Fitness Seller

Afvallen en spiermassa opbouwen?

Bezoekers in dit topic

LanderV

Novice
Lid geworden
4 mrt 2019
Berichten
7
Waardering
0
Lengte
1m75
Massa
95kg
Hallo, ik ben 23 en ik heb het na mijn schooltijd te ver laten komen. Ben van mijn eigen redelijk struis en niet groot. Ik ben een 1,75(ong.) en weeg momenteel 95kg. Ik zou graag het vet rond mijn buik en zij kwijt willen en spieropbouw doen(armen,borst, schouders).
Ik hoef geen platte buik maar het”vet” wil ik wel weg. Iemand tips voor voeding? Ik ga 3x per week naar de fitness sinds 2 maand terug waar ik zowel cardio doe als spieropbouw.
Foto 1 is hoe ik 2 maand geleden begonnen ben. Zie nog niet veel verbetering maar zie al een verschil. Foto 2 en 3 is het resultaat wat ik zou willen behalen.( maar iets minder “vet” zoals op foto 3.
Iemand tips?

F1A30D22-E422-490A-B811-F73CF8629ED1.jpeg


7D11E087-0618-46B8-A614-43E0255E49FE.jpeg


61B5E0B2-CD6C-4D0C-B4BC-99D0AA81A7D0.jpeg
 
Welkom en goed dat je wat aan je fysiek wil werken.

Voor het resultaat op foto 3 hoef je niet echt veel te doen en die is echt nog wel met erg hoog vet%. Maar dat terzijde.

Het is verstandig om eerst op je voeding te gaan letten en af te gaan vallen.
Hiervoor bereken je je onderhoud en ga je hier 500 kcal onder zitten.

Lees deze link even goed door en gebruik de excel. Dan wordt je al een stuk wijzer en kan je gerichter vragen stelen
https://forum.bodybuilding.nl/topics/geupdatet-excel-voedingsschema.410162/

Qua training... wat doe je nu? Want zeggen dat je spieropbouw doet zegt niets over of je goed traint.
Cardio ter ondersteuning is altijd goed.

Kijk hier even voor een gedegen trainingsschema.
https://forum.bodybuilding.nl/topics/trainingsprogrammas-voor-beginners.412841/
Pak gewoon een goed beginners schema zoals omschreven in de link. Altijd eerst je training en dan je cardio doen.

Als je vragen hebt post ze dan hier. Probeer de vragen wat gerichter te stellen. Dat lukt je vast wel als je je wat ingelezen hebt met de links.

Succes!
 
Zoals marina al zei ,verder zou ik toch even naar je houding laten kijken je staat nogal oneven
 
Zoals marina al zei ,verder zou ik toch even naar je houding laten kijken je staat nogal oneven
Zijn ook zeer slechte foto’s in echt valt het goed mee en ook niet zo “vet” zoals op de foto. Heb wat overdreven. Maar zo zit het ook in mijn hoofd.
 
En stel je jouw vriendin niet voor?
 
Wat ik altijd doe.is eerst meer massa aanzetten en dan lekker genieten van een hoog verbruik icm wandelingen en niet teveel junken.
 
Zijn moeder staat niet in zijn avatar, of is het je zus waarmee je hier op de foto staat?
Licht kinky!
Nee is tuurlijk mijn vriendin maar daar gaat topic toch niet over? Als het te moeilijk is voor sommige om hun te consentreren zal ik de foto veranderen
 
Zoals het met het internet wereldwijd werkt werkt het ook hier, alles wat je over de schutting slingert, lees: deelt, kan worden aangestipt en we zijn hier, voor het grootste deel, puberale jongens onder elkaar, wat het ook weer gezellig maakt.
Dat puberale moet je ook zo lang mogelijk proberen vast te houden. Je stopt niet met spelen omdat je ouder wordt, je wordt ouder omdat je bent gestopt met spelen.
 
Zijn ook zeer slechte foto’s in echt valt het goed mee en ook niet zo “vet” zoals op de foto. Heb wat overdreven. Maar zo zit het ook in mijn hoofd.
Ik denk dat de foto's juist een goed beeld geven over je huidige fysiek, zo zonder gunstige belichting of instagram filters. Er is best wat werk aan de winkel. Ik zou eerst langzaam cutten en starten met een programma als Stronglifts 5x5.
 
Zoals het met het internet wereldwijd werkt werkt het ook hier, alles wat je over de schutting slingert, lees: deelt, kan worden aangestipt en we zijn hier, voor het grootste deel, puberale jongens onder elkaar, wat het ook weer gezellig maakt.
Ja idd snap ik ook wel maar deze forum werd me aangeraden voor raad te vragen en dacht dit is toch een serieus onderwerp maar blijkbaar niet. Maar toch denk bij iedereen dat “de vriendin” moeilijk onderwerp is om te delen ;)
 
Ik denk dat de foto's juist een goed beeld geven over je huidige fysiek, zo zonder gunstige belichting of instagram filters. Er is best wat werk aan de winkel. Ik zou eerst langzaam cutten en starten met een programma als Stronglifts 5x5.
Top dankje op zo een antwoord zat ik te wachten! Ja idd best werk aan de winkel. Doe mijn best maar de extra raad, is altijd welkom!
 
Top dankje op zo een antwoord zat ik te wachten! Ja idd best werk aan de winkel. Doe mijn best maar de extra raad, is altijd welkom!
Mijn ervaring is dat het heel hard gaat zodra je met een serieus trainingsschema begint en "gezond" begint te leven. Drie keer per week full body met compoundoefeningen, een redelijk schoon dieet (vrijwel geen suiker, geen junkfood etc) en voldoende rust veranderen je fysiek al behoorlijk binnen twee maanden. Eventueel 2x per week half uurtje cardio erbij en veel wandelen (en de trap pakken ipv de lift).
 
Mijn ervaring is dat het heel hard gaat zodra je met een serieus trainingsschema begint en "gezond" begint te leven. Drie keer per week full body met compoundoefeningen, een redelijk schoon dieet (vrijwel geen suiker, geen junkfood etc) en voldoende rust veranderen je fysiek al behoorlijk binnen twee maanden. Eventueel 2x per week half uurtje cardio erbij en veel wandelen (en de trap pakken ipv de lift).
Top! Bedankt voor het antwoord had ik ook voor ogen ben ik ook met bezig. Ben aleen opzoek nog naar een goed dieet!
 
Mijn ervaring is dat het heel hard gaat zodra je met een serieus trainingsschema begint en "gezond" begint te leven. Drie keer per week full body met compoundoefeningen, een redelijk schoon dieet (vrijwel geen suiker, geen junkfood etc) en voldoende rust veranderen je fysiek al behoorlijk binnen twee maanden. Eventueel 2x per week half uurtje cardio erbij en veel wandelen (en de trap pakken ipv de lift).

Precies dit, ik heb dit zelf ondervonden, alle frisdranken en suikers eruit en schoon tot redelijk schoon eten plus full body en compounds. Als je 1x hebt ervaren dat inderdaad na 6/8 weken er verandering zichtbaar is weet je for life hoe je t.z.t. terug moet komen na een tijd van afwezigheid al dan niet door een blessure.
Zo simpel als dit is het inderdaad.
 
Top dankje op zo een antwoord zat ik te wachten! Ja idd best werk aan de winkel. Doe mijn best maar de extra raad, is altijd welkom!
Kijk, een antwoord op je vraag en ondertussen wat gespeeld ivm je vriendin, win-win voor iedereen... Wat een TOP forum is dit toch :cheer:
 
Back
Naar boven