XXL Nutrition

Afvallen door cardio of kracht training?

Users who are viewing this thread

Mortyr

Dutch Bodybuilder
+15 jaar member
Lid geworden
3 dec 2004
Is het beter om door cardio of kracht training af te vallen en waarom?

Sava

Freaky Bodybuilder
Elite Member
+10 jaar member
Lid geworden
3 jul 2007

Joop Braakhekke

Dutch Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
21 sep 2007
idd beide.

Wanneer je middels krachttraining je glycogeen voorraden verbruikt heeft cardio naderhand veel meer nut. Je gaat dan makkelijker vet verbranden.

Black Knight

Fan of Debra LaFave
Elite Member
+15 jaar member
Lid geworden
30 sep 2004
Lengte
1m87
Massa
105kg
Vetpercentage
15%
als je moet kiezen ga dan zeker voor KT. Heb van het jaar 2 x drooggetraind, 1 keer KT met cardio en 1 keer KT zonder cardio, beiden waren even effectief. Oftewel, de cardio was overbodig voor mij.
Met KT + goed voedingsschema kun je prima afvallen. Als je echt droog wilt staan kun je voor de laatste periode van je cut eventueel cardio toevoegen.

Dani

Freaky Bodybuilder
Elite Member
+15 jaar member
Lid geworden
3 sep 2003
Lengte
1m64
Massa
58kg
Vetpercentage
16%
Krachttraining vergroot je spiermassa wat als gevolg heeft dat je rustverbruik omhoog gaat.

Centaur002

Novice
+10 jaar member
Lid geworden
21 sep 2007
probeer is wat langere afstanden te gaan hardlopen, richting de 15 a 20 km. Vergeet niet dat he het op een rustig tempo moet doen en zorg dat je onderweg genoeg verantwoorde energie tot je neemt.

Zorg ervoor dat je zweet niet naar ammonia ruikt achteraf, dit is een indicatie dat je niet genoeg energie tot je hebt genomen. Deze methode werkt super voor mij, duursport.

Succes

wazzup

Gargantuan Beast
+15 jaar member
Lid geworden
2 mei 2003
Lengte
1m89
Krachttraining. !

Gille

Cool Novice
+15 jaar member
Lid geworden
11 feb 2005
als je puur op de weegschaal:rolleyes: wilt voortgaan,dus gewichtsverlies, ben je met Cardio veel beter.
maar in't algemeen is KT en Cardio voor "mij"de beste kombinatie.
dit werkt voor ieder toch verschillend.
zolang je hoog in eiwitten blijft ,verlies je geen of weinig spieren

Ano_80

Colossal Veteran
+15 jaar member
Lid geworden
25 mrt 2004
Lengte
1m86
Massa
108kg
Vetpercentage
17%
persoonlijk vind ik dat krachttraining alleen niet per se vet verbrandt omdat je hartslag dan nit een heel uur lang in je vetverbrandingszone zit of je moet reps van 20+ maken met de gewichten die je normaal gebruikt:D

Wat het wel doet is dat je grotendeels je glycogeenvoorraden aanspreekt die je weer gebruikt bij je arbeidsverrichtingen...zijn deze nagenoeg leeg, dan zal je met 15-20min cardio het laatste restje verbrand hebben voordat je lichaam over gaat op reservevet als energie

mijn mening: allebei dus!:D

Naar boven