XXL Nutrition

Aesthetic's road to becoming a shredded beast

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.

Aesthetic

Advanced Bodybuilder
Elite Member
10 jaar lid
Lid geworden
25 jan 2009
Berichten
1.488
Waardering
133
Lengte
1m87
Massa
90kg
Zo, ik vind het wel tijd worden voor een logje. Lijkt me goed voor de motivatie en misschien zijn er nog mensen met handige tips!

Ik zal me eerst even voorstellen.
Ik ben Aesthetic, ik ben 20 jaren jong en ik woon in het altijd gezellige Friesland.
Ik train sinds 2007. Dat is nu dus zo'n drie jaar, maar het resultaat is er nog niet naar, haha :p.
Heb eerst anderhalf jaar getraind zonder degelijk voedings- en trainingsschema en ben dan ook maar weinig gegroeid. Daarna (godzijdank) DBB ontdekt en eindelijk op het rechte pad terecht gekomen. Na een tijdje een degelijk voedingsschema opgesteld, omdat ik inzag dat al mijn gym-uren op deze manier weinig op leverden. En omdat de eiwitshakies ook niet het antwoord waren op mijn achterblijvende gains.

Ik heb toen nog een tijdje getraind met een schema dat was samengesteld door een fitness-instructeur. Tot ik erachter kwam dat de instructeurs het allemaal goed bedoelen, maar niet echt schema's maken om een hele grote en sterke jongen te worden.
Achteraf bezien waren die schema's echt een lachertje en dan te bedenken dat bijna iedereen daar op die manier traint.. :o

Ben begonnen met een split en zonder enige kennis van compounds. Heb mezelf dus eigenlijk alles aan moeten leren. Er is ook niemand die squat of deadlift, dus daar ging nogal veel tijd inzitten. Was dit jaar na een brute bulk uiteindelijk 100,5 kg bij 20%. Heb toen enkele maanden gecut naar 12%/13% en was toen even helemaal klaar met het strikte eten en trainen en ben volledig gestopt.
Eind augustus woog ik dan ook nog 82kg ofzo (bij 12,5%).
Nu dus weer terug op het rechte pad en niet van plan om weer volledig te stoppen.

Stats nu zijn:
187 cm
88,7 kg
bf: geen idee, meting volgt over enkele weken. Niet hoog iig.

Krachtstats:
SQ: 5x90 (kan wel hoger denk ik)
BP: 5x77,5
DL: 5x115


Nou, dit is eerst wel genoeg informatie voor de beginpost. Trainings- en voedingsschema volgen zo snel mogelijk.

Ik ga nu zelf ook wat vaker in deze sectie kijken en logjes volgen en ik hoop dat ik er zelf ook nog wat volgers aan over houd.

Gegroet!

EDIT: Trainingsschema dat enkele posts hieronder staat klopt niet meer. Volg nu een split, hier te vinden: http://forum.dutchbodybuilding.com/...hredded-beast-262065/index16.html#post5798534

Recente foto's staan op pagina 18.
 
Laatst bewerkt:
ik volg je, benchpress moet je nog oppompen vriend:)
 
Oke, nu dus mijn trainingsschema:

Sinds ik weer begonnen ben, train ik volgens Rippetoe.
Drie keer in de week met twee verschillende work-outs. Dus week 1: ABA, week 2: BAB enzovoort.

Work-out A
Squat (3x5)
Benchpress (3x5)
Deadlift (1x5)

Work-out B
Squat (3x5)
Bent-over row (3x5)
Military press (3x5)

De bedoeling bij Rippetoe is dat je elke training het gewicht verhoogt. Voor beginners is dit wel te doen, omdat zij de eerste weken echt snel vooruit gaan.
Ik ben nu ongeveer weer op m'n oude niveau en kan dus niet elke training het gewicht verhogen.

Daarom ga ik nu over op de Texas Method. Dit is het simpele vervolg op Rippetoe.
Bij dit schema verhoog je niet elke training, maar per week het gewicht.
De verdeling van setjes is bij dit schema dan ook iets anders opgezet.
Vooralsnog was ik van plan alleen bij de squat deze methode in te voeren. Aan de ene kant om te zien of het werkt en aan de andere kant omdat de andere oefeningen nog wel gestaag omhoog gaan in gewicht.

De work-outs worden nu als volgt:

Maandag:
Squat (5x5 across - dus zwaar squatten met een gewicht waar je precies 5 setjes van 5 reps mee kan maken)
Benchpress (3x5)
Deadlift (1x5)


Woensdag:
Squat (2x5 - op 80% van het gewicht van maandag)
BOR (3x5)
Military press (3x5)


Vrijdag:
Squat (1x5 - Proberen pr te maken, als dat lukt dan de maandag en de vrijdag erop verhogen met 2,5kg)
Benchpress (3x5)
Deadlift (1x5)

De week erna draaien de work-outs dus om en doe ik twee keer BOR en MP in die week. Maar de opzet van de squat blijft wel gelijk.
 
Laatst bewerkt:
En hier nog mijn voedingsschema, is ook ergens in de voedingssectie gepost.
 

Bijlagen

  • bulkschema (11-12-2010).xls
    193,5 KB · Weergaven: 122
Zo, strakjes weer even lekker getraind. Vond het wel een goede training, het ging beter dan ik verwacht had.

SQ 5x5x100 kg (Volgende training verhogen naar 102,5 kg)
BOR 3x5x62,5 kg (Volgende training ga ik deze verhogen naar 65 kg)
MP 3x5x47,5 kg (Deze ga ik de volgende training verhogen naar 50 kg)

Verder was het een goede dag, goed gegeten en geen gekke dingen gedaan. :)
 
Zo, vanavond staat er weer een workout op het programma. Ben benieuwd wat het wordt, heb er goed zin in! :D
 
Succes ouwe! :D
 
Thx ecto :D
 
Succes! wat zijn nu je doelen die je wilt bereiken?
 
Succes! wat zijn nu je doelen die je wilt bereiken?

Thx!
Oh, helemaal m'n doelen vergeten.
Wil eigenlijk eruit halen wat erin zit. Eerst naturel en later zien we wel weer. Heb geen specifiek doel, eerst maar eens buff worden. :p
 
Aight!

Ja misschien dat je een streefgewicht had voor je lichaam, of bv. voor je benchpress...
Het motiveerd behoorlijk als je erdan steeds dichterbij komt vind ik;)
 
Aight!

Ja misschien dat je een streefgewicht had voor je lichaam, of bv. voor je benchpress...
Het motiveerd behoorlijk als je erdan steeds dichterbij komt vind ik;)

Dat is waar!
Maar vind het gewoon heerlijk om te trainen. Er gaat niets boven een brute set squats! :D
Zal wel eens een fysiek opzoeken waar ik ongeveer naar streef.
Nu eerst trainen, hehe.
 
Succes, Fryslan boppe
 
Thx baas! :D
 
De trainingsupdate vandaag, het was een lekkere training. Zoals gepland dus twee lichte setjes squats gedaan als herstel.

SQ: 2x5x80
BP: 3x5x72,5
DL: 1x5x115

Benchpress ging vandaag beter dan verwacht, volgende training doe ik er nog 2,5 kg bovenop. Deadlift was matig. Wel 5 reps gehaald maar laatste twee reps waren vrij pittig. Zit wat vast op dit gewicht zo voelt het. Waarschijnlijk dat ik volgende week wel gewoon verhoog om te zien hoe dat gaat. Ben benieuwd!

Dit was het voor vandaag, zo nog even m'n kwark en nootjes netjes naar binnen werken en dan is het tijd voor een goede nachtrust. :)
 
Vandaag dus een rustdag, heb voor het eerst m'n zalm vervangen voor pangafilet (en ja, ik heb dat artikel wel gelezen over die vervuiling). Het is wel naar binnen te werken, maar vind het niet super lekker. Iemand tips om de panga wat meer op smaak te krijgen?
 
Goede doelstellingen! Succes ermee.

Panga smaakt bijna overal bij, maar ik vind het het lekkerst met een rood pepertje, limoensap en wat sojasaus. Laatste is wel heel zout, weet niet of je dat gebruikt.
 
ey ik ben ook van plan om de texas method te volgen ik vraag me alleen af hoe jij je startgewicht heb bepaald, want ik ben bang om snel vast te lopen.
 
Goede doelstellingen! Succes ermee.

Panga smaakt bijna overal bij, maar ik vind het het lekkerst met een rood pepertje, limoensap en wat sojasaus. Laatste is wel heel zout, weet niet of je dat gebruikt.

Bedankt :D!
Heb nog geen sojasaus gebruikt, maar kan het best eens proberen. Ben benieuwd, thx iig ;)

---------- Toegevoegd om 23:03 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:00 ----------

ey ik ben ook van plan om de texas method te volgen ik vraag me alleen af hoe jij je startgewicht heb bepaald, want ik ben bang om snel vast te lopen.

Heb ik meer bepaald op gevoel. Je moet een gewicht kiezen waarmee je precies 5x5 kan doen. Niet meer en niet minder. Wat misschien ook wel kan helpen is je 5RM bepalen (dus wat je precies 5 keer zou kunnen), dat op 110% stellen en dan terug rekenen naar 100%. Die 100% is dan ongeveer wel een goede indicatie voor je startgewicht.
En die 110% kan je dan natuurlijk gebruiken op de laatste training van de week, wanneer je een 5RM pr moet zetten.
Er is volgens mij niet echt een strikte richtlijn hiervoor, dat moet je een beetje aanvoelen!

Succes iig!
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven