AndroidHealthClinic

Afvallen lukt niet

Bezoekers in dit topic

lisa26

Novice
Lid geworden
9 sep 2013
Berichten
1
Waardering
0
Lengte
1m69
Massa
66kg
Het klinkt altijd zo standaard maar het afvallen wil bij mij niet erg lukken. Ik ben op dit moment niet te dik het is alleen dat ik langzaam steeds iets dikker wordt en ik graag op de 60 kilo wil blijven (weeg nu 66, 1.69m). Ik sport twee keer in de week waarvan een groepsles (meestal zumba) en een keer kracht met wat hardlopen gecombineerd. Daarbij fiets ik 5x per week zo'n 20km naar de universiteit en werk. Ook eet ik naar mijn idee redelijk gezond. Ik ontbijt met magere yoghurt, havermout, pompoen- en zonnebloempitten, kaneel, chia- en lijnzaad en haverzemelen. Lunchen doe ik meestal met twee roggebroodjes met 30+ kaas met wat sla en wat sla met tonijn of een eitje. Tussendoor eet ik fruit, komkommer en drink ik af en toe een smoothie (soms met eiwitpoeder). De hele dag door drink ik groene thee en water en af en toe een cappuccino. Avondeten doe ik eigenlijk heel normaal, ik let er wel op dat ik volkoren of spelt pasta eet en niet te veel room of dat soort dingen door het eten doe. Verder eet ik altijd veel groente. Ik eet meestal rond 8 uur en ga dan meestal rond 12u slapen (voor zo'n 7 a 8 uur). Tussendoor eet ik ook af en amandelen, walnoten en pure chocola (76%). Verder drink ik in het weekend af en toe een rood wijntje eet ik een lekker broodje, koek of chips maar altijd met mate. Ik heb dus eigenlijk het idee dat ik het niet echt slecht doe maar ik kom er langzaam aan steeds iets bij in plaats van af. Dus wat zijn jullie tips? Alles is welkom!
 
Sticky's lezen, als je bijkomt dan eet je meer dan je verbrand. Dus ofwel minder kcal eten of meer beweging.
 
Voedingsschema
 
Leuke beschrijving van je voeding, maar reken gewoon zelf eens uit wat je nu precies binnen krijgt op een dag. Ook de dingen die je 'af en toe' eet meerekenen he ;)
 
calorieën tellen.....
 
zoals hierboven genoemd, goed voedingsschema met verhoudingen erbij maken. Kun je vinden in de stickys. Post hem daarna nog eens en je zal genoeg advies en tips krijgen waar je iets mee kunt.
 
een excelsheet

[Link niet meer beschikbaar]

of een app (myfitnesspall, fatsecret,.....) gebruiken
 
Back
Naar boven