AndroidHealthClinic

advies welkom

Bezoekers in dit topic

karmen

Advanced Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
12 jan 2010
Berichten
1.123
Waardering
176
Lengte
1m63
Massa
79kg
Vetpercentage
29%
Origineel gepost door karmen [Afbeelding niet meer beschikbaar]
Ik sport al jaren op een hypermoderne sportschool in Leiden. Sporten deed ik 3x per week. Sinds november heb ik de frequentie opgevoerd. Omdat ik een kind van 8 heb ben ik lichtelijk beperkt. Ik kan niet altijd in de avonden sporten. Ook werk ik altijd op de dagen als ze bij haar vader is. Als verpleegkundige werk ik die dagen vaak nachtdiensten maar ga dan wel als het even kan.

Ik sport de ene week 3-5 dagen. De andere week 5 tot 7 dagen. Per oktober ben ik meer lessen gaan volgen. Ccr/ roeien (60min), bodypump (60 minuten), bbbb ( 60 minuten), Zumba ( 60 minuten).

Ik deed dit met als doel gewichtsverlies. Toen ik begon woog ik 81kg. Dat ik natuurlijk veel te veel voor mijn 1,65. ook al oogde ik niet zo zwaar het is gewoon niet gezond.

Ongeveer 3 jaar geleden viel ik in 2 maanden ruim 30 kg af. Ik sportte toen ook zo veel maar at gewoon nauwelijks ( scheiding).

Die kg's zijn nooit meer terug gekomen gelukkig.

Nu vanochtend woog ik op de sportschool 85:eek:. Maar volgens mijn omgeving lijk ik te zijn afgevallen want die vraag hoor ik vaak. Tel daarbij dat kleding losser zit en spieren meer tonen. Ik snap het i.i.g niet meer???
Op maandag, dinsdag en woensdag van 08:45 tot 10:15 kt, snelle boterham en dan een uur cardio

Op andere dagen alleen een uur lessen elke dag.

Ik heb hier een aantal dames bekeken om te zien dat wat ik als doel heb haalbaar zou kunnen zijn. Of i.i.g. in de buurt. Met diep respect voor de vrouwen ( mannen ook maar zo wil ik er als vrouw niet uitzien) als gevolg.

Dus ga ik dagelijks maar noteren wat ik heb gesport, welk kt-schema ik ga volgen en wat ik eet ( wil gaan cutten maar vind het nog moeilijk mijn weg in te vinden). Met alle kritieken hoop ik op een goed resultaat.

07:30 25 gram havermout met 250cc magere melk

10:00-11:00 fietsen met slim belly ( jaja ik weet het maar voordat ik een mening daarover heb wil ik het eerst zelf een maand uitproberen)

12:00 2 boterhammen met pindakaas

15:00 bak yoghurt ( 250 cc)

17:45 bord sla, 2 eieren, gebakken spekjes ( eigen vet), 7 olijven

gepland

20:00 kwarkbak met cashewnoten

Ik hoor de kritieken graag!

---------- Toegevoegd om 18:10 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:09 ----------



Heb ik volgens mij nu gedaan:cool:

Zeer waarschijnlijk heb je spiermassa opgebouwd! :)
Spieren nemen minder ruimte in dan vet, een kilo spier en een kilo vet hebben hele andere afmetingen(gelukkig), vandaar dat je meer weegt maar toch slanker bent geworden. Ook gebruik je door het hebben van meer spiermassa meer energie in rust.
Daarom is krachttraining ten zeerste aangeraden.
Meer spiermassa betekent een hogere verbranding 24 uur lang en dus niet zoals bij cardio, slechts tijdens en misschien nog wat uurtjes na de training.
ook tijdens de krachttraining zelf verbrand je de nodige kcal., dit wordt ook vaak zeer onderschat.

Ook zou ik je aanraden om 1gr mager eiwit per pond lichaamsgewicht per dag te eten, liefst verdeeld over alle maaltijden. Eiwitten zijn de bouwstoffen van je spieren maar kunnen niet zoals kh's worden opgeslagen, vandaar.
__________________
Vorm je lichaam, dat is een weldaad voor je geest!

---------- Toegevoegd om 13:22 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:21 ----------

terug van de sportschool
Na uur zumba shape en 3 kwartier op de hardloopband met band om middel met instructeur gesproken.

Ik heb geprobeerd gegevens in dat xlbestand op te slaan. Lukte dat weer niet:mad:. Nu niet de tijd alles opnieuw in te voeren. Wel andere gegevens n.a.v kt schema. Heb mij eerst laten opmeten.

Totaal lichaamsvocht 39,1 (normaal)
Proteine/ spiermassa 10,5 (normaal)
Botmassa 3,74
Vetmassa 30,9 (bovenmatig) Duh!

Gewicht 84,2 Overgewicht) Joh, echt?
Ssm/ skeletmassa 29,7 ( sterk)
Bfm/ vetmassa 30,9 (over) Ja, dat weet ik.

Bmi 30,9 ( extreem over)
Pbf/ vetpercentage 36,7 ( extreem over)
Whr/ taille heup verhouding 1,01 (extreem over)

Basaal metabolisme 1521

Veranderingen t.a.v een maand geleden
Gewicht is sinds vorige maand 2kg minder
Vetmassa WAS 36,7
Spieren WAREN 8,1


Dat skelet zwaarder is geworden zou a.g.v. sporten zijn zij hij.

Trainingsschema volgt deze wordt nog uitgewerkt. Ik weet ook helemaal niet hoe dat allemaal heet. i.i.g zijn het setjes van 16/10/5/6/8 ( als ik mij niet vergis) en dat geldt voor alle oefeningen. Verbranding zou omhoog moeten gaan en spiermassa een beetje. Als ik zwaarder zou gaan toon ik met het huidige vet gewoon lelijk.
De 16%bfm zou haalbaar zijn maar dan verwachten ze inzet. Ben er klaar voor.

de eerste is met zo'n stang in je nek en knieeen buigen. Stang is 20 kg en verzwaren met 2schijven van 5kg p/s

Dan op je rug liggen met 4kg dumbels. Boven aantikken en dan opzij zakken

Met neus naar toestel en handvaten naar je toehalen en schouderbladen samentrekken. Beide kanten een schijf van 5 kg

met je armen aan een ding naar beneden trekken en dan biceps en daarna triceps

en buik crunch op toestel

Dit op maandag, dinsdag en woensdag en op al deze dagen daarna 3 kwartier cardio

Overige dagen groepslessen

Dat is het voor nu.
P.s fijn die anoniemiteit want schaam mij echt kapot voor al de gegevens.
 
Hoi Karmen,

lange intro...maar moet me er wel nog even in verdiepen. Ik heb niet heel veel kennis, maar probeer waar nodig je tips en advies te geven uit eigen ervaring. Heb je de sticky's al doorgelezen? Kost veel tijd, ik ben er ook nog steeds mee bezig. Maar daar staat een hoop in.

En dan nog deze tip: www.exrx.net/Exercise.html
Handige site met alle uitleg over de oefeningen en nog veel meer.

Verder wil ik opmerken dat je trainingsschema nog niet echt duidelijk is, maar die wordt nog uitgewerkt.
Volgens mij is het een full-body schema, maar ik persoonlijk vind dat je weinig oefeningen er in hebt zitten en best veel setjes en herhalingen.
Maar misschien is het wel goed om er mee te beginnen.

Nou succes. Hou vol!!!

---------- Toegevoegd om 15:05 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:03 ----------

http://forum.dutchbodybuilding.com/...or-startende-kinderen-tieners-vrouwen-148533/
 
Laatst bewerkt:
lange intro...maar moet me er wel nog even in verdiepen.
Was niet mijn opzet. Had het in 2 stukken willen plaatsten.

Ik heb niet heel veel kennis, maar probeer waar nodig je tips en advies te geven uit eigen ervaring.
Onwijs bedankt dan voor je moeite
Heb je de sticky's al doorgelezen?
. Ik heb heel veel sticky's uitgeprint. Heb al een hoop gelezen. Komende woensdag en donderdag nachtdienst dus dan kan ik verder gaan puzzelen.

En dan nog deze tip: www.exrx.net/Exercise.html
Handige site met alle uitleg over de oefeningen en nog veel meer.
Ook dit ga ik eens goed bestuderen met de nachten.

Verder wil ik opmerken dat je trainingsschema nog niet echt duidelijk is, maar die wordt nog uitgewerkt.
Zit opzeker zei de trainer volgende week in mijn map op de sportschool.
Maar wat is er niet duidelijk? Hoe kan ik het duidelijker noteren want dat weet ik niet precies. Behalve dat ik wel weet wat ik moet doen.
Volgens mij is het een full-body schema, maar ik persoonlijk vind dat je weinig oefeningen er in hebt zitten en best veel setjes en herhalingen.
Maar misschien is het wel goed om er mee te beginnen.
Oefeningen beslaan benen, dan dus op je rusg liggen en met dumbles de hoogte in, rug, armen en buik. Hoezo veel setjes en herhalingen dan? Want met mijn vetpercentage kan ik nu echt nog niet voor flinke spiermassa gaan vind ik wil ik mooi ogen.

Jij ook succes hier en met al wat je wilt bereiken



---------- Toegevoegd om 15:05 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:03 ----------

http://forum.dutchbodybuilding.com/...or-startende-kinderen-tieners-vrouwen-148533/[/QUOTE]
 
Nou als je het schema op de sportschool krijgt, kan je het misschien wat beter hier vermelden. Dan heb je de namen erbij.

Die oefening op je rug met dumbels, ja zoals je het omschrijft lijkt het op dumbbell fly, en dat is vnm voor je borst. Misschien lees ik het verkeerd.
http://www.exrx.net/WeightExercises/PectoralSternal/DBFly.html

Joh flinke spiermassa ga je echt niet krijgen. Je kan beter toch iets minder herhalingen doen en meer kracht (niet te gek, maar wat je net aankan) dan pas ga vooruitgang boeken. 16 herhalingen is volgens mij echt niet nodig. Maar ik heb de wijsheid niet in pacht, misschien dat de anderen nog hierop kunnen reageren. (ik vermoed dat dat ook wel gaat gebeuren, even afwachten)
 
http://www.exrx.net/Kinesiology/Squats.html (Torque Force)

De rest volgt nog want heb net even gekeken maar wacht schema wel af. Maar waarom vind je het veel herhalingen? In gewicht ga ik niet vreselijk zwaar nog. Bedoeling nu eerst is om steeds scheurtjes te creeeren en geleidelijk aan wat zwaarder te gaan. Maar eerst moet het vetpercentage omlaag.

Spiermassa schijnt voor vrouw nog best hoog te zijn. Daar doe ik vrij weinig moeite voor. Althans, dat zei instructeur n.a.v vele cardio. Zodoende dat ze eerste willen kijken wat er gebeurd middels deze training t.a.v vet en eventuele spiergroei.
 
Nogmaals misschien is het schema wel verstandig om te wennen aan de bewegingen en oefeningen, zeker voor een beginner. (ben ik zelf ook nog steeds hoor)

Omdat ik het zelf niet goed kan uitleggen, hier het onderstaande:
Je hoeft er niet mee eens te zijn, maar ik heb dit wel veel vaker gehoord en gelezen, ook op dit forum (correct me if i'm wrong):

Ben je al enige tijd bezig in de fitnessruimte en zijn de resultaten minimaal, dan betekent dit dat je spieren niet voldoende uitdaagt. Je lichaam reageert namelijk pas op een training als je met gewichten traint die je – zonder in te leveren op de techniek – net kunt tillen. Een fitnessprogramma waarbij je met licht weerstand iedere oefening eindeloos herhaalt, heeft dus geen zin. In veel fitnesscentra heerst helaas nog het misverstand dat dit de beste manier is om vet te verbranden en overmatige spierontwikkeling te voorkomen. Onzin. Met licht gewichten en hoge herhalingen train je je spierconditie – niet je spierkracht. Het zal je geen zichtbaar resultaat opleveren en bovendien: plaatselijke vetverbranding bestaat niet! Train dus juist met zware gewichten. Hiermee prikkel je je lichaam om de belastbaarheid aan te passen en dan merk je dat je lichaam – en je figuur – daadwerkelijk veranderen. Volgens het American College of Sports Medicine zijn twee of drie sets van 8-12 herhalingen het meest effectief. Voorwaarde is dat je bij de laatste herhaling op je absolute maximum zit. Bedenk echter wel dat de ‘no pain, no gain’ – filosofie volkomen is achterhaald. Je spieren zwaar belasten en resultaatgericht trainen heeft niets met pijn te maken!

Overmatige spierontwikkeling is onmogelijk
Een ander misverstand is dat je door tranen met zware gewichten een overmatige spierontwikkeling zou krijgen. Die kans is fysiologisch gezien erg klein. Vrouwen zijn namelijk genetisch niet in staat tot enorme spierontwikkeling. We hebben er simpelweg niet de juiste bottenstructuur en hormoonhuishouding voor. Wel heeft de ene vrouw meer aanleg tot spierontwikkeling dan de andere vrouw, maar je zult nooit een lichaam krijgen waar Arnold Schwarzenegger jaloers op is. Gruw je van de lichamen van vrouwelijke body builder? Maak je geen zorgen. Veel vrouwelijke body builders trainen zes uur per dag, volgen een strikt dieet en nemen supplementen. Een dergelijk regime is slechts voor een enkeling vol te houden.

---------- Toegevoegd om 16:14 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:09 ----------

Ik wil nog echt even benadrukken, dat je niet te zwaar moet gaan met gewichten hoor ivm blessures. Dit iig niet mijn bedoeling geweest, als ik het zo teruglees kan ik me voorstellen dat het zo overkomt.:rolleyes:
 
Bedankt hoor. Je kwam zeker niet zo over:). Nu ik het ook zo teruglees staat mij dit namelijk ineens weer bij. Ik heb met trainer sportschool afgesproken dat ik feedback ook mee zal nemen naar hem welke ik ontvang op het forum.

Ik zal dus zeker de sets bespreken. Dat het f.b. is i.p.v. kt. zou in mijn geval nu even geen probleem zijn.

Ik weet ook dat ik in gewicht zo moet trainen dat ik de laatste set niet haal van de 'pijn' zeg maar. I.i.g dat ik die kleine scheuren veroorzaak voor de groei dat dan weer wel. Gewoon heel diep gaan.
 
  • Like
Waarderingen: kaza
okeee,

f.b bedoel je fullbody?? is ook gewoon KT maar een FB-schema is gewoon een vorm wat onder KT valt:p
 
Yup, dat bedoel;). Heb i.i.g zat te lezen tijdens mijn nachtdiensten. Ook voeding en eiwitshakes. Ben wel even zoet dus.
 
Hihihi...ja inderdaad, ben ook nog steeds mee bezig er is ook zoveel info, Koop ook regelmatig sport en fitness magazine. Nou begint wel een 1 op 1 log te worden he??
 
Origineel gepost door karmen [Afbeelding niet meer beschikbaar]
Ik sport al jaren op een hypermoderne sportschool in Leiden. Sporten deed ik 3x per week. Sinds november heb ik de frequentie opgevoerd. Omdat ik een kind van 8 heb ben ik lichtelijk beperkt. Ik kan niet altijd in de avonden sporten. Ook werk ik altijd op de dagen als ze bij haar vader is. Als verpleegkundige werk ik die dagen vaak nachtdiensten maar ga dan wel als het even kan.

Ik sport de ene week 3-5 dagen. De andere week 5 tot 7 dagen. Per oktober ben ik meer lessen gaan volgen. Ccr/ roeien (60min), bodypump (60 minuten), bbbb ( 60 minuten), Zumba ( 60 minuten).

Ik deed dit met als doel gewichtsverlies. Toen ik begon woog ik 81kg. Dat ik natuurlijk veel te veel voor mijn 1,65. ook al oogde ik niet zo zwaar het is gewoon niet gezond.

Ongeveer 3 jaar geleden viel ik in 2 maanden ruim 30 kg af. Ik sportte toen ook zo veel maar at gewoon nauwelijks ( scheiding).

Die kg's zijn nooit meer terug gekomen gelukkig.

Nu vanochtend woog ik op de sportschool 85:eek:. Maar volgens mijn omgeving lijk ik te zijn afgevallen want die vraag hoor ik vaak. Tel daarbij dat kleding losser zit en spieren meer tonen. Ik snap het i.i.g niet meer???
Op maandag, dinsdag en woensdag van 08:45 tot 10:15 kt, snelle boterham en dan een uur cardio

Op andere dagen alleen een uur lessen elke dag.

Ik heb hier een aantal dames bekeken om te zien dat wat ik als doel heb haalbaar zou kunnen zijn. Of i.i.g. in de buurt. Met diep respect voor de vrouwen ( mannen ook maar zo wil ik er als vrouw niet uitzien) als gevolg.

Dus ga ik dagelijks maar noteren wat ik heb gesport, welk kt-schema ik ga volgen en wat ik eet ( wil gaan cutten maar vind het nog moeilijk mijn weg in te vinden). Met alle kritieken hoop ik op een goed resultaat.

07:30 25 gram havermout met 250cc magere melk

10:00-11:00 fietsen met slim belly ( jaja ik weet het maar voordat ik een mening daarover heb wil ik het eerst zelf een maand uitproberen)

12:00 2 boterhammen met pindakaas

15:00 bak yoghurt ( 250 cc)

17:45 bord sla, 2 eieren, gebakken spekjes ( eigen vet), 7 olijven

gepland

20:00 kwarkbak met cashewnoten

Ik hoor de kritieken graag!

---------- Toegevoegd om 18:10 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:09 ----------



Heb ik volgens mij nu gedaan:cool:
Zeer waarschijnlijk heb je spiermassa opgebouwd! :)
Spieren nemen minder ruimte in dan vet, een kilo spier en een kilo vet hebben hele andere afmetingen(gelukkig), vandaar dat je meer weegt maar toch slanker bent geworden. Ook gebruik je door het hebben van meer spiermassa meer energie in rust.
Daarom is krachttraining ten zeerste aangeraden.
Meer spiermassa betekent een hogere verbranding 24 uur lang en dus niet zoals bij cardio, slechts tijdens en misschien nog wat uurtjes na de training.
ook tijdens de krachttraining zelf verbrand je de nodige kcal., dit wordt ook vaak zeer onderschat.

Ook zou ik je aanraden om 1gr mager eiwit per pond lichaamsgewicht per dag te eten, liefst verdeeld over alle maaltijden. Eiwitten zijn de bouwstoffen van je spieren maar kunnen niet zoals kh's worden opgeslagen, vandaar.
__________________
Vorm je lichaam, dat is een weldaad voor je geest!

---------- Toegevoegd om 13:22 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:21 ----------

terug van de sportschool
Na uur zumba shape en 3 kwartier op de hardloopband met band om middel met instructeur gesproken.

Ik heb geprobeerd gegevens in dat xlbestand op te slaan. Lukte dat weer niet:mad:. Nu niet de tijd alles opnieuw in te voeren. Wel andere gegevens n.a.v kt schema. Heb mij eerst laten opmeten.

Totaal lichaamsvocht 39,1 (normaal)
Proteine/ spiermassa 10,5 (normaal)
Botmassa 3,74
Vetmassa 30,9 (bovenmatig) Duh!

Gewicht 84,2 Overgewicht) Joh, echt?
Ssm/ skeletmassa 29,7 ( sterk)
Bfm/ vetmassa 30,9 (over) Ja, dat weet ik.

Bmi 30,9 ( extreem over)
Pbf/ vetpercentage 36,7 ( extreem over)
Whr/ taille heup verhouding 1,01 (extreem over)

Basaal metabolisme 1521

Veranderingen t.a.v een maand geleden
Gewicht is sinds vorige maand 2kg minder
Vetmassa WAS 36,7
Spieren WAREN 8,1


Dat skelet zwaarder is geworden zou a.g.v. sporten zijn zij hij.

Trainingsschema volgt deze wordt nog uitgewerkt. Ik weet ook helemaal niet hoe dat allemaal heet. i.i.g zijn het setjes van 16/10/5/6/8 ( als ik mij niet vergis) en dat geldt voor alle oefeningen. Verbranding zou omhoog moeten gaan en spiermassa een beetje. Als ik zwaarder zou gaan toon ik met het huidige vet gewoon lelijk.
De 16%bfm zou haalbaar zijn maar dan verwachten ze inzet. Ben er klaar voor.

de eerste is met zo'n stang in je nek en knieeen buigen. Stang is 20 kg en verzwaren met 2schijven van 5kg p/s

Dan op je rug liggen met 4kg dumbels. Boven aantikken en dan opzij zakken

Met neus naar toestel en handvaten naar je toehalen en schouderbladen samentrekken. Beide kanten een schijf van 5 kg

met je armen aan een ding naar beneden trekken en dan biceps en daarna triceps

en buik crunch op toestel

Dit op maandag, dinsdag en woensdag en op al deze dagen daarna 3 kwartier cardio

Overige dagen groepslessen

Dat is het voor nu.
P.s fijn die anoniemiteit want schaam mij echt kapot voor al de gegevens.
Deze gewichtscontrole is gedaan op een weegschaal denk ik .
Je moet je vetpercentage laten meten met een huidplooimeter, zo kom je veel dichter in de buurt van % VVM ( vetvrije Massa)
 
Deze gewichtscontrole is gedaan op een weegschaal denk ik .
Je moet je vetpercentage laten meten met een huidplooimeter, zo kom je veel dichter in de buurt van % VVM ( vetvrije Massa)

Ja, klopt. Zo'n weegschaal met lange ( geen idee hoe het heet???) nja, zeg stokken waar je met je duim op zilveren stukken moet uitkomen. Ze hebben geen handmatige huidplooimeter. Heb dus weinig keus denk ik. Buitendat weet ik ook hoe het met andere percentages zit. Toename spieren vind ik o.a. ook prettig te weten,

Vind je vetmassa nog te laag in verhouding tot mijn gewicht? Is gewoon een vraag dus geen aanval hoor:).
 
Karmen ik zie heel veel lessen maar geen krachttraining
klopt dat?
Weet je dat krachttraining veel beter is om af te vallen

Dit is een leuke site voor alle dames die niet aan krachttraining doen
Lees en leer waarom het zo goed voor je is

http://www.pt-nijmegen.nl/training_fem.htm
 
Laatst bewerkt:
Welkom!

Om te starten is een schema met veel herhalingen niet slecht, dan kunnen je pezen en spieren wennen aan trainen met gewichten - langer dan 2 tot 3 maanden zou ik dat niet doen.

Ik denk dat het slim is om te berekenen wat je onderhoud is, en die hoeveelheid Kcals te gaan eten, aanpassingen in je dieet kun je dan later nog altijd maken (niet teveel veranderen in 1x!). Je instelling is in ieder geval goed, volhouden en je komt er wel!
 
Karmen ik zie heel veel lessen maar geen krachttraining
klopt dat?
Dat klopt half. Ik doe gedurende een maand van 10:30-11:15 cardio met ( god, ik durf het bij na niet te zeggen) slim belly. Dit omdat ik pas een mening over die methode kan hebben als ik het ook zelf heb gedaan.
Die Cardio zoals hierboven is op maandag, dinsdag en woensdag. Voor de cardio doe ik van 9-10:15 krachttraining. Dus 3 dagen krachttraining.
Overige dagen van de week doe ik waar ik maar kan lessen.

Hierna ga ik de krachttraining netter over de week verdelen.

Weet je dat krachttraining veel beter is om af te vallen.
Wordt aan gewerkt. Eerst netjes opbouwen. Voeding kostte mij namelijk al erg veel moeite.
Dit is een leuke site voor alle dames die niet aan krachttraining doen
Lees en leer waarom het zo goed voor je is

http://www.pt-nijmegen.nl/training_fem.htm[/
QUOTE] Dankje!

groetjes

---------- Toegevoegd om 08:46 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:42 ----------

Welkom!

Om te starten is een schema met veel herhalingen niet slecht, dan kunnen je pezen en spieren wennen aan trainen met gewichten - langer dan 2 tot 3 maanden zou ik dat niet doen.
Dit doe ik gedurende 3 maanden is mijn planning. Wel na maand 2 wat zwaarder dus meer belasting.

Ik denk dat het slim is om te berekenen wat je onderhoud is, en die hoeveelheid Kcals te gaan eten
Basaal metabolisme is i.i.g. 1521. Als ik het goed heb is dit zonder sporten of dagelijkse aktiviteiten.
Ik ben nu nog bezig voeding op te bouwen. Ik heb mijn gehele verbranding verpest door gek gelijn en maanden heel weinig te eten. Zit nu 0p 1400 kc met voeding.

, aanpassingen in je dieet kun je dan later nog altijd maken (niet teveel veranderen in 1x!). Je instelling is in ieder geval goed, volhouden en je komt er wel!
Ik ga er i.i.g ook heel hard voor. Ik geloof dat ik namelijk meer aan een site als deze heb dan adviezen omgeving.
 
NEEE!!! Je moet op onderhoud eten, NOOIT onder je BMR!!!
Onder je BMR eten staat voor je lijf in principe gelijk aan een crashdieet!

Meer eten (1521 x activiteitsfactor), en die Kcals verspreiden over (bij voorkeur) 6 maaltijden op een dag. Zo heb je nooit honger gedurende de dag.

---------- Toegevoegd om 08:53 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:51 ----------

Tot zover mijn schrikreactie...
Die eerste paar maanden dat je lichaam aan het wennen is aan de krachttraining mag je absoluut wel je gewicht waarmee je de oefening doet verhogen hoor - zo lang je die vele reps er nog maar nét uit krijgt...

De meeste mensen zweren bij Sonja Bakker, en dat is de ergste vorm van crashdieet dat je maar kan voorstellen...
 
  • Like
Waarderingen: kaza
Ola! Kom nie helemaal wijs uit je schema (lees misschien ook iets te snel :p forgive me :p)
Maar die ga je vast nog een keer posten... die site met voorbeeldoefeningen is wel goed om te gebruiken... vond het in het begin ook echt chinees! al die termen van oefeningen die je om je hoofd geslingerd krijgt... maar goed, nu weet ik al meer en gelukkig is het ook wel logisch :p
VInd hoe dan ook dat je je niet hoeft te schamen voor je stats en het vermelden hier... het feit dat je er mee bezig bent en aan je gezondheid wil werken vind ik gewoon knap, het vergt namelijk behoorlijk wat discipline om hier mee bezig te zijn. En volhouden natuurlijk...
VInd je eten echt wel heel minimaal... lijkt wel een crashdieet idd... ga om de 2 a 2,5 uur eten (andere woorden dan Dwarf maar we bedoelen hetzelfde :D) Kijk even bij de voedingsstickies over je energiebehoefte uitrekenen etc, voedingsschema maken... idd niet onder BMR gaan zitten... je stofwisseling gaat namelijk steeds langzamer, en dat is juist niet het effect wat je wil... je lijf gaat dan in een spaarstand...
Je hebt nu ook wel heel weinig koolhydraten...

JEeeeh nog een vrouw aan de krachttraining :D
 
Ola! Kom nie helemaal wijs uit je schema (lees misschien ook iets te snel :p forgive me :p)Maar die ga je vast nog een keer posten...
Die komt er z.s.m.;) Wordt nog uitgewerkt op de sportschool

die site met voorbeeldoefeningen is wel goed om te gebruiken... vond het in het begin ook echt chinees! al die termen van oefeningen die je om je hoofd geslingerd krijgt... maar goed, nu weet ik al meer en gelukkig is het ook wel logisch :p
Hahaha, ik weet feilloos hoe en wat ik moet doen maar i.d.d. benoemen voor hier ho maar. Maar ook dat zal volgen.

VInd hoe dan ook dat je je niet hoeft te schamen voor je stats en het vermelden hier... het feit dat je er mee bezig bent en aan je gezondheid wil werken vind ik gewoon knap, het vergt namelijk behoorlijk wat discipline om hier mee bezig te zijn. En volhouden natuurlijk...
Heb best wat dames bekeken en weet hoe en wat ik wil bereiken binnen mijn kunnen. Als ik al een beetje in de buurt kom ben ik al blij.

VInd je eten echt wel heel minimaal... lijkt wel een crashdieet idd... ga om de 2 a 2,5 uur eten (andere woorden dan Dwarf maar we bedoelen hetzelfde :D) Kijk even bij de voedingsstickies over je energiebehoefte uitrekenen etc, voedingsschema maken... idd niet onder BMR gaan zitten... je stofwisseling gaat namelijk steeds langzamer, en dat is juist niet het effect wat je wil... je lijf gaat dan in een spaarstand...
Je hebt nu ook wel heel weinig koolhydraten...
Die energiebehoefte zal ik straks tijdens mijn nachtdienst berekenen. Ik weet niet of mij dat gaat lukken maar ga een poging wagen. Post straks gelijk mijn voeding voor vandaag voor de nodige feedback.

Te weinig koolhydraten:eek:. Pfff, dacht dat je beter de dag met relatief veel kon starten ( voor de sport in mijn geval) en dan gedurende de dag minder. Ik doe niet crashen hoor. heb daar mijn verbranding al erg mee verpest. Doe nu juist kc opbouwen om kachel weer te laten branden.


JEeeeh nog een vrouw aan de krachttraining :D
En ook deze dame zal dat blijven doen.
 
NEEE!!! Je moet op onderhoud eten, NOOIT onder je BMR!!!
Onder je BMR eten staat voor je lijf in principe gelijk aan een crashdieet
!
Ik ga het uitzoeken
Meer eten (1521 x activiteitsfactor), en die Kcals verspreiden over (bij voorkeur) 6 maaltijden op een dag. Zo heb je nooit honger gedurende de dag
. Heb ik nu alleen tijdens de cardiosessie. Eet wel een banaan dan tussendoor.

---------- Toegevoegd om 08:53 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:51 ----------

Tot zover mijn schrikreactie...
Kan het aan. Lig nog niet naast mijn stoel
Die eerste paar maanden dat je lichaam aan het wennen is aan de krachttraining mag je absoluut wel je gewicht waarmee je de oefening doet verhogen hoor - zo lang je die vele reps er nog maar nét uit krijgt...
dat was wel mijn planning. Heb ik dat toch weer goed zelf bedacht;)

De meeste mensen zweren bij Sonja Bakker, en dat is de ergste vorm van crashdieet dat je maar kan voorstellen...
:kots: I.d. helemaal met eens.
 
Voeding voor vandaag 20-1-2010

07:30 200 ml halfvolle melk met 20 gram havermouth en 2 eieren gekookt

09:15-10:15 bizar zware BBBB-les. Liep best leeg op beenoefeningen op zo'n step.

10:20-11:05 met slim belly op crosstrainer

12:10 250 gram magere kwark met hand cashewnoten

14:00 2 bruine boterhammen zonder boter met pindakaas

16:00 een plak volkoren ontbijtkoek met boter

18:00 2 eetlepels rijst met gebakken kipfilet ( beetje olijfolie)

20:00 250 gram magere kwark met hand cashewnoten

Nachtdienst

23:30 bakje sla met theelepel olijfolie, half blikje tonijn, 5 olijven, halve avocado, halve tomaat, 7 zilveruitjes.

Planning verder voor nacht

02:00 2 boterhammen met alleen boter

05:00 bakje sla met theelepel olijfolie, half blikje tonijn, 5 olijven, halve avocado, halve tomaat, 7 zilveruitjes ( de andere helf dus van 23:30)
 
Back
Naar boven