AndroidHealthClinic

aesthetic bulk of cut?

Bezoekers in dit topic

Rubop07

Novice
Lid geworden
14 mrt 2018
Berichten
15
Waardering
5
Lengte
1m91
Massa
86kg
Vetpercentage
10%
Beste lezer,

Momenteel ben ik bezig met mijn doel om een aesthetic body te ontwikkelen. Echter weet ik niet heel goed of ik dit nu op een goede manier aan het doen ben. Ik ben namelijk bezig met een ''lichte'' bulk ik moet namelijk wel wat meer spier aan maken. Nu weet ik dat ik voor aan komende zomer te laat ben en vraag me af als ik dit vol hou tot volgend jaar of ik dan goed resultaat kan verwachten.

Lichaam gegevens:

leeftijd: 21
Lengte: 191cm
Gewicht: 86kg
vet percentage: 18-20%

Foto van hoe ik er nu uit zie: Imgur

Voeding wat ik ongeveer elke dag eet: Imgur

Ik train 6 keer per week:

2x Borst tricep
2x rug bicep
2x benen schouders

ik doe momenteel nog geen cardio. Mijn training sessie duurt tussen de 50-75min

hebben jullie tips hoe ik dit beter kan aanpakken of ben ik zo goed op weg?

Alvats bedankt!
 
Voeding: Sticky - Geupdatet excel voedingsschema

Wat is een aesthetic body voor jou?

Hoelang train je al? Wat voor schema's heb je gevolgd?

Succes!

Dankjewel voor je snelle reactie.

Ik train nu 2 jaar waar ik wel al 2 keer ben gestopt voor een aantal maanden. Dit omdat ik voor langere periode op reis ging.
Het training schema hieronder doe ik 2 keer per week. Voel je vrij om opmerkingen of aanpassingen te geven.
het lichaam dat ik ongeveer wil behalen is:aesthetic body - Google zoeken:

Mijn chest day ziet er als volgt uit:

  • Incline bench press
  • Incline dumbell flys
  • Flat dumbell press
  • Flat dumbell flys
  • Decline bench press
  • Cable flys
  • Tricep cable extension
  • Skull crushers
  • Behind the back dumbbell extension
  • bent dumbbell extension

Mijn back day ziet er als volgt uit:

  • Deadlifts
  • T-Bar row
  • Lat pull down
  • Pull ups
  • Bicep cable curl
  • hammer curl
  • Seated normal curl
  • barbell curl ( met curl stang )
Mijn leg day ziet er als volg uit:

  • normal Squats
  • Lunges / farmer walk super set
  • calf raises in smith machine
  • leg extension
  • Dumbell facepulls
  • overheadpress
  • dumbell shoulder extension
  • Cabel shoulder extension
Nogmaals bedankt voor de reactie! ben benieuwd wat jullie hier van vinden.
 
Kan je binnen een jaar resultaat behalen? Ja

Kan je binnen een jaar het lichaam behalen wat je graag wilt? Nee
 
Ahhhh, love this shit. Meer oefeningen borst dan voor rug of benen, vier curls, lekker classic Captain Upperbody schema.
 
Ahhhh, love this shit. Meer oefeningen borst dan voor rug of benen, vier curls, lekker classic Captain Upperbody schema.
Beste RFFNCK,

aan je reactie te lezen zie neem ik aan dat ik beter meer focus kan legen op rug en benen of minder op borst om dat gelijk te trekken. Ik zie ook dat vier curls oefeningen als niet goed wordt gezien. Corrigeer me als ik dit verkeerd op aanneem. Ik sta heel erg open voor verbetering en zeg niet dat mijn schema perfect is ver weg daarvan. ik doe dit schema eigenlijk voor mijn gevoel ook al redelijk lang ik denk nu 4-5 maanden zonder aanpassingen. Zou jij mij kunnen vertellen welke oefeningen ik het best kan veranderen of extra erbij doen? Alvast bedankt! :)
 
Kan je binnen een jaar resultaat behalen? Ja

Kan je binnen een jaar het lichaam behalen wat je graag wilt? Nee
Bedankt! het geeft me motivatie ik weet dat het niet binnen een jaar te bereiken valt maar ik wil er hard voor werken om zo dichtbij mogelijk te komen :)
 
Ziet er prima uit, maar weet niet of het slim is ook een lichte bulk te gaan doen als je al op 18-20% zit. Je weet dat je het voor dit jaar niet gaat redden, dus ik zou lekker eerst richting de 14% gaan en dan bijvoorbeeld 17% en daarna 13% en zodoende. zo heb ik het ook gedaan en zit ik eindelijk op de 90kg bij 15%.

Ik ga nu eerst naar 10-12% zodat ik daarna ruimte heb om 5 maanden te leanbulken. Zodat ik volgend jaar naar 10-11% kan en nog voldoende massa heb dat het gezond eruit ziet.

Dat blijft naar mijn mening het nadeel van lang zijn, je ziet er snel te mager uit dus het process duurt gewoon langer. Maar we komen er wel ;)

Dit jaar is het me al gelukt om te leanbulken naar 95kg terwijl ik nog niet echt vettig was, volgend jaar ga ik voor 95-97kg :)
 
Ziet er prima uit, maar weet niet of het slim is ook een lichte bulk te gaan doen als je al op 18-20% zit. Je weet dat je het voor dit jaar niet gaat redden, dus ik zou lekker eerst richting de 14% gaan en dan bijvoorbeeld 17% en daarna 13% en zodoende. zo heb ik het ook gedaan en zit ik eindelijk op de 90kg bij 15%.

Ik ga nu eerst naar 10-12% zodat ik daarna ruimte heb om 5 maanden te leanbulken. Zodat ik volgend jaar naar 10-11% kan en nog voldoende massa heb dat het gezond eruit ziet.

Dat blijft naar mijn mening het nadeel van lang zijn, je ziet er snel te mager uit dus het process duurt gewoon langer. Maar we komen er wel ;)
Dankjewel, Zo heb ik er nog niet over nagedacht maar daar zit wel een goede logica achter. ik ga met de tips die ik heb gekregen mijn training aanpassen. De tip die ik van jou heb gekregen zal ook zeker mee nemen en mijn voeding schema aanpassen. Momenteel meet ik mijn vet percentage in de Gym ik hoor dat dit niet altijd even accuraat is. Maar ik denk maar zo als ik daar 3% verlies is het ook op anderen apparatuur. Tenminste dat hoop ik. Nogmaals bedankt voor je tip!
 
Ziet er prima uit, maar weet niet of het slim is ook een lichte bulk te gaan doen als je al op 18-20% zit. Je weet dat je het voor dit jaar niet gaat redden, dus ik zou lekker eerst richting de 14% gaan en dan bijvoorbeeld 17% en daarna 13% en zodoende. zo heb ik het ook gedaan en zit ik eindelijk op de 90kg bij 15%.

Ik ga nu eerst naar 10-12% zodat ik daarna ruimte heb om 5 maanden te leanbulken. Zodat ik volgend jaar naar 10-11% kan en nog voldoende massa heb dat het gezond eruit ziet.

Dat blijft naar mijn mening het nadeel van lang zijn, je ziet er snel te mager uit dus het process duurt gewoon langer. Maar we komen er wel ;)

Dit jaar is het me al gelukt om te leanbulken naar 95kg terwijl ik nog niet echt vettig was, volgend jaar ga ik voor 95-97kg :)
Heb me wel eens afgevraagd hoe iemand met een hoger vetpercentage zou kunnen toewerken naar van laag in de 10% naar 15% en weer terug.

Of je dan eerst helemaal naar 10% zou moeten, dat leek me niet zo reeël.

Interessant idee!
 
Heb me wel eens afgevraagd hoe iemand met een hoger vetpercentage zou kunnen toewerken naar van laag in de 10% naar 15% en weer terug.

Of je dan eerst helemaal naar 10% zou moeten, dat leek me niet zo reeël.

Interessant idee!

Denk dat iedereen een methode toepast waar hij of zij zicht in kan vinden ;), Dit werkte voor mij goed, natuurlijk ben je er wel lang mee bezig maar zo behoud je wel een mooie shape. Natuurlijk had ik al 2 jaar geleden op 10% kunnen zitten, maar dan had ik misschien op 80kg gezeten, en dat lijkt me niet heel gezond op 2.02. Liever wat jaartjes meer en dan een shape om echt trots op te zijn :). Mijn doel is nu wel om nooit meer boven de 15% te komen, zit gewoon lekkerder in mijn vel nu :)
 
Een snelle opmerking: je snelle jelle is al een portie van 70 gram in MFP. Nu heb je 0,7 koek ervan gemaakt. Kcal zijn 218 per stuk.
 
Optisch lijk je meer rond de 14-15% vet te zitten. Zeker geen 20% in ieder geval.
Je hebt verder niet heel veel massa dus ik zou cleanbulken.
Als jij nog meer gaat afvallen gaat het er ongezond uitzien, qua vetpercentage zit je dan wel laag maar wat jij wilt, goede aesthetics, absoluut niet..

Verder wat Steks aangeeft. Kijk dat topic even door een kies gewoon een bewezen schema uit.
Ik zou een 3x week full-body schema pakken en dat aanhouden zolang je daar progressie mee kan maken.
Na een aanzienlijke periode kan je dan overgaan op een UB/LB // Push/Pull/Leg split. Dat zal je meer progressie geven dan je huidige schema.

Wat zijn je huidige krachtstats?
 
Ik zou ook cleanbulken. Er blijft niks van je over als je nu gaat cutten, dus dat zet geen zoden aan de dijk.

Overigens zou ik het trainingsschema zoals je het nu hebt opgesteld uit het raam gooien en nooit meer naar kijken. Je doet veel te veel en alle balans is zoek. Neem één van de schema's van die in het topic van starx (Sticky - Trainingsprogramma's voor beginners) worden aangeraden en begin daar mee. Dat gaat je veel meer opleveren.
 
Heel wat anders, je gaat goed dankbaar om met de reacties, kunnen velen van leren

Écht he, viel mij ook al op.
Eindelijk geen 'Ja maar ik doe dit nu zo en het werkt'

Verder zou ik qua voeding ook wat meer groente & fruit eten. Naast je macronutriënten zijn je micronutriënten ook belangrijk. Daar zie ik nu nog helemaal niets van.
Denk aan worteltjes en een banaan als snack, broccoli / sperziebonen bij avondeten..
Wat bessen, nootjes door de kwark..
 
Een snelle opmerking: je snelle jelle is al een portie van 70 gram in MFP. Nu heb je 0,7 koek ervan gemaakt. Kcal zijn 218 per stuk.
Ow ja je hebt gelijk wat stom zeg dankjewel ik dacht dat de koek 70 gram was. thanks voor de opmerking :)
 
Optisch lijk je meer rond de 14-15% vet te zitten. Zeker geen 20% in ieder geval.
Je hebt verder niet heel veel massa dus ik zou cleanbulken.
Als jij nog meer gaat afvallen gaat het er ongezond uitzien, qua vetpercentage zit je dan wel laag maar wat jij wilt, goede aesthetics, absoluut niet..

Verder wat Steks aangeeft. Kijk dat topic even door een kies gewoon een bewezen schema uit.
Ik zou een 3x week full-body schema pakken en dat aanhouden zolang je daar progressie mee kan maken.
Na een aanzienlijke periode kan je dan overgaan op een UB/LB // Push/Pull/Leg split. Dat zal je meer progressie geven dan je huidige schema.

Wat zijn je huidige krachtstats?
Bedankt voor je reactie, ik zal kijken naar een ander work-out plan ik heb al een paar leuke gezien. Wat het cleanbulken betreft denk ik dat je gelijk hebt en ga ik dat de aankomende paar maanden doorzetten. Nogmaals bedankt voor je reactie dit geeft mij een beter beeld.
 
Back
Naar boven