AndroidHealthClinic

Afvallen door cardio of kracht training?

Bezoekers in dit topic

Mortyr

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
3 dec 2004
Berichten
254
Waardering
0
Is het beter om door cardio of kracht training af te vallen en waarom?
 
idd beide.

Wanneer je middels krachttraining je glycogeen voorraden verbruikt heeft cardio naderhand veel meer nut. Je gaat dan makkelijker vet verbranden.
 
als je moet kiezen ga dan zeker voor KT. Heb van het jaar 2 x drooggetraind, 1 keer KT met cardio en 1 keer KT zonder cardio, beiden waren even effectief. Oftewel, de cardio was overbodig voor mij.
Met KT + goed voedingsschema kun je prima afvallen. Als je echt droog wilt staan kun je voor de laatste periode van je cut eventueel cardio toevoegen.
 
Krachttraining vergroot je spiermassa wat als gevolg heeft dat je rustverbruik omhoog gaat.
 
probeer is wat langere afstanden te gaan hardlopen, richting de 15 a 20 km. Vergeet niet dat he het op een rustig tempo moet doen en zorg dat je onderweg genoeg verantwoorde energie tot je neemt.

Zorg ervoor dat je zweet niet naar ammonia ruikt achteraf, dit is een indicatie dat je niet genoeg energie tot je hebt genomen. Deze methode werkt super voor mij, duursport.

Succes
 
Krachttraining. !
 
als je puur op de weegschaal:rolleyes: wilt voortgaan,dus gewichtsverlies, ben je met Cardio veel beter.
maar in't algemeen is KT en Cardio voor "mij"de beste kombinatie.
dit werkt voor ieder toch verschillend.
zolang je hoog in eiwitten blijft ,verlies je geen of weinig spieren
 
persoonlijk vind ik dat krachttraining alleen niet per se vet verbrandt omdat je hartslag dan nit een heel uur lang in je vetverbrandingszone zit of je moet reps van 20+ maken met de gewichten die je normaal gebruikt:D

Wat het wel doet is dat je grotendeels je glycogeenvoorraden aanspreekt die je weer gebruikt bij je arbeidsverrichtingen...zijn deze nagenoeg leeg, dan zal je met 15-20min cardio het laatste restje verbrand hebben voordat je lichaam over gaat op reservevet als energie

mijn mening: allebei dus!:D
 
Back
Naar boven