AndroidHealthClinic

Aegon schrapt verzekering om foto’s op Facebook

Bezoekers in dit topic

gewoon je kenteken wegshoppen, kunnen ze er volgens mij weinig mee
 
Haha epic deze comment stond eronder:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
zo bewijzen zelf maar weer eens dat verzekeringsmaatschappijen gewoon boeven zijn... en wij moeten het allemaal maar slikken.
 
Tijd om dit pak aan te schaffen en te dragen op circuit. kentekens ook blurren ofc.
Stigm.jpg


problem, aegon?
 
zo bewijzen zelf maar weer eens dat verzekeringsmaatschappijen gewoon boeven zijn... en wij moeten het allemaal maar slikken.

Dat ze slim zijn, en 'wij' (lees: sommigen onder ons) zo achterlijk zijn "bepaalde dingen" op facebook te posten.
 
Broodje aap
 
ik heb zo maar het gevoel dat aegon hier heel zwak staat
 
Je bent niet verzekerd als je op het circuit gaat rijden dat is al heel lang zo dus wat willen ze schrappen dan? Iets wat toch al niet verzekerd is? Idd broodje aap verhaal.
 
Idd, bovenstaande dacht ik ook. Tis maar een vreemd verhaal!:p
 
De verzekeraar kiest ervoor om dergelijke personen uit hun klantenbestand te verwijderen omdat het moeilijk aantoonbaar voor hun is waar de schade eventueel is opgelopen. Een verzekeraar is niet verplicht iemand als klant te accepteren.
 
Facebook kan hier gemakkelijk op filteren en volgens mij is dit dan ook niet puur op eigen houtje van de verzekeraar. Als het wel zo is, vreemd hoe dit gaat. Maar je hebt wel te maken met mededelingsplicht, en de verzekeraar kan hierdoor zo van je af. De persoon in kwestie reed wel in een andere auto dan zijn eigen op het circuit, dat maakt het wel een beetje vreemd.
 
Laatst bewerkt:
Hier ook al een stuk dat ze een Aegon een onterecht verstrekte uitkering terug vordert:

Een stratenmaker uit het Nederlandse Geesteren moet verzekeraar Aegon 75.000 euro terugbetalen. De man claimde arbeidsongeschikt te zijn na een arbeidsongeval, maar blijkt doodleuk te hebben deelgenomen aan allerlei wielertochten van soms meer dan honderd kilometer lang.

Aegon ontdekte het bedrog via onderzoek op Google en via sociaalnetwerksite Hyves. De verzekeraar meent dat de man nog wel degelijk "loonvormende werkzaamheden had kunnen verrichten", schrijft het Nederlands Dagblad. (sam)
 
Back
Naar boven