XXL Nutrition

Advies - Welke set? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Kr1mson

Novice
Lid geworden
8 sep 2017
Berichten
5
Waardering
0
Aanvullingen of wijzigingen of advies, feel free! Budget ligt +- op € 900.

De set zal nu voorlopig gebruikt worden (jammergenoeg) in een Gorilla squat rack (in bezit) (Krachtstation voor bankdrukken en squats - Gorilla Sports), dus geen idee of het ook werkt voor benchen, maar momenteel geen budget voor een degelijke set + nog een degelijk half of full rack. Kan later upgegrade worden.
Of raden jullie mij eerst aan om een half-full rack te kopen met een goedkopere set?
Het enige wat ik nu nog zo wat vrees, is de levertijd :p.

Set 1
ATX Gietijzeren Halterschijf 50 mm - 0,5 kg - 4st
ATX Gietijzeren Halterschijf 50 mm - 1,25 kg - 4st
ATX Gietijzeren Halterschijf 50 mm - 2,5 kg - 2 st
ATX Gietijzeren Halterschijf 50 mm - 5 kg - 2st
ATX Gietijzeren Halterschijf 50 mm - 10 kg - 2st
ATX Gietijzeren Halterschijf 50 mm - 15 kg - 2st
ATX Gietijzeren Halterschijf 50 mm - 20 kg - 2st
Ironsports Power Bar 20 kg - 1st (of evt black mamba... +- 65 euries duurder)
Barbarian Multi Bench 2 - 1st
Halterschijven Standaard (30mm, geen probleem voor 50mm vermoedt ik?) - 1st
ATX Pro Collars - 1st

Links:
ATX Gietijzeren Halterschijven 50 mm
Ironsports Power Bar 20 kg
Barbarian Multi Bench 2
Halterschijven Standaard
ATX Pro Collars

Totaal:
€ 865,70
-------------------------------------------------------------------------------------------------

Set 2
ATX Ram bar - 1st
Barbarian Multi Bench 2 - 1st
Set Halterschijven 100 kg - Gietijzer-Barbarian - 1st
Halterschijven Standaard - 1st
ATX Pro Collars - 1st

Links:
ATX Ram Bar
Barbarian Multi Bench 2
Set Halterschijven 100 kg - Gietijzer-Barbarian 50 mm
Halterschijven Standaard
ATX Pro Collars

Totaal:
€ 895,90

Vermoedelijk komt er dan later nog een set halterschrijven van 50 of 100kg bij.
-------------------------------------------------------------------------------------------------

Set 3
ATX Gietijzer Halterset 127,5 kg - 1st
Barbarian Multi Bench 2 - 1st
Halterschijven Standaard - 1st

Links:
ATX Gietijzer Halterset 127,5 kg
Barbarian Multi Bench 2
Halterschijven Standaard

Totaal:
€ 907,00
 
Laatst bewerkt:
Hoewel de ATX Powerlifting Plates erg mooi en professioneel zijn, is een investing in een fatsoenlijk rack nu misschien een betere optie. Gewoon normale rubberen of gietijzeren plates en eventueel de Ironsports Power Bar overwegen in plaats van een ATX Ram Bar. Dan hou je wat meer geld over om te investeren in een beter rack en die barbell en plates zul je niet snel hoeven upgraden.

Maar andersom kan natuurlijk ook. Je kunt met een goedkoop rack prima uit de voeten maar dat zul je later waarschijnlijk inderdaad wel nog willen upgraden.

Overigens heb je een rekenfout gemaakt bij "set 3". Deze optie met de Powerlifting Plates is een een stuk duurder dan je andere opties.
 
Laatst bewerkt:
Hoewel de ATX Powerlifting Plates erg mooi en professioneel zijn, is een investing in een fatsoenlijk rack nu misschien een betere optie. Gewoon normale rubberen of gietijzeren plates en eventueel de Ironsports Power Bar overwegen in plaats van een ATX Ram Bar. Dan hou je wat meer geld over om te investeren in een beter rack en die barbell en plates zul je niet snel hoeven upgraden.

Maar andersom kan natuurlijk ook. Je kunt met een goedkoop rack prima uit de voeten maar dat zul je later waarschijnlijk inderdaad wel nog willen upgraden.

Overigens heb je een rekenfout gemaakt bij "set 3". Deze optie met de Powerlifting Plates is een een stuk duurder dan je andere opties.

Bij set 3 bedoelde ik natuurlijk: ATX Gietijzer Halterset 127,5 kg dank je :p.
Ik ben inderdaad aan het twijfelen om ofwel te investeren in een beter rack en goedkopere barbell + gewichten of om een betere set te kopen (natuurlijk niet de powerlifting plates - dit ligt een stuk buiten mijn budget en was een fout) en eerst nog het bestaande squat rack te gebruiken en later te upgraden naar een beter rack.
 
Bij set 3 bedoelde ik natuurlijk: ATX Gietijzer Halterset 127,5 kg dank je :p.
Ik ben inderdaad aan het twijfelen om ofwel te investeren in een beter rack en goedkopere barbell + gewichten of om een betere set te kopen (natuurlijk niet de powerlifting plates - dit ligt een stuk buiten mijn budget en was een fout) en eerst nog het bestaande squat rack te gebruiken en later te upgraden naar een beter rack.
Oh je hebt dat rack al? Ik dacht dat je die ook nog moest kopen. In dat geval kun je daar natuurlijk nog wel mee vooruit...

De Ironsports bars zijn in ieder geval wel erg interessant als je nog wat geld wil besparen of ergens anders in wil stoppen. Ze zijn een stuk goedkoper dan de ATX bars maar ze hebben toch een hoogwaardige afwerking en zijn bedoeld voor professionele toepassingen in gyms (behalve afwerpen). Voor thuisgebruik volstaan deze bars zeker meer dan voldoende, dus die zul waarschijnlijk niet snel meer hoeven upgraden.
 
Oh je hebt dat rack al? Ik dacht dat je die ook nog moest kopen. In dat geval kun je daar natuurlijk nog wel mee vooruit...

De Ironsports bars zijn in ieder geval wel erg interessant als je nog wat geld wil besparen of ergens anders in wil stoppen. Ze zijn een stuk goedkoper dan de ATX bars maar ze hebben toch een hoogwaardige afwerking en zijn bedoeld voor professionele toepassingen in gyms (behalve afwerpen). Voor thuisgebruik volstaan deze bars zeker meer dan voldoende, dus die zul waarschijnlijk niet snel meer hoeven upgraden.

Idd dat gorilla sports squat rack heb ik inderdaad al. Sorry voor de onduidelijkheid, ik heb mijn post aangepast.
Mijn idee is dat ik dit rack nu zou gebruiken in samenwerking met een degelijke set en bank, en dan later dat rack upgrade naar een power rack van fortex bijvoorbeeld.

Dan kom ik nu voorlopig aan het volgende:
----
Ironsports Power Bar 20 kg - Zwart/chroom - 1st
Barbarian Multi Bench 2 - 1st
Set Halterschijven 100 kg - Gietijzer-Barbarian - 1st
Halterschijven Standaard - 1st
Olympische Veersluitingen - 1st

Links:
Ironsports Power Bar 20 kg - Zwart/chroom
Barbarian Multi Bench 2
Set Halterschijven 100 kg - Gietijzer-Barbarian 50 mm
Halterschijven Standaard
Olympische Veersluitingen

Totaal:
€ 782,00

Lijken jullie dat een goede set?
 
Mooi hoor ik zou zelf wel gelijk voor andere sluiters zoals de atx pro collars gaan. Sluiten je schijven beter aan en werken snel en prettig.
 
Mooi hoor ik zou zelf wel gelijk voor andere sluiters zoals de atx pro collars gaan. Sluiten je schijven beter aan en werken snel en prettig.

Klopt, ik heb nu voorlopig de veersluitingen erbij gezet omdat de pro collars pas eind oktober beschikbaar zijn bij fitness seller, of hebben jullie een alternatief :)?
 
Set 2 lijkt me het beste om later te upgraden.
Waarom zou je ATX of Barbarian gietijzeren schijven willen ipv gewone standaard gietijzeren schijven? Ik denk niet dat de afwijkingen veel groter zijn op de standaard schijven en ze hebben het voordeel dichter bij de 45cm in diameter te zitten voor de grootste schijven. Ideaal om te DLen. En het spaart je budget uit om sneller andere zaken te kunnen upgraden.

De Ram bar, pro collars en de multi bench 2 staan ook op mijn eigen short-list. Daar kan ik dus niks aan afkeuren. ;)
 
Set 2 lijkt me het beste om later te upgraden.
Waarom zou je ATX of Barbarian gietijzeren schijven willen ipv gewone standaard gietijzeren schijven? Ik denk niet dat de afwijkingen veel groter zijn op de standaard schijven en ze hebben het voordeel dichter bij de 45cm in diameter te zitten voor de grootste schijven. Ideaal om te DLen. En het spaart je budget uit om sneller andere zaken te kunnen upgraden.

De Ram bar, pro collars en de multi bench 2 staan ook op mijn eigen short-list. Daar kan ik dus niks aan afkeuren. ;)

Bedankt voor de tips!
De barbarian schijven dacht ik omdat ze gemakkelijk hanteerbaar zijn met de handles, maar inderdaad is het langs de andere zijde terug extra budget :).
 
Back
Naar boven