Fitness Seller

afvallen in 47 dagen

Bezoekers in dit topic

Q91

Novice
Lid geworden
1 sep 2019
Berichten
3
Waardering
0
Lengte
1m86
Massa
92kg
Hallo allemaal,

zoals de titel zegt, ik wil afvallen in 47 dagen. ik heb geen specifiek doel, maar wil natuurlijk zoveel mogelijk vet verliezen. Ik heb niet heel lang geleden mijn voet gebroken en heb daardoor meer dan 2 maanden in bed gelegen, ik ben hierdoor aanzienlijk veel aangekomen. ik ben sinds 2 weken weer aan het bewegen en sporten, maar ik heb de komende 47 dagen belachelijk veel vrije dag en wil dit dan ook optimaal benutten. ik wil de komende dagen 6 dagen per week sporten en dan wel full body work outs doen, en afsluiten met 30 a 45 min cardio. Ik heb de afgelopen week een start gemaakt en was benieuwd of iemand tips kan geven die ik kan meenemen.

Ik heb de afgelopen week dus een full body workout gedaan waar ik:

4 a 5 oefeningen doe voor mijn borst, rug en benen.
ik doe alles iets lichter maar herhaal het vaker.

1x18 1x16 1x14 1x12 en soms 1x10, ik ga dan bij iedere set ook steeds zwaarder.

is dit een goed en effectief manier ?

Qua voeding ben ik nog bezig met het opstellen van een dieet, ik dacht aan het volgende:

Eiwitten 228(g)
Vetten 73(g)
Koolhydraten121 (g)

voor ik het vergeet, ik weet niet wat mijn vet % is maar ik weeg 92kg en ik ben 186 cm lang.

alvast bedankt!
 
Rond de 3 kg vet zou mogelijk moeten zijn. Waarom 47 dagen enzovoorts, geen idee. Laat ik mij verder niet over uit. Succes.
 
Rond de 3 kg vet zou mogelijk moeten zijn. Waarom 47 dagen enzovoorts, geen idee. Laat ik mij verder niet over uit. Succes.
7000 * 3 = 21.000 kcal tekort
21.000 kcal / 47 dagen = 446 kcal onder onderhoud.
3-6 kilo vet afhankelijk van vetpercentage is zeker mogelijk.
(@OP. Daar komt ook +-2 kilo vocht etc verlies bij. Dus 5-8 kilo op de weegschaal)
Hallo allemaal,

zoals de titel zegt, ik wil afvallen in 47 dagen. ik heb geen specifiek doel, maar wil natuurlijk zoveel mogelijk vet verliezen. Ik heb niet heel lang geleden mijn voet gebroken en heb daardoor meer dan 2 maanden in bed gelegen, ik ben hierdoor aanzienlijk veel aangekomen. ik ben sinds 2 weken weer aan het bewegen en sporten, maar ik heb de komende 47 dagen belachelijk veel vrije dag en wil dit dan ook optimaal benutten. ik wil de komende dagen 6 dagen per week sporten en dan wel full body work outs doen, en afsluiten met 30 a 45 min cardio. Ik heb de afgelopen week een start gemaakt en was benieuwd of iemand tips kan geven die ik kan meenemen.

Ik heb de afgelopen week dus een full body workout gedaan waar ik:

4 a 5 oefeningen doe voor mijn borst, rug en benen.
ik doe alles iets lichter maar herhaal het vaker.

1x18 1x16 1x14 1x12 en soms 1x10, ik ga dan bij iedere set ook steeds zwaarder.

is dit een goed en effectief manier ?

Qua voeding ben ik nog bezig met het opstellen van een dieet, ik dacht aan het volgende:

Eiwitten 228(g)
Vetten 73(g)
Koolhydraten121 (g)

voor ik het vergeet, ik weet niet wat mijn vet % is maar ik weeg 92kg en ik ben 186 cm lang.

alvast bedankt!

6x per week full body is een slecht idee.
Beter doe je 3x per week full body, op andere dagen zou je e.v.t wat cardio kunnen doen.
Als je vaker wilt kan je het beter opdelen.

3 dagen full body x3
4 dagen upperbody x2 | lowerbody x2
5 dagen upper body | lower body | push | pull | legs
6 dagen push x2 | pull x2 | legs x2 |

De manier hoe je je sets/reps indeelt is niet effectief.
 
7000 * 3 = 21.000 kcal tekort
21.000 kcal / 47 dagen = 446 kcal onder onderhoud.
3-6 kilo vet afhankelijk van vetpercentage is zeker mogelijk.
(@OP. Daar komt ook +-2 kilo vocht etc verlies bij. Dus 5-8 kilo op de weegschaal)


6x per week full body is een slecht idee.
Beter doe je 3x per week full body, op andere dagen zou je e.v.t wat cardio kunnen doen.
Als je vaker wilt kan je het beter opdelen.

3 dagen full body x3
4 dagen upperbody x2 | lowerbody x2
5 dagen upper body | lower body | push | pull | legs
6 dagen push x2 | pull x2 | legs x2 |

De manier hoe je je sets/reps indeelt is niet effectief.

Wat zou het met mijn lichaam doen als ik het op mijn manier zou doen? en wat doet het met mijn lichaam met wat jij voorstelt?
 
Dat je spieren geen kans krijgen om te herstellen.
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Wat zou het met mijn lichaam doen als ik het op mijn manier zou doen? en wat doet het met mijn lichaam met wat jij voorstelt?

Van alles. Geen zin om het op te sommen omdat het gewoon een slecht idee is.
Van jezelf gehele dagen futloos voelen tot een overbelast centraal zenuwstelsel.
Je lichaam kan niet herstellen en gaat zich tegen je verzetten.
 
Aangezien je weinig kaas van trainen hebt gegeten lijkt het me verstandig om gewoon een beginnersschema te doen en niet zelf te gaan rommelen.
 
super, bedankt voor de info allemaal!
 
Back
Naar boven