AndroidHealthClinic

Afvallen en opbouwen

Boki

Cool Novice
Waardering
0
he gasten ik ben nieuw op het forum. Heb een tijdje getrained met gewichten redelijk serieus een jaar ofzo toen ik 17 was. Werd wel veel sterker maar had wel wat overgewicht groeide wel maar zag weinig definitie. Ben een periode van een half jaar gestopt ben nu weer een aardige tijd serieus beazig. Ik wil rdelijk groot worden. Bodybuilden kan je het wel noemen zoals ik train. Bijvoorbeeld zo groot als Vin Diesel wel iets groter denk ik nog. Ik ben nu 20.

Maar ik heb ff wat vraagjes betreffende mijn eetgewoonten en supplementen gebruik.
20 jaar ben 183cm lang
Ik weeg nu 81 kg met vet % 16,6. 25-6-03
Eerst woog ik:
1-11-02: 105kg vet % 30,7
11-6-03: 87kg vet % 20,4
27-6-03: 82kg vet % 17,3

maandje ofzo op 15 % gezeten maar nu weer 16,6%

Dit alles heb ik bereikt met 2 x stackers 3 en 2 x stacker 4 (net weer begonnen met een stackers 4)
ik ben nu weer begonnen aan stacker 4 voordat ik creatine ga gebruiken. Ik wil nog ff wat vet verliezen en wat droger staan. Maar zoals ik nu eet heb ik het gevoel dat ik wel wat afval maar ook spier kwijtraak. Eventuele tips/ aanpassingen zodat ik groei met stackers of in iedergeval me spier bewaar.Heb namelijk nog wel een buik en die wil ik graag weg hebben. Dus vandaar nog een stackers 4 voordat ik creatine wilde doen.

Eetschema:

8 uur: 2 bruine boterhammen met 2 plakkjes kipfilet. 0,5 l water 25cl halfvolle melk

12 uur: 2 bruine boterhammen met 2 plakjes kipfilet. 0,5 l water

14 uur: stuk fruit meestal appel of banaan.

1630 of 1700: 125 gram bruine rijst met 100 gram kipfilet en een beetje sla. 0,75 l water

2030 of 2100: stuk fruit of 2 bruine boterhammen met kipfilet 2 plakjes. 0,5 l water

Om 8 uur 12 uur en 1630 of 1700 neem ik een stacker 4

Op maandag train ik borst en rug

dinsdag niet

woensdag schouders

donderdag 45 min cardio

vrijdag biceps en triceps

Ik doe setjes van 2 tot 3 met reps van 10, 8 of 6

is dit voldoende of te veel of te weinig om nog wat droger te worden en wel spier te houden of zelf te groeien???????????

zou graag wat willen weten thnx anyway.

• Topic Starter Topic Starter
Heb trouwens op zaterdag een junkdag

hey boki, ten eerste van harte welkom op dit forum! als je goed leest en ´luistert´ zullen hier een boel mensen zijn die je kunnen en willen helpen. Laat ik bij het begin beginnen. Je wilt groter worden dan Vin Diesel, dit is een mooi doel. bedenk wel dat je daar minstens 10jaar voor nodig hebt. Maar de motivatie is er.

Je gewicht en bf%: mijn complimenten over je resultaat! je bent in minder dan een jaar 24kg kwijt geraakt. Hiervan was 30,7%x105-16,6%x81=18,8 kilo vet. Zoals je zelf al aangaf was het dus niet alleen vet dat je kwijt bent geraakt. Dit is echter onvermijdelijk. Het had wat minder gekunt als je destijds wat beter had gedieet. Niettemin mag het resultaat er zijn!
Even een opmerking: je gebruikt wel erg veel stackers. Je dieet moet de basis zijn, stackers een aanvulling. zorg ervoor dat je ook zonder stackers kunt, dwz raak er niet verslaafd aan. Ja, dit is wél mogelijk!

Nu je eetschema:
Houd de volgende regels in acht: Eet elke 2,5 a 3uur. Eet kleine beetjes, verspreid over de dag, in zes maaltijden. Drink veel water, maar niet bij de maaltijd.
Zorg dat er veel eiwit in je maaltijden zitten. dit is bij jou helaas niet het geval terwijl dat wel zo zou moeten zijn als je geen spieren wilt verliezen..... Lees de stickies in de voedingssectie door, bereken je eiwitinname per maaltijd en per dag en het aantal calorieen wat je op een dag binnenkrijgt. Post dit vervolgens in de voeding- en dieet sectie, zodat daar aan gesleuteld kan worden!

Je training:
Ik krijg de indruk dat jij geen benen hebt?? mocht ik er naast zitten wil je ik je dringend verzoeken die vanaf nu te gaan trainen!! Post je gedetailleerde trainingsschema aub in de trainingssectie, die hoort hier niet thuis.

Conclusie, je hebt even wat te doen. Zoek informatie, post je training en voedingsschema. Dit is een begin, maar wij hebben meer informatie nodig om je te kunnen helpen!! succes ermee, de groeten.....

Boki zei:
he gasten ik ben nieuw op het forum. Heb een tijdje getrained met gewichten redelijk serieus een jaar ofzo toen ik 17 was. Werd wel veel sterker maar had wel wat overgewicht groeide wel maar zag weinig definitie. Ben een periode van een half jaar gestopt ben nu weer een aardige tijd serieus beazig. Ik wil rdelijk groot worden. Bodybuilden kan je het wel noemen zoals ik train. Bijvoorbeeld zo groot als Vin Diesel wel iets groter denk ik nog. Ik ben nu 20.

Maar ik heb ff wat vraagjes betreffende mijn eetgewoonten en supplementen gebruik.
20 jaar ben 183cm lang
Ik weeg nu 81 kg met vet % 16,6. 25-6-03
Eerst woog ik:
1-11-02: 105kg vet % 30,7
11-6-03: 87kg vet % 20,4
27-6-03: 82kg vet % 17,3

maandje ofzo op 15 % gezeten maar nu weer 16,6%

Dit alles heb ik bereikt met 2 x stackers 3 en 2 x stacker 4 (net weer begonnen met een stackers 4)
ik ben nu weer begonnen aan stacker 4 voordat ik creatine ga gebruiken. Ik wil nog ff wat vet verliezen en wat droger staan. Maar zoals ik nu eet heb ik het gevoel dat ik wel wat afval maar ook spier kwijtraak. Eventuele tips/ aanpassingen zodat ik groei met stackers of in iedergeval me spier bewaar.Heb namelijk nog wel een buik en die wil ik graag weg hebben. Dus vandaar nog een stackers 4 voordat ik creatine wilde doen.

Eetschema:

8 uur: 2 bruine boterhammen met 2 plakkjes kipfilet. 0,5 l water 25cl halfvolle melk

12 uur: 2 bruine boterhammen met 2 plakjes kipfilet. 0,5 l water

14 uur: stuk fruit meestal appel of banaan.

1630 of 1700: 125 gram bruine rijst met 100 gram kipfilet en een beetje sla. 0,75 l water

2030 of 2100: stuk fruit of 2 bruine boterhammen met kipfilet 2 plakjes. 0,5 l water

Om 8 uur 12 uur en 1630 of 1700 neem ik een stacker 4

Op maandag train ik borst en rug

dinsdag niet

woensdag schouders

donderdag 45 min cardio

vrijdag biceps en triceps

Ik doe setjes van 2 tot 3 met reps van 10, 8 of 6

is dit voldoende of te veel of te weinig om nog wat droger te worden en wel spier te houden of zelf te groeien???????????

zou graag wat willen weten thnx anyway.

Zo als ik er tegen aan kijk krijg je te weinig kcal binnen. je moet proberen om de 2,5 a 3 uur te eten 7:00 / 10:00 / 13:00 / 16:00 / 18:00 / 21:00.

7:00 Ik zou zelf 's morgens met havermout en melk beginnen
10:00 2 volkoren boterhammen met kipfilet / kalkoenfilet
13:00 200 gram kwark / 1 boterham met 20+ kaas of kip- kalkoenfilet
16:00 1 blikje tonijn / zalm
18:00 100 gram aardappels, 150 gram groente, en 150 gram kip/kalkoen/kogelbiefstuk/zalm/kabeljauw ect
21:00 150 gram kwark / boterham kipfilet

de hoeveelheden kun je natuurlijk aanpassen dit is niet zo heel veel, natuurlijk ook een wi-shak en zo (maar daar weet ik niet zo heel veel van vandaar dat ik ze er niet bijgevoegd heb)

succes

Als je te weinig eet, wat bij jou het geval is zo te zien, val je de eerste tijd wat af. Dat is bij jou gebeurd. Op een gegeven moment gaat je lichaam over op de spaarstand, zeker als je intensief sport, EN DAT WIL JE NIET. Want ondanks dat je weinig eet val je niet meer af. Maar je onthoud je lichaam van de nodige voedingsstoffen, weer: zeker als je aan bodybuilding doet, en gaat je lichaam over op de spaarstand.
Oftewel je helpt je stofwissling op die manier naar de knoppen.

Dus ik zou wat meer voeding nemen, volgens het hierboven gegeven tijdschema.

He gasten THNX voor de info. Ik zal ff wat verder aanpassen en wat meer bekend raken met de forums zodat ik weet waar ik alles precies neer moet zetten enz.

Anyway alvast bedankt

oke dan. en als je iets niet weet of niet snapt, vraag het maar gewoon he! succes ermee.

Welkom op het forum....

nu terzake, je maakt een paar cruciale trainingsfouten naar mijn idee. Je moet niet op een dag en Borst en Rug trainen, dan kan je gewoon niet voluit gaan. Beter is b.v. om borst/triceps samen te pakken en rug/biceps.

Mijn schema is ook niet ideaal:

ZO: Biceps/Triceps
DI: Schouders/Buik
WO: Benen/Borst
VR: Rug/Onderarmen

Maar rug en borst houd ik wel gescheiden ;)

Nu wat de voeding betreft, als je meer vet wilt kwijt raken en minder spiermassa wil verliezen kan je beter op een eiwit-rijk dieet gaan en zoveel mogelijk de koolhydraten lozen.

Thnx voor de info

Ik zou de stackers ook zeker niet langer gebruiken dan 2 weken, er treed gewenning op en wanneer je er dan mee stopt zal je zien dat je ineens 3 x zoveel gaat eten dan voordat je met stackers begon (tenzij je echt ijzersterke discipline heb) en je bent ineens de hele dag doodmoe. Time on=time off zou ik zeggen, dus 2 weken stackers, 2 weken weer niet, het blijft een hulpmiddel en geen wonderpil.

Ook wil je de cardio niet gaan overdoen, dus begin er langzaam aan mee (1 a 2 keer in de week) en voeg er iedere 2 weken een dag aan toe. En zak ook niet te laag in je calorieen, want zoals al eerder gezegd, je lichaam zal naar spaarstand gaan waardoor je helemaal niet meer afvalt maar wel weer 2x zoveel aankomt als je weer normaal gaat eten.

Wel netjes dat je al zoveel bent afgevallen

Veel succes ermee.

PS. Ik kan je zeker aanraden bijna iedere thread op de voeding sectie te lezen (heb ik ook gedaan), je zal er een stuk wijzer van worden. :D

Terug
Naar boven