Fitness Seller

Afvallen - 28% naar 15% (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Valve

Cool Novice
Lid geworden
15 sep 2016
Berichten
60
Waardering
9
Lengte
1m84
Massa
95kg
Beste,

Ongeveer een maand geleden hadden wij een ''fittest'' op het werk, dit was vrijwillig maar ik vond het toch wel interresant omdat ik al ongeveer een jaar bezig ben met krachttraining alleen nog nooit mijn vetpercentage heb laten meten. Van de uitslag werd ik niet heel vrolijk (zie bijlage 1) en besefte dat ik er nu wel echt iets aan moet doen.

Stats begin:

21 jaar
105,6 KG
28%
184 cm

Voortgang:

Week 1: - 2,5 KG - 5x Sportschool - 4x Cardio - 2350 Kcal - 103,1 KG
Week 2: - 0,6 KG - 5x Sportschool - 4x Cardio - 2350 Kcal - 102,5 KG
Week 3: - 0,1 KG - 4x Sportschool - 4x Cardio - 2260 Kcal - 102,4 KG
Week 4: - 0,7 KG - 5x Sportschool - 5x Cardio - 2030 Kcal - 101,7 KG
Week 5: - 0,5 KG - 5x Sportschool - 3x Cardio - 2030 Kcal - 101,2 KG
Week 6: - 1,0 KG - 6x Sportschool - 5x Cardio - 2030 Kcal - 100,2 KG
Week 7: +0,1 KG - 4x Sportschool - 4x Cardio - 2048 Kcal - 100,3 KG
Week 8: X,X KG - 3x Sportschool - 3x Cardio - 1900 Kcal - XXX,X KG
Week 9: -1,0 KG - 4x Sportschool - 0x Cardio - 1900 Kcal - 99,3 KG
Week 10: -1,0 KG - 5x Sportschool - 0x Cardio - 1900 Kcal - 98,3 KG
Week 11: X,X KG - 0x Sportschool - 0x Cardio - 1900 Kcal - XX,X KG
Week 12: -0,5 KG - 3x Sportschool - 0x Cardio - 1900 Kcal - 97,8 KG

Stats nu:

21 jaar
97,8 KG
XX %
184 cm

De eerste 4 weken volgde ik een split schema (bijlage 2), vanaf vandaag ga ik een nieuw schema volgen: P-P-L-UB-LB (bijlage 3) mijn voeding hou ik hetzelfde als in week 4.

- Huidige voedingsschema = bijlage 4.
- Actuele Foto's volgen.
- Let op, er zijn meerdere tabbladen in de excel bestanden.
- Cardio = 20-25 min interval of 45-60 min wandelen.



Gr. Valve

IMG-20160912-WA0002.jpg
 

Bijlagen

  • Split.xlsx
    12,9 KB · Weergaven: 121
  • PPL UB LB.xlsx
    14 KB · Weergaven: 110
  • schema.xlsx
    17,3 KB · Weergaven: 135
Laatst bewerkt:
Foto's van 23/09

1-23.09.jpg


2-23.09.jpg


3-23.09.jpg
 
Heel veel succes! Goed dat je aan de slag gaat ;)
 
Succes ! Gaat je zeker lukken als je doorbijt en blijft innoveren :)
 
Netjes man. Hou vol!
 
Vraagje, krijg ik na het sporten nog voldoende voeding binnen om goed te herstellen? Na het sporten eet ik namelijk alleen mijn kipsalade en caseine shake. Zou het bijvoorbeeld wijs zijn om iets te verplaatsen?
 
Maakt in het grotere plaatje niets uit. Als je maar aan je Kcal's (zeker ook je eiwitten) komt.
 
Update:

Halverwege week 5: - 0,5 KG (huidig gewicht 101,2 KG).

Wat ik zelf vreemd vind is dat ik sinds maandag constant lichte trek heb en het avondeten totaal niet meer vult, terwijl ik vorige week precies hetzelfde heb gegeten? is nu eindelijk mijn verbranding op gang gekomen?

In de bijlage heb ik nog 2 foto's van gisteren. zal van het weekend eens duidelijkere foto's maken met daglicht.

Gr. Valve

PS. Als cardio fiets ik nu 20 minuten i.p.v. hardlopen/lopen omdat ik weer last heb van mijn hamstring.

1-11.10.jpg


2-11.10.jpg
 
Update:

Halverwege week 5: - 0,5 KG (huidig gewicht 101,2 KG).

Wat ik zelf vreemd vind is dat ik sinds maandag constant lichte trek heb en het avondeten totaal niet meer vult, terwijl ik vorige week precies hetzelfde heb gegeten? is nu eindelijk mijn verbranding op gang gekomen?

In de bijlage heb ik nog 2 foto's van gisteren. zal van het weekend eens duidelijkere foto's maken met daglicht.

Gr. Valve

PS. Als cardio fiets ik nu 20 minuten i.p.v. hardlopen/lopen omdat ik weer last heb van mijn hamstring.

Heeft met hormonen te maken dat je na een tijdje onder onderhoud meer honger begint te krijgen.

Je verbranding is direct gerelateerd aan je beweging. Dus als je niet veel meer bent gaan bewegen dan vorige week zal er in de verbranding ook niets noemenswaardigs veranderd zijn.
 
Heeft met hormonen te maken dat je na een tijdje onder onderhoud meer honger begint te krijgen.

Je verbranding is direct gerelateerd aan je beweging. Dus als je niet veel meer bent gaan bewegen dan vorige week zal er in de verbranding ook niets noemenswaardigs veranderd zijn.

Oke, wat appart, had voorheen nergens last van en heb nu de hele tijd honger en voel me af en toe zelfs ''zwak en futloos''.
 
Ik zie dat je bijna geen carbs eet. Dat kan een reden zijn dat je je zwak en futloos voelt. Daarom gebruiken mensen die low carb cutten vaak refeeds.
 
Ik zie dat je bijna geen carbs eet. Dat kan een reden zijn dat je je zwak en futloos voelt. Daarom gebruiken mensen die low carb cutten vaak refeeds.

Dat klopt, eet al 4 weken nauwelijks koolhydraten behalve op zondag en soms zaterdag avond al. Verder kan ik op google weinig vinden over de verandering van hormonen? Wel krijg ik gelijk hits over de darmflora, is dit echt heel erg belangrijk m.b.t. het afvallen?
 
Update:

Week 5: - 0,5 KG - 5x Sportschool - 3x Cardio - 2030 Kcal

Lichtval was niet heel gunstig met de foto's.

Nu in week 6 ga ik weer verder op 2030 Kcal omdat ik het anders wel heel weinig vind voor mijn stats, ook zit ik eraan te denken om over te gaan op een ''normaal'' dieet i.p.v. koolhydraatarm.

Hopelijk zit ik over 1-2 weken onder de 100 kilo dat zou wel echt een mijlpaal zijn voor mij! Ongeveer 2 jaar geleden woog ik zelfs 113 KG.

Gr. Valve

15.10 - 1.jpeg


15.10 - 3.jpeg


15.10 - 2.jpeg
 
Zou je niet eens een refeed doen? Zoals hierboven al staat, koolhydraatarm kun je moe en futloos van worden.

Een 'normaal' dieet lijkt mij persoonlijk niet onverstandig. Zolang je kcal lager zijn dan dat je onderhoud is.
 
Zou je niet eens een refeed doen? Zoals hierboven al staat, koolhydraatarm kun je moe en futloos van worden.

Een 'normaal' dieet lijkt mij persoonlijk niet onverstandig. Zolang je kcal lager zijn dan dat je onderhoud is.

Ik cheat elke zondag, alleen dit weekend was dat zaterdag EN zondag...

Als ik nu overga op een 'normaal'' dieet moet mijn lichaam hier dan weer een aantal weken aan wennen of zou dit gelijk moeten werken?

Gr. Valve
 
Ik cheat elke zondag, alleen dit weekend was dat zaterdag EN zondag...

Als ik nu overga op een 'normaal'' dieet moet mijn lichaam hier dan weer een aantal weken aan wennen of zou dit gelijk moeten werken?

Gr. Valve

Als je kijkt naar kcal in v.s kcal uit zou je in principe gewoon af moeten vallen.

Het zou kunnen dat je ietsjes gewichtstoename hebt door vocht o.i.d., maar ik denk dat jij je fijner gaat voelen met een normaal dieet, ook om het langer vol te houden. Dat is enkel mijn eigen ervaring natuurlijk ;)
 
Waarom niet wat meer koolhydraten?
Zelf doe ik 50% koolhydraten 30%eiwit 20% vet tijdens me cut
 
Heb een schema gemaakt met 2048 Kcal, misschien ga ik deze vanaf volgende week maandag volgen.

2016-10-17 16_10_28-.png
 
Back
Naar boven