MuscleMeat

Afslanken met Creatine niet goed? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Berry1989

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
26 mrt 2007
Berichten
527
Waardering
2
Dit is wat ik las op een site van Creatine!


Power Creatine niet combineren met een programma om het afslanken te bevorderen. Eerst afslanken, dan pas zwaarder gaan trainen met creatine erbij



Power Creatine draagt bij duursporters slechts bij aan het herstel na inspanningen en het welzijnsgevoel. Nooit meer dan één afgestreken theelepel per dag.


Kan iemand me helpen?
 
Creatine helpt o.a. bij spiermassaopbouw en spierherstel en is niet bedoeld om af te vallen c.q. vet te verbranden. Het kan geen kwaad maar het is er niet specifiek voor bedoeld.
 
Volgens deze studie remt creatine de afbraak van vetweefsel tijdens een caloriebeperkend dieet.

In de "gewone mensentaal" van Ergogenics: " 'Een bijwerking die sporters moeten kennen voordat ze creatine gaan gebruiken', noemen onderzoekers uit Arizona hun ontdekking. Volgens hun studie remt creatine de afbraak van vetweefsel tijdens een caloriebeperkend dieet. (J Appl Physiol. 2002 Dec;93(6):2018-22.)

Dat creatine de vet-afbraak remt bleek al uit de praktijkervaring, maar het was nog nooit serieus onderzocht. De Amerikanen ontdekten dat de vetmassa van hun creatinegroep bijna gelijk bleek, maar de vetmassa van hun controlegroep (die maltodextrine bij wijze van placebo kreeg) fors verminderde. De vetmassa van de sporters in deze groep nam af met 2.5 kilo.

De onderzoekers denken dat de verhoogde creatinespiegels het energieverbruik tijdens rust veranderen. Het lichaam verbruikt dan verhoudingsgewijs minder vet en meer glucose. Zie figuur boven.

Hoe dat precies kan weten de onderzoekers niet. Ze hebben wel een theorie: creatine bevordert de opname van suikers door de cel doordat het de gevoeligheid voor insuline vergroot."

(link, artikel op 3/4 naar beneden)

Ik heb zelf nooit in de praktijk vergeleken of ik met of zonder creatine meer vet verbrandde.
Ik kan me ook voorstellen dat je door creatine gebruik zwaarder kunt trainen en daardoor weer meer spiermassa behoudt. Dit zorgt dan op zijn beurt weer voor een verhoogde stofwisseling waardoor je (normaal gesproken) meer vet verbrandt.
Volgens de auteurs van de bovenstaande studie zou je door het gebruik van creatine echter meer koolhydraten tov vetten verbranden. In dat geval leidt het verhoogde metabolisme dus niet tot het gewenste resultaat.
 
Oh, dat wist ik niet...
 
Oke als ik het dus goed begrijp kan ik best Cardio doen na mijn kt om af te vallen (Vet)?
 
met creatine hou je ook wat meer vocht vast ...volle spieren zien er goed uit vind ik maar als je puur wilt afvallen ..is creatine het supplement waarmee je dat doet

je kan best cardiooen na jou KT idd. maar creatine is dus niet een afval-supplement :)
 
je kan je wel ietsje sterker en iets energieker voelen en daarmee langer of intensiever trainen en daardoor kan het helpen afvallen maar omdat je met crea dus vocht vast houdt ook..is dat niet DE MANIER
 
Volgens deze studie remt creatine de afbraak van vetweefsel tijdens een caloriebeperkend dieet.

In de "gewone mensentaal" van Ergogenics: " 'Een bijwerking die sporters moeten kennen voordat ze creatine gaan gebruiken', noemen onderzoekers uit Arizona hun ontdekking. Volgens hun studie remt creatine de afbraak van vetweefsel tijdens een caloriebeperkend dieet. (J Appl Physiol. 2002 Dec;93(6):2018-22.)

Dat creatine de vet-afbraak remt bleek al uit de praktijkervaring, maar het was nog nooit serieus onderzocht. De Amerikanen ontdekten dat de vetmassa van hun creatinegroep bijna gelijk bleek, maar de vetmassa van hun controlegroep (die maltodextrine bij wijze van placebo kreeg) fors verminderde. De vetmassa van de sporters in deze groep nam af met 2.5 kilo.

De onderzoekers denken dat de verhoogde creatinespiegels het energieverbruik tijdens rust veranderen. Het lichaam verbruikt dan verhoudingsgewijs minder vet en meer glucose. Zie figuur boven.

Hoe dat precies kan weten de onderzoekers niet. Ze hebben wel een theorie: creatine bevordert de opname van suikers door de cel doordat het de gevoeligheid voor insuline vergroot."

(link, artikel op 3/4 naar beneden)

Ik heb zelf nooit in de praktijk vergeleken of ik met of zonder creatine meer vet verbrandde.
Ik kan me ook voorstellen dat je door creatine gebruik zwaarder kunt trainen en daardoor weer meer spiermassa behoudt. Dit zorgt dan op zijn beurt weer voor een verhoogde stofwisseling waardoor je (normaal gesproken) meer vet verbrandt.
Volgens de auteurs van de bovenstaande studie zou je door het gebruik van creatine echter meer koolhydraten tov vetten verbranden. In dat geval leidt het verhoogde metabolisme dus niet tot het gewenste resultaat.

Deze discussie hebben we nu al een aantal keer gehad en elke keer gaat het om het stuk uit Ergogenics. Dat is volgens mij het enige stuk die het over verminderde afbraak van vet heeft. Is er in dit verband meer onderzoek gedaan pro of contra?
 
Ik bedoel remt cheatine niet de vetverbranding of zo.

Ik heb Cheatine natuurlijk niet voor vetverbrandig ma voor mijn kt.


En ik doe 40 min lopen na mijn kt niet voor whahaha
 
Ik bedoel remt cheatine niet de vetverbranding of zo.

Ik heb Cheatine natuurlijk niet voor vetverbrandig ma voor mijn kt.


En ik doe 40 min lopen na mijn kt niet voor whahaha

Gewoon je 'cheatine' bewaren voor een bulk. Zoals al eerder gezegd is: je houdt vocht vast door het gebruik van creatine, niet echt heel handig tijdens je cut, het is in mijn ogen niet zo erg, maar het voegt ook niet echt iets toe, en het is ook nog zonde van je geld dan :)

Lees het boek BFFM van Tom Venuto, staat de basis in geschreven omtrent het verliezen van vet. Aanrader! Er loopt op dit moment ook een topic over dit boek (zie link).

http://forum.dutchbodybuilding.com/f129/ebook-burn-the-fat-feed-the-muscle-28242/
 
IK doe nooit bulk cut. Ik doe altijd clean bulk!

Ik eet gewoon genoeg en goed!
 
Maar over vocht vasthouden mijn trainer zei het gaat niet onder de huid maar in de spier zitten. je spier word wat dikke en lijk je droger. Het is niet zo als zuivel dat je dikke lijkt. Of heeft mijn trainer het mis?
 
het vocht in je spier en onder je huid is enigszins in balans, dus veel verschil zat er niet inzitten. dat je van zuivel wel dikker lijkt en crea niet is bullshit.
 
het vocht in je spier en onder je huid is enigszins in balans, dus veel verschil zat er niet inzitten. dat je van zuivel wel dikker lijkt en crea niet is bullshit.



Ag als je van de andere zuivel producten afblijft zal het nog wel mee vallen!
Maar ik las ook dat cheatine de vetverbranding remt. Klopt dat?
 
Back
Naar boven