AndroidHealthClinic

Afvallen en spieren kweken? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ten eerste echt bedankt voor de hulp:cool:

Ben weer even aan de slag gegaan maar heb toch nog even een paar vraagjes, mijn voedingsschema ziet er nu zo uit. zien jullie nog verbeteringen/aanpassingen?

ontbijt 7:00
koffie
portie havermout(60 gram) met magere melk en een klodder appelstroop (extra ijzer)
of brinta

9:30
Whey-shake

middag 12:00
2 volkoren boterhammen met(veel) kipfilet (heel soms filet american of rosbief)
koffie
250 gram magere kwark

14:30
koffie
appel en banaan (iniedergeval 2 stuks fruit)

avond 18:00
gewoon avondeten (wat de pot schaft)

22:00
250 gram magere kwark

tussendoor eet ik dan soms iets van het volgende: sultana, druiven, volkorenboterham met pindakaas, mueslireep enz..

verder drink ik, optimel, fanta light, cola light.


Op een trainingsdag neem ik na de training een extra whey shake. Is dat goed of kan ik die beter laten staan?

Op mijn pot whey staan porties van 30 en 60 gram aangegeven. Als ik (op trainingsdagen) 2 shakes van 30 gram neem is dit toch wel genoeg?

Maar... nu vind ik overal op internet dat de juiste dosering 1 tot 3 eetlepels is maar 3 eetlepels is op mijn keukenweegschaal nog maar net 20 gram? wat denken jullie? klopt mijn keukenweegschaal niet en zijn 1 tot 3 eetlepels wel voldoende ofwat?

Ik eet om 14:30 2 stuks fruit kan ik hier echt beter iets met proteine en/of groente nemen? zoja wat?

Ik neem nu 2 porties van 3 gram creatine 1 op een nuchtere maag en 1 na de training. Dit is de aanbevolen hoeveelheid die op het potje staat ik ben alleen onzeker over de tijdstippen.
 
Ik zou alleen maar water drink in plaats van cola light en vele andere dranken die bruis bevatten. Water is gewoon het beste om je lichaam van vocht te voorzien en het houd je ook zo droog mogelijk. Je mag gemakkelijk per dag een liter of 4 verzetten.
 
Ik zou alleen maar water drink in plaats van cola light en vele andere dranken die bruis bevatten. Water is gewoon het beste om je lichaam van vocht te voorzien en het houd je ook zo droog mogelijk. Je mag gemakkelijk per dag een liter of 4 verzetten.

Dat is nou echt het enige dat ik echt niet lust!
gadverdamme.... ik heb al moeite om een flesje (puur) water leeg te krijgen tijdens de training. smaakloze bagger. kan ik er niet een heel klein beetje lessini doorgooien?
 
Sorry water is echt het beste wat er is en zal je ook de beste resultaten geven. Er is wel veel verschil in de smaak van water bv de smaak van spa is helemaal anders dan vittel, je kan zo misschien wel proberen om een merk te zoeken wat jij het lekkerste vindt.
 
Oke zal proberen meer water te drinken! maar nu nog 1 ik wil dus vet kwijt (buik) daarvoor moet ik dus wel cardio doen. Maar kan het kwaad als ik cardio op dezelfde dag als krachttraining doe? en wat kan ik dan beter eerst doen?
 
Oke zal proberen meer water te drinken! maar nu nog 1 ik wil dus vet kwijt (buik) daarvoor moet ik dus wel cardio doen. Maar kan het kwaad als ik cardio op dezelfde dag als krachttraining doe? en wat kan ik dan beter eerst doen?

10 minuten cardio als warmup, dan krachttraining en dan cardio.
Zijn tal van onderzoeken dat dat het meeste voordeel heeft ivm spiermassa en afvallen.

Als je echter cardio doet op dezelfde dag als je krachtraining, zou ik wel geen HIIT cardio doen.
Gewoon rustig cardio voor een 45 minuten op 75% van je max hartslag.
 
zou ik dan tussen de krachttraining en de aansluitende cardiotraining nog iets eten? of is het ook al goed als ik wat eet als ik thuis gekomen ben na de training?
 
2 uur voor en tijdens de cardio kun je beter niets eten als je echt gaat om vet te verbranden.
Je neemt gewoon een lage koolhydraten, lage vetten, hoge eiwit maaltijd 2 uur voor trainen.
(250gr kwark bv)

Door je cardio op 75% van je max hartslag te houden, moet je je ook geen zorgen maken dat
je spieren gaat verbranden.

Er is nogal wat heisa rond de hele toestanden van wat werkt nu en wat niet,
maar louter uit eigen ondervinding, na vanalles al getest te hebben, werkt dat het beste
voor mij ivm vetverlies
 
Nadat ik een tijd op dit forum heb rondgehangen (wat een info!!) en zeker ook een hele hoop te hebben getraind wil ik de manier waarop ik nu train/eet toch nog een keer laten zien.. misschien hebben jullie toch nog aanvullingen of verbeteringen…..

Mijn voedingsschema:

7:00/8:00
100 gram havermout
50 gram whey
1 banaan
(soms om het lekker te maken wat cocopops) en blenden maar!

10:00/11:00
2 volkoren boterhammen met dik kipfilet

13:30/14:30
2 volkoren boterhammen met dik kipfilet

15:30/16:30
Blikje ananas
250 gram magere kwark+zoetstof+kaneel

18:00
Normaal avondeten dus: Kip/vlees groente aardappel/rijst

21:00
250 gram magere kwark+zoetstof+kaneel

Verder 5 gram creatine per dag.

Op trainingsdagen:
Komt er een extra whey shake bij en meestal nog een 2 extra boterhammen ook gebruik ik voor de training dan 3 scoops no-explode.

Training
Ik train in princiepe volgens het volgende splitschema:

Borst - Biceps
Benchpress
Schuin dumbbell drukken
Dumbbell Flyes
Chest press (apparaat)

Barbell curl
Dumbbell curl
Cable curl
en dan nog zittende cable curls waarbij je armen rusten op een bankje met een (EZ barbell??) kan niet op de naam komen


Rug – Triceps
Deadlift
Dumbbell rows
Lat pull down
Close grip seated row

Small grip bench press
Tricep push down
Tricep extension
En dan nog zo een machine waarbij je een gewicht wegdrukt met je triceps kan even niet op de naam komen

Schouders – benen
Squat
Goodmornings
Calf raises
Seated leg curl
Leg extension

Uprigt row cable
Shrugs in de smith
Shoulder press
Dumbbell lateral raise

Ik heb een tijdje de Borst biceps dag 2 keer per week gedaan omdat ik merk dat mijn prestaties daarbij achterblijven bij de rest! Verder train ik 4 keer per week.

Óp deze mannier heb ik wel goede resultaten geboekt ik zit inmiddels op een benchpress van 1 * 90 kg, een squat van 5 *110 kg een deadlift van 5 * 110 kg. Weeg inmiddels ook al 96 kilo bij een lengte van 1.87 a 1.88. Toch hoop Ik dat jullie nog aanbevelingen hebben. Of is het goed zo???? alvast bedankt
 
Dan maar even wat concrete vragen:

is het goed om de borst biceps dag 2 keer in de week te doen?

zien jullie grote fouten in mijn trainings of voedingsschema?

Ik merk wel dat ik breder word maar ook dat mijn vetpercentage langzaam aan stijgt. kan ik dan beter bijvoorbeeld op niet-trainingsdagen gaan hardlopen of minder eten?

Of ziet het er allemaal gewoon goed uit?

hoop echt dat jullie kunnen helpen wil gewoon weten of ik op de goede weg zit. alvast bedankt!
 
Om direct antwoord te geven op de vraag, tegelijkertijd is iets dergelijks niet mogelijk, afvallen en spieren kweken tegelijk. Je verbrandt of vet (en als je niet goed bezig bent ook nog eens spieren) of je bouwt spieren op.

idd, je kan niet katabool en anabool tegelijk zijn...maar WEL op dezelfde dag!

dus over een periode kan je wel zowel zijn afgevallen en toch meer spieren hebben gekregen!
 
Een beetje minder eten misschien alhoewel cardio toch de beste manier is. Je houd hiermee je verbranding hoog, conditie op peil en spierverlies komt bij beperkte cardio bijna niet voor(tenzij je zonder voeding in je lijf gaat lopen).
 
en zou ik dan die cardio wel beter op een dag kunnen doen waarop ik geen krachttraining doe?

maar hoe vinden jullie het voedings en trainingsschema voor de rest????
 
en zou ik dan die cardio wel beter op een dag kunnen doen waarop ik geen krachttraining doe?

maar hoe vinden jullie het voedings en trainingsschema voor de rest????

je kan het toch gescheiden doen..ik doe sochtends cardio, en rond ook of 4 -5 mn KT.
ben dan om 6 uur thuis en alles loopt meteen goed omdat ik dan avond eten klaar heb staan
 
Oftewel zoals MacB hier zegt oftewel gewoon op de dag wanneer je geen krachttraining doet. Zie gewoon dat je per week ongeveer 0.5 tot 1kg afvalt, zeker niet meer als dat. Maar als denkt dat er echt niks meer afgaat, ga dan weer wat meer eten zodat je verbranding terug de hoogte ingaat. Ik denk dat je kwa voeding zeker niet teveel eet, ik zou er toch minstens 1 bulkdag per week tussenzetten.
 
Laatst bewerkt:
10 minuten cardio als warmup, dan krachttraining en dan cardio.
Zijn tal van onderzoeken dat dat het meeste voordeel heeft ivm spiermassa en afvallen.

Welk onderzoek bijvoorbeeld?
 
Om je spiermassa te behouden en toch vet te verbranden kun je zorgen dat je voldoende chroom, arginine en HMB binnenkrijgt via je dieet.
 
Om je spiermassa te behouden en toch vet te verbranden kun je zorgen dat je voldoende chroom, arginine en HMB binnenkrijgt via je dieet.

??????

dat slaat echt weer helemaal nergens op
 
Creatine levert altijd wel resultaat (tenzij je NON-responder bent)

Maar ik ken je probleem. En maaltijden vervangen door shakes kan je rustig doen.
Maar het valt wat duurder uit dan een pak kwark eten wel ;)
whey in plaats van kwark is minder goed (behalve pre wo) ik snap zowieso niet waarom je supplementen wilt gebruiken, zorg eerst dat je voeding op orde is en ga dan eens supplementen gebruiken.

Nu komt de vraag wanneer kan ik nou het best de creatine en whey gebruiken?

voor ik ga slapen neem ik altijd nog een bakje kwark 22:00/23:59 zou ik de whey shake dan gewoon altijd na de training doen?(als ik savonds train ben ik tegen 9 uur thuis, bij een ochtend training ben ik om 12:00 thuis)

En de creatine wanneer kan ik die het best in nemen?
whey 1 a 2 uur voor de training, niet erna, liever melk of kwark erna, crea zou ik na je workout nemen.

Dat is nou echt het enige dat ik echt niet lust!
gadverdamme.... ik heb al moeite om een flesje (puur) water leeg te krijgen tijdens de training. smaakloze bagger. kan ik er niet een heel klein beetje lessini doorgooien?
tip: gooi er wat dextrose en kaneel door.

2 uur voor en tijdens de cardio kun je beter niets eten als je echt gaat om vet te verbranden.
Je neemt gewoon een lage koolhydraten, lage vetten, hoge eiwit maaltijd 2 uur voor trainen.
(250gr kwark bv)
het maakt niks uit voor vetverbranding of je nog een maaltijd neemt 10min voordat je gaat trainen, en ik zou toch wel koolhydraten bij deze maaltijd nemen, want lage carbs of vetten zorgen echt niet voor meer vetverbranding.

Mijn voedingsschema:

7:00/8:00
100 gram havermout
50 gram whey
1 banaan
(soms om het lekker te maken wat cocopops) en blenden maar!
ziet er goed uit

10:00/11:00
2 volkoren boterhammen met dik kipfilet
misschien iets meer?

13:30/14:30
2 volkoren boterhammen met dik kipfilet
misschien iets meer?

15:30/16:30
Blikje ananas
250 gram magere kwark+zoetstof+kaneel
zou er nog wat koolhydraten bij nemen

18:00
Normaal avondeten dus: Kip/vlees groente aardappel/rijst
prima!

21:00
250 gram magere kwark+zoetstof+kaneel
prima!

Verder 5 gram creatine per dag.

Op trainingsdagen:
Komt er een extra whey shake bij en meestal nog een 2 extra boterhammen ook gebruik ik voor de training dan 3 scoops no-explode.
mijn commentaar staat vet schema ziet er prima uit! (zo zie je ze niet vaak hier ;) ) misschien nog wat weinig calorietjes, maar dat ligt natuurlijk aan hoeveel je verbrand.
 
riggardQUOTE zei:
thx! hier heb ik wat aan! maar sloeg dat VET schema ook op mijn trainingsschema??? hoop het wel :cool:
 
Back
Naar boven