XXL Nutrition

Afvallen lukt niet meer ?

Bezoekers in dit topic

sp1ke

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
6 jul 2006
Berichten
37
Waardering
0
Hey leute !

ik ben de afgelopen 3 maanden zo'n 25 kilo kwijtgeraakt maar nu zet ik mijn diëet door want ik zou er graag nog 10 afwillen.

Ik train nog steeds hetzelfde als in de afgelopen 3 maanden ( zelfs meer ). Ik eet wel terug ietsje meer maar beperk me wel tot 4 a 5 maaltijden per dag. Ik eet ook altijd minder dan het toegestaan aantal calorieën.

Maar de laatste 2 weken val ik amper nog iets af. Af en toe nog eens een kilo maar die staat er volgende dag weer bij :eek: , dit werkt echt wel frustrerend..

Hoe komt dit ? zegt je lichaam echt stop want ik kan niet meer afvallen of moet ik gewoon terug minder eten ?

Alle tips welkom !
 
Laatst bewerkt:
Wat eet je momenteel per dag? Calorieen? Hoe ziet je trainingsschema eruit?
VAn welk gewicht kom je en wat is het streef gewicht...
 
Ik train nog steeds hetzelfde als in de afgelopen 3 maanden ( zelfs meer ). Ik eet wel terug ietsje meer maar beperk me wel tot 3 maaltijden per dag.

Dit is de boosdoener. Zorg dat je je maaltijden verdeeld over de hele dag. Dit zal je metabolisme doen bevorderen. Zelf zou ik voor rond de 6 tot 8 maaltijden per dag gaan.
 
Wat eet je momenteel per dag? Calorieen? Hoe ziet je trainingsschema eruit?
VAn welk gewicht kom je en wat is het streef gewicht...

Wat ik eet per dag:
6u30:

2 boterhammen met afwisselend:
yoghurt
zachtgekookt eitje
kippewit of ander mager vlees

10u:

Een appel

12u:

3 Boterhammen met afwisselend:

smeerkaas
kippewit of ander mager vlees

17u:

Wat de pot schaft eigenlijk maar dit zijn eigenlijk altijd maaltijden met veel groenten in zoals spinazie / broccoli / bonen etc
Telkens met paar aardappelen en een mager vlees

Savonds als ik honger heb na een training ofzow eet ik nog wat magere yoghurt of een stuk fruit.

Trainingschema:

Maandag: 1 uur lopen + nog wat fitness
Dinsdag: 1 uur fitness
Woensdag: voetbaltraining ( 1,5 uur)
Donderdag: 1 uur lopen + nog wat fitness
Vrijdag: voetbaltraining (1,5 uur)
Zaterdag: voetbalmatch (1,5 uur)
Zondag : rustdag

Ik kom van 115 kilo :eek: en weeg er nu 90
Graag zou ik er 80 wegen
 
Dan eet je dus 4 á 5 keer per dag.. geen 3x ;)
 
Misschien eet je wat te weinig? Je sport toch al veel zie ik.
Wat houd de fitness in? Kracht training of cardio of beide?
 
6u30:

2 boterhammen met afwisselend:
yoghurt
zachtgekookt eitje
kippewit of ander mager vlees
_____

10u:

Een appel
_____

12u:

3 Boterhammen met afwisselend:
smeerkaas
kippewit of ander mager vlees
_____

17u:

Wat de pot schaft eigenlijk maar dit zijn eigenlijk altijd maaltijden met veel groenten in zoals spinazie / broccoli / bonen etc
Telkens met paar aardappelen en een mager vlees
_____

Savonds als ik honger heb na een training ofzow eet ik nog wat magere yoghurt of een stuk fruit.

Als ik jou was zou ik m'n maaltijden wat meer doseren, richt je s morgens op KH/EI en na de middag op VET/EI.

Smeerkaas of andere zuivel zou ik er voorlopig uitlaten.

Je weet toevallig je onderhoud niet?
 
Als ik jou was zou ik m'n maaltijden wat meer doseren, richt je s morgens op KH/EI en na de middag op VET/EI.

Smeerkaas of andere zuivel zou ik er voorlopig uitlaten.

Je weet toevallig je onderhoud niet?

Heb het net ff uitgerekent : 2103,4 kcal kom ik uit

als je dit bedoelde tenminste:

De formule voor mannen* gaat dus als volgt; vermenigvuldig je gewicht in KG x 13,8 vervolgens je lengte in CM x 5.
Dan je leeftijd x 6.8 en de uitkomst daarvan verminderen van 67.
De 3 uitkomsten optellen en je hebt grofweg het totaal dagelijks energieverbruik in rust, in kcal.
 
Via www.sportpartners.nl wordt vanaf januari een cursus metabolics gegeven die dit o.a. gaat behandelen. De 2 fysio's van de mariniers gaan deze cursus geven. Ik heb van Bas en Coen al les gehad en ze weten enorm goed waar ze het over hebben en maken alles erg duidelijk. In de 2 dagen dat ik van hen les heb gehad heb ik meer geleerd dan in een opleiding van een heel jaar. Doen!
 
nouja maar ik wil voor januari al resultaat hoor :) zoizo bedankt en ga zeker is checken
 
Ga 2 weken op onderhoud eten en gebruik die tijd om wat berekeningen te maken. Waarschijnlijk is het ook geen slecht plan om aan refeeds te gaan denken.

25 kilo in 3 maanden is best wel veel... 2 kilo per week constant.. petje af hoor.
 
wat bedoel je daar juist mee ?

thx anyway :)
 
wat bedoel ik waarmee ?
 
zet meel er uit dus geen aardappelen meer... neem zilvervlies rijst. scheelt heel veel... en afhankelijk van je lengte zou het best kunnen dat 90 kg uiteindelijk best wel acceptabel is. geen vet maar spieren kan 90 kg prima.
 
Geen aardappellen, maar wel rijst ... wat is dat voor een vreemd advies ? Scheelt geen **** (sterker nog, omdat aardappellen basisch zijn zijn ze waarschijnlijk beter passend in een dieet dan rijst)

Trwouens, wat die 2 weken onderhoud betreft, je kunt de tijd ook gebruiken om je trainingsvolume even terug te draaien. Sla eens een training over en doe een paar setjes minder.
 
Hey ik dacht ik zal ook even mijn gedachte hierover zeggen aangezien ik in het begin ook serieus ben afgevallen. Ik woog 92 kg en ben naar 73 kg gegaan door alleen cardio en superweinig eten. 1 boterham smorgens met 2 schijfjes tomaat, smiddags hetzelfde en savonds mager vlees met groenten.

Toen ik na de 73 kg niet meer afviel wist ik niet meer wat ik moest doen, dus ben ik gaan rond kijken en kwam ik hier terecht en iedereen zei me, je eet veel te weinig. En inderdaag dat was zo maar ik had echt schrik om bij te komen.
Ik ben trouwens 1m85 groot en weeg op dit moment 75 kg.
Iedereen hier bleef me zeggen dat ik meer moest gaan fitnessen. Dus cardio + kracht, dus deed ik dat. Wat bleek nu dat ik wel bijkwam (2kg) maar als je me nu ziet tegenover 3 maanden geleden, zie je het verschil wel, ben een stuk gespierder geworden en voel me ook veel beter.

Ik heb geleerd om niet meer naar de weegschaal te kijken maar wel naar de spiegel.
Heb ook mijn manier van eten aangepakt met een voedingsschema. Vroeger toen ik extreem op dieet was at ik maximum 2100 kcal zoals jij, dat werkt in begin maar na een tijd zegt je lichaam inderdaad gewoon stop!! Je kan je lichaam niet blijven afmatten door te fitnessen en cardio-en zonder het energie te geven. ik eet nu zo'n 3200 kcal, heb er nog wel moeite mee om het allemaal op te eten, maar ik blijf wel op hetzelfde gewicht.

Dus mijn raad aan jou is gewoon zoals hier al werd gezegd: je maaltijden verspreiden over 6 of zelfs meer per dag, moeten niet supergroot zijn, dan blijft je stofwisseling bezig en blijf je heel de dag door vet verbranden. Als je je lichaam te weinig energie geeft gaat je lichaam het gewoon opslagen als vet omdat het aan het weinige voedsel gewoon is geworden en wil zich voorbereiden op weer een lange tijd zonder eten.

Dit is mijn ervaring met mijn dieet, hoop dat je er wat aan hebt en als deze raad niet van toepassing is, negeer het dan maar gewoon :)
 
dus nou moet ik gewoon mijn maximum aantal calorieen eten voor 2 weken lang , wel meer verspreiden over 6-8 maaltijden per dag , en volledig blijven trainen ?
 
Back
Naar boven