incline Bench
BOR

W/O B:
Deadlift of Power Clean
OH Press of Push Press
Chins


Voeg aan elke training nog één isolatie oefening naar keuze toe (curls, tri-extension, calves, raises, etc.). Cycle je reps en sets. Load 4-6 weken (dus bouw het volume gedurende die weken rustig op), deload dan 1-2 weken en daarna begin je weer opnieuw te loaden.
 
2x per week fullbody zou je wel ten gunste komen (en je kracht in kickboksen ook).

Hou het simpel!:

toevallig een studegenoot met hetzelfde probleem.

vind de reactie van alext perfect als inderdaad je doel is KRACHT
aan je topictitel te zien lijkt het alsof je daar op doelt

is dat ook zo of wil je ook spiermassa?
 
toevallig een studegenoot met hetzelfde probleem.

vind de reactie van alext perfect als inderdaad je doel is KRACHT
aan je topictitel te zien lijkt het alsof je daar op doelt

is dat ook zo of wil je ook spiermassa?

Waarom zou dit schema alleen voor kracht zijn? Mits je genoeg eet win je hier echt wel massa mee.
 
toevallig een studegenoot met hetzelfde probleem.

vind de reactie van alext perfect als inderdaad je doel is KRACHT
aan je topictitel te zien lijkt het alsof je daar op doelt

is dat ook zo of wil je ook spiermassa?

come on, leg uit waarom je niet gaat groeien....
 
Waarom zou dit schema alleen voor kracht zijn? Mits je genoeg eet win je hier echt wel massa mee.

sorry mijn fout


je hebt helemal gelijk ik ben soms een kluns in het verwoorden wat ik bedoel :(

kwam denk ik doordat ik weet dat alext powerlift freak is :D


ik bedoel dat als hij een lichaam wil dat in evenwicht is tussen romp/ledematen etc

of gewoon beachboy uiterlijk :D

hij misschien meer curls/extenties/raises zou moeten dan 1 per van die per training.
 
Ik probeer inderdaad ook meer spiermassa te kweken. Ben nu 95 kg, maar wel 2.00 m lang. Ik train nu op de dinsdag mijn borst, voorkant schouders en biceps. Op vrijdag mijn rug, achterkant schouders en triceps. Mijn benen zou ik ook op de vrijdag willen trainen.

Bedankt voor de reacties, zou graag meer zien na deze toevoeging!

Alvast bedankt, BLONDIE
 
het is een mooi schema wat alext je gaf

alleen ipv dat je dan 1 oefening per training pakt doe je er 2
dus bv dag 1 hemstrings/kuiten

de andere dag biceps/triceps
 
Dankje, maar zou iemand een toelichting kunnen geven met betrekking tot het schema van alex en variaties?

In de zin van welke oefeningen ik precies moet pakken op dag 1 en welke op dag 2.

Kan ik met deze methode flink groeien? In de zin van mijn doel(en): spiermassa kweken + krachttoename.

Iemand nog andere suggesties?
 
Het hele schema met de oefeningen staat daar kant en klaar, wat valt er nog uit te leggen?
 
Ok ik zal nog ff wat toelichting geven:p

Dinsdag doe je workout A:
Squat
Bench press
Bent over row

Dan doe je nog 2 isolatie oefeningen waar je voelt dat ze nodig zijn, zo kun je een paar setjes curls voor je biceps doen en wat setjes voor je kuiten.

Je zorgt dat je op iedere oefening ongeveer een totaal van 20-30 herhalingen maakt, je kunt dus bijvoorbeeld 4 sets van 8 hh doen, maar ook 10 sets van 3 hh, je kunt dit het beste varieren, zodat je alle functies van een spier aanspreekt.

Op vrijdag doe je workout B:
Deadlift of powerclean
Military press of pushpress
Chin up

De regels zijn hetzelfde als dinsdag, ook hier maak je op iedere oefening een totaal van ong. 20-30 hh en doe je nog 1 of 2 isolatie oefeningen.

Dit schema gaat je zowel kracht als massa geven, mits je veel eet, je hoeft niet heel strict in je voeding te zijn, als je maar zorgt dat je veel eet en veel melk drinkt.

Als je de oefeningen niet kent moet je ze ff opzoeken op Search Exercise Prescription on the Net .

Succes!

Je kan me nog eens bedanken als je veel karma hebt:p
 
Bedankt:) maar het lijkt me zo weinig?
 
Probeer je eerste training maar eens, begin met 20 rep squats, 3 sets van 20 hh waarin je tussen elke hh een paar seconde pauze neemt, vervolgens 8 sets van 3 hh bankdrukken en tot slot 5 setjes roeien, alles met zware gewichten en zeg dan nog eens dat het weinig is:D!
 
haha, ik begrijp het, maar wat als je het vergelijkt met mijn huidige schema:

Borst
Bench Press
Incline Bench Press
Flyes

Voorkant Schouders
Upright Row
Front Raises
en voor de zijkant lateral raises

Biceps
Barbell Curl
Hammer curl
Dumbbell Curl

en dan de vrijdag

Rug
Deadlift
Pulldown
Bent over row
Row machine

Achterkant schouders
Dumbbell Press
Bent Over raises

Triceps
Pushdowns
Close Grip bench press
French press

Of heb ik al die tijd iets verkeerds gedaan? Mischien iemand nog suggesties ter verbetering van dit schema? En voor mijn kickboksen lijkt het me beter setjes met (6)8-12 herhalingen te maken.

Gr. BLONDIE
 
Waarom lijkt het je beter setjes met 6-12 hh te maken dan alles tussen de 1-25 hh te gebruiken?

Verder "kan" jouw schema ook, maar met het schema dat ik je heb gegeven belast je iedere spier in het lichaam 2x per week, ipv een enkele keer.
 
Je traint ze misschien wel 2x per week, maar ze worden wel minder belast, toch? Wat is jouw ervaring met dit schema? en welke mensen hebben ook goede ervaringen met deze fullbody methode??
 
Voor mij als powerlifter is 't het ideale schema om kracht met massa te combineren, ik ben in 5 maanden tijd met een dergelijk schema (wel 3x per week) van een 80 bench naar een 105 bench gegaan, squat van 100 naar 130 en deadlift van 140 naar 155 (deze laatste twee hadden nog een stuk meer kunnen zijn als ik geen last had van een blessure), verder heb ik 6kg vvm aangezet in die tijd.

Verder traint het gros van alle atleten met een dergelijk schema waarbij je de spieren frequenter belast.
 
Back
Naar boven