MuscleMeat

Afvallen door stress!!!!!!

Bezoekers in dit topic

duncan

Novice
15 jaar lid
Lid geworden
29 mrt 2005
Berichten
20
Waardering
0
Ik had net ook al een vraag gepost en ik dacht [Nu ik toch bezig ben ]!!!
Ik heb eigenlijk al jaren een constant gewicht van 84 kilo.Nou ben ik het laatste jaar langzamerhand 7 kilo afgevallen.
Ik denk dat ik wel weet hoe het komt.
Het is gekomen door een zeer stressvol jaar [ik zal er verder niet over uitwijden]en ik werk er ook nog eens veel nachtdiensten bij !!
Ik ben echt niet ziek ofzo en ik voel me er eigenlijk wel goed bij.[meer energie]
Ik heb dit tijdens mn middelbare schooltijd ook al eens meegemaakt.
Toen had ik het niet naar mn zin /puberteit/en al die shit.Ik denk zelf dat mijn lichaam erg sterk op stress reageert en dat het een natuurlijke reactie is [een soort van overlevingsreactie].Zijn hier mensen die zoiets zelf ook wel hebben?
Dat ze bijv.tijdens rustige perioden in het leven veel meer massa kunnen aanzetten dan in stressvolle? Ik ken het spreekwoord [Iets wat aan je vreet]wel.haha.Graag jullie ervaring daarmee!!! Alvast bedankt
 
Het is ook logisch he. Als je gestresst/gespannen bent verhoogt je hartslag, waardoor je meer zult verbranden. Wat je er tegen kunt doen is dus gewoon meer eten.
 
meer sport? iedereen zegt toch dat je moet sporten om je stress weg te werken...
 
Ik dacht dat het hormoon cortisol, dat vrijkomt bij stress, er onder meer juist voor zorgt dat je meer trek krijgt in voedsel en je eerder aankomt dan afvalt.

zoek anders ff: _klik_
 
Leophyte zei:
Het is ook logisch he. Als je gestresst/gespannen bent verhoogt je hartslag, waardoor je meer zult verbranden. Wat je er tegen kunt doen is dus gewoon meer eten.
Grappig dat je het zegt, m'n hartslag zit de laatste dagen ook hoger dan normaal, sinds maandag aan vakantiejob bezig...
 
Samu zei:
Grappig dat je het zegt, m'n hartslag zit de laatste dagen ook hoger dan normaal, sinds maandag aan vakantiejob bezig...
Jij moet sowieso meer eten ;)
 
heb het zelfde "probleem"

Ik had net ook al een vraag gepost en ik dacht [Nu ik toch bezig ben ]!!!
Ik heb eigenlijk al jaren een constant gewicht van 84 kilo.Nou ben ik het laatste jaar langzamerhand 7 kilo afgevallen.
Ik denk dat ik wel weet hoe het komt.
Het is gekomen door een zeer stressvol jaar [ik zal er verder niet over uitwijden]en ik werk er ook nog eens veel nachtdiensten bij !!
Ik ben echt niet ziek ofzo en ik voel me er eigenlijk wel goed bij.[meer energie]
Ik heb dit tijdens mn middelbare schooltijd ook al eens meegemaakt.
Toen had ik het niet naar mn zin /puberteit/en al die shit.Ik denk zelf dat mijn lichaam erg sterk op stress reageert en dat het een natuurlijke reactie is [een soort van overlevingsreactie].Zijn hier mensen die zoiets zelf ook wel hebben?
Dat ze bijv.tijdens rustige perioden in het leven veel meer massa kunnen aanzetten dan in stressvolle? Ik ken het spreekwoord [Iets wat aan je vreet]wel.haha.Graag jullie ervaring daarmee!!! Alvast bedankt

hey, ik dacht ook ik zoek het maar even op want het is niet echt gezond dat ik binnen 1,5 / 2 maanden tijd 15 kilo ben afgevallen... ik woog eerst 99 / 100 kilo en nu weeg ik 84/85 kilo ik vind dit opzig niet erg ik wou er altijd al vanaf hehe,, en ik heb een aardig stressvolle periode meegamaakt, dus ik denk ook dat dit indderdaad ervoor heeft gezorgd dat ik zoveel ben afgevallen.... Maar ik moet wel zeggen dat ik denk dat me hart er niet echt beter op is geworden,, afentoe doet het tog wel zeer op me borst wat volgens de dokter niet me hart is maar volgens mij wel.... hehe bewijsmateriaal voor het geval er wat gebeurd met me hart deze post:p:D
 
Back
Naar boven