MuscleMeat

Advies voor vetverlies

Bezoekers in dit topic

Master86

Novice
Lid geworden
28 mrt 2012
Berichten
21
Waardering
0
Lengte
1m78
Massa
100kg
Vetpercentage
20%
Hallo,

Ik heb de volgende vraag:

Heb de sticky's gelezen maar begin er een beetje scheelt van te kijken ie kan mij verder helpen.

Ik wil graag vetverliezen, sport zeker 5x per week, cardio 45min en daarna kracht.

Ik ben 105kg, 177cm, vet% 23%

Energieverbruik in rust is 2192cal

Tijdens cardio verbruik +- 800cal

Wie kan mij helpen, om dit verder uit te werken.

Bijgevoegd ook mijn voedingschema.
 

Bijlagen

  • Voedingschema2.1.xls
    22,5 KB · Weergaven: 47
Je kunt volgens mij eerst beter je krachttraining doen.
Dat kost glycogeen voorraad.
Dan ga je bij het lopen je vet verbranden.
Als je eerst conditie doet en daarna KT ga je je spieren verbranden.
 
Ik heb net even je schema bekijken en je gaat dus een lange tijd. Elke dag boterhammen met kipfilet en als warme maaltijd rijst met kipfilet en groene groente eten ? Succes , zorg voor meer variatie iets dat op een lange termijn haalbaar is.

En heb je al eerder KT gedaan ? Anders zou je wel moeten weten niet te lang cardio na de KT en helemaal niet voor de KT.
 
Ik heb net even je schema bekijken en je gaat dus een lange tijd. Elke dag boterhammen met kipfilet en als warme maaltijd rijst met kipfilet en groene groente eten ? Succes , zorg voor meer variatie iets dat op een lange termijn haalbaar is.

En heb je al eerder KT gedaan ? Anders zou je wel moeten weten niet te lang cardio na de KT en helemaal niet voor de KT.


Hey dank je voor de reactie,

Tuurlijk is dit het basisschema, en varieer natuurlijk ook, kip, vis, enz.

Ik kom zelf van de 140kg af, dus weet wel enigzins waar ik mee bezig ben.
Train zelf al een paar jaar, maar dan alleen op gebied van afvallen, daardoor dus veel cardio voor mij. Kan er bijna niet meer zonder haha.

Maar als je tips heb zijn altijd welkom
 
Ik kom van 120 hehehe ben toen na 80 door alleen cardio en voeding. sinds 5 maanden KT erin gegooid 8 kilo aangekomen en 2 kg vet kwijt geraakt.

Door wie is jou vet% berekend en met wat ?
Want dat is echt heel belangrijk bij hogere bf%

Maar voor de rest zit het er goed uit gewoon door blijven totdat je het gewenste resultaat hebt.En ik raad je veel meer KT te doen dan cardio
 
Ik ben effe aan het rekenen gegaan:

Basisbehoefte =1900cal
Sporttoeslag = 800
Totaal genuttige calorien per dag = 2700cal

Wat is nu de beste manier om Vet te verliezen.

Snap er geen kloten meer van.
 
doe gewoon je krachttraining en nadien 30 a 40 min cardio. je zal zowiezo rustig aan vet verliezen... gewoon blijven trainen zo en je word een beest!

---------- Post toegevoegd Tue 24 Apr 2012 om 19:58 ----------

als je echt puur op vet verlies wil richten dan moet je ongeveer 300 kcal onder je dagelijkse behoefte gaan zitten, wil je aankomen 300 a vijfhonderd boven je behoefte! wil je blijven hoe je bent dan blijf je op onderhoud eten
 
doe gewoon je krachttraining en nadien 30 a 40 min cardio. je zal zowiezo rustig aan vet verliezen... gewoon blijven trainen zo en je word een beest!
Waarom 30 a 40 minuten?

dan heb je kans op spierafbraak, ik ben voorstander van de HIIT.
 
Dikke mensen denken heel vaak dat ze enorm veel spieren hebben dat valt heel erg mee. Alleen als je jaren lang zware KT hebt gedaan zul je zware massa hebben.Dit is hierbij niet het geval hij is zelfs 40kg afgevallen never nooit dat die pure kilo's pure vet waren. Ik raad de TS een correcte vet berekening te voeren door de huisarts of fysio. En aan de hand daarvan een correcte behoefte berekenen. Ik schat dat jou basis behoefte tussen de 1300-1500 niet meer.En zolang je geen KT doet zul je spieren verliezen vergeet dat niet !!
 
Bedankt voor je reactie,
Ik heb wel altijd KT erbij gedaan, natuurlijk is die 40kg niet alleen vet dat weet iedereen.
Ben nu 100 a 105kg, en wil graag naar die 95 dus daarom vraag ik jullie raad aan hoe dat het beste te berekenen is, en wil niet te veel eten wat daar door mij training belemmerd. Snappen jullie.

Maar zal ook eens naar de huisarts gaan.

Dank je
 
Back
Naar boven