AndroidHealthClinic

Advies voor krachttraining (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

OK.. kan ik bij fullbody 2 oefeningen per spiergroep nemen?

Aangezien ik maar 2x per week fullbody zou doen ipv 3x per week.

Welk schema zouden jullie/alexT:D me aanraden?
 
Probeer het schema dat ik je gaf nou eens, als je er te langzaam op vooruit gaat eet dan meer en voeg evt een extra trainingsdag toe of verhoog het aantal sets per training.
 
Een extra trainingsdag zit er niet in, helaas

Maar 2 oefeningen per spiergroep kan toch voor fullbody 2x per week?
 
Het idee achter mijn schema is dat het op bewegingen gebasseerd is, het lichaam werkt niet als individuele spieren, maar als een geheel, als je iemand een mep geeft bij kickboxen, zijn dat niet enkel je triceps, maar zo'n beetje alle spieren in je lichaam die met elkaar samen werken, het is dus ook het meest logisch om zo je spieren te trainen.
 
Hallo,

Ik kickboks op maandag, woensdag en donderdag. Op dinsdag en vrijdag doe ik krachttraining.

Wat is nou de beste verdeling van de spiergroepen over deze twee dagen, zodat ze allemaal aan bod komen? En welke oefeningen?

Alvast bedankt BLONDIE

inderdaad 2 x een fb of een twee daagse split
persoonlijk denk ik dat je de squat en de deadlift beter op vrijdag kunt doen t.a.v. herstel eb dan de ene keer wat zwaarder deadliften dan squatten en vice versa + schouders
en dan doe je dinsdag borst biceps/triceps

dus di borst/triceps/biceps/onderarmen
vrij rug/benen/schouders

succes
 
Ik ga nu gewoon mijn huidige splitschema volgen. Zal ook zeker gebruik gaan maken van het fullbody schema van AlexT.

Bedankt! En er zijn altijd tips welkom!
 
Back
Naar boven