MuscleMeat

Afvallen en spiermassa opbouwen.. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Sneakerzz

Novice
Lid geworden
14 jan 2013
Berichten
17
Waardering
0
Lengte
1m79
Massa
85kg
Hallo,

ik ben Paul en ben 28 jaar.. ik heb een gewicht van 84.6kg en ben 1.79m lang.
sinds 2 januari ben ik begonnen met trainen en ik train dan ook 3x in de week..

veelal begin ik met 10min crosstrainer en daarna krachttraining waarna ik weer afsluit met 10min fietsen.. Ben ik zo op de goede weg of hebben jullie hier een ander idee over?

Verder zou ik graag willen weten welke spiergroepen je het beste "samen" kan trainen tijdens een training.. en is het waar dat wanneer je je biceps traint, je je triceps niet moet doen?

Groet,
Paul
 
goed dat je begonnen bent!
Nu is het tijd om je meer en meer te verdiepen in de materie.
Lees de stickies. in de sectie trainingsschemas en programmas
lees de stickies in de sectie voeding
kijk veel you-tube filmpjes
lees op andere grote sites
http://www.exrx.net/
http://www.giantpt.com/

en geleidelijk aan kan je zowel je voeding als je training aanpassen en verbeteren
 
goed dat je begonnen bent!
Nu is het tijd om je meer en meer te verdiepen in de materie.
Lees de stickies. in de sectie trainingsschemas en programmas
lees de stickies in de sectie voeding
kijk veel you-tube filmpjes
lees op andere grote sites
http://www.exrx.net/
http://www.giantpt.com/

en geleidelijk aan kan je zowel je voeding als je training aanpassen en verbeteren

+1. Je bent natuurlijk op de goede weg zo, maar dit is pas het begin. Echte progressie zit 'em ook in de voeding. Voeding is DE key tot succes:)
 
Ik zelf zou voor de 25 minuten fietsen gaan na de krachttraining, maar 10 is ook weer beter dan helemaal niet ;)
 
bedankt voor de tips, ik ga er zeker mee aan de gang! :)
 
2 keer pw meer dan 40 min cardio en dan elke dag 15 min minimaal
 
Sneakerzz je wilt dus afvallen? Cardio is niet persé nodig hoor, leuk voor je conditie maar dan houdt het ongeveer op. Besteed die moeite inderdaad maar aan je voeding.
 
bedankt voor de tips!! mag ik vragen wat jullie bv op je brood eten, of eten jullie geen brood? :D
 
kipfilet/ rookvlees
gekookt ei
gerookte zalm/ makreel
pindakaas

afhankelijk van wat ik op dat moment het meest nodig heb binnen mijn voedingsschema (eiw/KH/v)
 
Bedankt voor je antwoord dicky toy, maar is pindakaas ook goed dan? daar zitten toch allemaal vetten in?? btw, welke pindakaas raad jij dan aan??
 
Bedankt voor je antwoord dicky toy, maar is pindakaas ook goed dan? daar zitten toch allemaal vetten in?? btw, welke pindakaas raad jij dan aan??

die vetten zijn gezond en het maakt geen hol uit welke pindakaas je eet
 
Vetten zijn belangrijker dan koolhydraten, het houdt je hormoonstelsel in gang.
Ik zie Alokin weer reageren met de stomste reactie ooit, stop ermee aub je brengt de grootste frustaties naar boven bij mij.
Het draait allemaal om kcal in-kcal uit. Wil jij afvallen moet je minder kcal innemen dan je verbruikt
Zoals Dinky al zei: Verdiep je in de sticky's.
Ik zal je een duwtje in de rug geven wat betreft voeding:
Reken hier je caloriebehoefte uit (liefst laatste formule, anders de een na laatste):giantpt.com/voeding/voeding-algemeen/bereken-jouw-caloriebehoefte

Zorg voor 2-2,5gr eiwit/kg lichaamsgewicht
MINIMAAL 1gr vet/kg lichaamsgewicht
De rest vul je op met koolhydraten.
Stel een goed voedingsschema samen en laat deze checken in de voedingssectie

Als ik je een raad mag geven wat betreft training: Ga Rippetoe of Stronglifts 5x5 volgen ;)

Ik wens je heel veel succes!
 
die vetten zijn gezond en het maakt geen hol uit welke pindakaas je eet

Ben ik het niet helemaal mee eens.
Probeer een zo naturel mogelijke pindakaas te nemen zonder toegevoegde suiker of dextrose.
Een zo hoog mogelijk percentage pinda's in de pindakaas is gewenst ;)
Aanrader is de naturel pindakaas van Vita d'or, verkrijgbaar bij de Lidl voor €1,15 per 600g.
 
Ben ik het niet helemaal mee eens.
Probeer een zo naturel mogelijke pindakaas te nemen zonder toegevoegde suiker of dextrose.
Een zo hoog mogelijk percentage pinda's in de pindakaas is gewenst ;)
Aanrader is de naturel pindakaas van Vita d'or, verkrijgbaar bij de Lidl voor €1,15 per 600g.

Verzadige en meervoudig onverzadigde verhogen je testosteron, dus voor bodycomposition maakt het opzich niet eens zoveel uit welke vetten je neemt. Voor gezondheid is een ander ding.

Let met de pindakaas wel op transvet/plantaardig gehard vet
 
Jochem, al ken ik nog niet alle termen e.d., toch heeel erg bedankt!!! ik kan aan de slag! :d
 
Jochem, al ken ik nog niet alle termen e.d., toch heeel erg bedankt!!! ik kan aan de slag! :d

Als je iets niet weet, of iets graag wilt weten. Wees niet bang om me een pm te sturen ;)
 
Verzadige en meervoudig onverzadigde verhogen je testosteron, dus voor bodycomposition maakt het opzich niet eens zoveel uit welke vetten je neemt. Voor gezondheid is een ander ding.

Let met de pindakaas wel op transvet/plantaardig gehard vet

Meervoudig onverzadigde vetten verlaagt je testosteron juist. Enkelvoudig onverzadigde vetten verhogen het

Interessant onderzoek: http://jap.physiology.org/content/82/1/49.short
 
Verzadige en meervoudig onverzadigde verhogen je testosteron, dus voor bodycomposition maakt het opzich niet eens zoveel uit welke vetten je neemt. Voor gezondheid is een ander ding.

Let met de pindakaas wel op transvet/plantaardig gehard vet

Ik bedoelde meer de suikers dan de soorten vetten ;)
 
Meervoudig onverzadigde vetten verlaagt je testosteron juist. Enkelvoudig onverzadigde vetten verhogen het

Interessant onderzoek: http://jap.physiology.org/content/82/1/49.short

Ik bedoelde natuurlijk enkelvoudig :D. Typfoutje:p

---------- Post toegevoegd Thu 17 Jan 2013 om 18:33 ----------

Ik bedoelde meer de suikers dan de soorten vetten ;)

Maar wat is er mis met suikers dan? Ivm met gezondheid snap ik het, maar of je nou een gram kh uit suiker haalt of uit brinta maakt weinig uit.
je zou het zo kunnen stellen

50g kh
50g kh

Kun jij zeggen welke van deze uit de suiker komt?

---------- Post toegevoegd Thu 17 Jan 2013 om 18:35 ----------

Oh trouwens, als aanvulling op mijn verhaaltje

Cutten = maximaal -500kcal van je energiebehoefte af (= vetverlies)
Bulken = +-500kcal op je energiebehoefte (= spiermassawinst) Je kunt natuurlijk ook hoger bulken, maar dat brengt meer vetwinst met zich mee (logisch). Echter sommige mensen hebben moeite met aankomen en zitten daarom hoger in kcals
 
Back
Naar boven