Fitness Seller

afvallen lukt niet

Bezoekers in dit topic

Marco--1986

Novice
Lid geworden
4 mrt 2017
Berichten
8
Waardering
3
Lengte
1m74
Massa
80kg
Vetpercentage
23%
Hallo Allemaal,

Hopenlijk kunnen jullie mij helpen met mijn probleem en me vertellen wat ik verkeerd doe.
Sinds 2 maanden sport ik weer en ook erg fanatiek (4x in de week 30 min cardio en krachttraining)
Ook heb ik mijn eet en drink patroon aangepast omdat ik graag wil afvallen.
Zit momenteel op een vet percentage van 23% ben 1.74 en 80Kg

Ondanks dat ik dit nu al 2 maanden doe blijf ik op de 80 kg hangen soms iets meer soms iets minder

Ik drink de hele dag door alleen maar water en me eetschema is als volgt:

sochtends Diet shake van XXL nutrition 174 kcal 23,5g eiwit en 3g vet

tussendoortje: Banaan 124Kcal 1.4g eiwit en 0,4g vet

middageten Diet shake XXL nutrition 174kcal 23,5g eiwit en 3g vet

tussendoortje Appel 74,2kcal 0,3g eiwit en 0,3g vet

avondeten verschillend maar probeer altijd een maaltijd te eten van rond de 600kcal


Eet ik nu te weinig om af te vallen want heb ook iets gehoord over dat je lichaam in spaarstand kan gaan?

hoop dat jullie me iets meer informatie kunnen geven want door van alles wat ik lees snap ik er helemaal niks meer van
 
<1200 kcal op 80kg? Onverstandig. Reken eerst je onderhoud uit. En ga van daaruit verder.
 
Stop met die diet shakes, ze zijn duur en overbodig.
Als je wilt afvallen maar wel sport moet je wel zorgen voor voldoende brandstof in je lichaam. Stelregel is bij afvallen (cutten) tussen de 200-500kcal onder je onderhoud. Als je veel lager gaat dan wordt je lichaam alleen maar efficienter in het verbruik en zul je dus steeds minder moeten gaan eten om nog af te vallen. Je snapt wel waar dat uiteindelijk naar toe gaat.
Bepaal eerst je BMR aan de hand van een online calculator. Reken daarna uit hoeveel je verbruikt met sporten, fietsen, wandelen, etc per week. Nu weet je je wekelijkse onderhoud. Dat ga je eten (geen shakes). Zorg voor 2 gram eiwit en 1 gram vet per kilo lichaamsgewicht. De rest van de kcal vul je met koolhydraten.
Val je niet af (na ongeveer twee weken) dan verlaag je het met 200 kcal en zie je het weer twee weken aan. Dit doe je net zo lang totdat je resultaat ziet.
 
Staar je niet zo weg op de weegschaal man. 4 keer per week KT + cardio is gewoon hartstikke goed.
 
2 maand op 1200 kcals en niet afvallen? Dan eet je meer dan 1200 kcals.

Als je zoals jij zegt op 80 blijft hangen gedurende 2 maand dan eet je evenveel dan je verbrand.
 
Hoeveel cheatdagen heb jij in de week en hoeveel/wat eet je dan zoal?
 
Hoeveel cheatdagen heb jij in de week en hoeveel/wat eet je dan zoal?
Geen eet alleen savonds verschillende dingen maar zoals ik al zei probeer die altijd rond de 600 kcal te houden.
 
Heb uitgerekend dat me ruststofwisseling 1834 is en op dagen dat ik werk en train 2800.
Ik ga van de week een eet schema proberen te maken die daarbij past en hopenlijk gaat me vet percentage dan wel naar beneden
 
Zou beginnen op 2500 kcal. En het even een paar weken de tijd geven. Goed dat je ermee aan de slag gaat!
 
Zou beginnen op 2500 kcal. En het even een paar weken de tijd geven. Goed dat je ermee aan de slag gaat!
Zat ik zelf ook aan te denken om die 2500 aan te houden en op dagen dat ik niet werk en train ook ongeveer 300 onder die 1800 te blijven.
 
Kan je doen. Hoeveel dagen per week zijn rustdagen?
 
Kan je doen. Hoeveel dagen per week zijn rustdagen?
In principe 1 dag werk 5 dagen in de week en in het weekend sport ik ook 1 dag en door de weeks 2 tot 3 dagen sporten. Elke keer 30min cardio en krachttraining
 
Als je maar een rustdag per week hebt kan je ook op onderhoud blijven zitten, als je dat makkelijker vindt om vol te houden. Denk ook aan cheatdays. Kan je ook doen 1x per twee wkn. Het is in het begin even zoeken, post zodra je meer concreet hebt.
 
Als je maar een rustdag per week hebt kan je ook op onderhoud blijven zitten, als je dat makkelijker vindt om vol te houden. Denk ook aan cheatdays. Kan je ook doen 1x per twee wkn. Het is in het begin even zoeken, post zodra je meer concreet hebt.
Dankjewel voor de tips en informatie. Zodra ik me eetschema heb gemaakt zal ik die hier even posten. Hebben jullie nog tips oor het maken van een goed eetschema?
 
Kwark, noten, pure chocolade, eieren, tonijn, melk, appels, banaan, kiwi, paprika etc. Dat soort dingen eet ik. Zolang het binnen jouw x aantal kcal past is het prima wat mij betreft, los van het gezondheidsaspect. Met twee hamburgers en een patatje per dag kan je ook prima afvallen als het minder kcal heeft dan nodig. Of het gezond is en je niet de helft van de dag met honger rondloopt is een ander iets.
 
Ik heb in een waanzinnige periode (15 jaar terug ofzo) eens echt een tijdje op 1200 KCals gezeten en dan vliegt het gewoon eraf. Je eet dus gewoon veel meer dan dat. Veel mensen onderschatten hoe weinig 1200 KCals in werkelijkheid zijn, je hebt dan gewoon constant honger en voelt je als een dweil. Waarschijnlijk zijn alleen de meeste avondmaaltijden al "ietsjes" meer dan jouw geschatte 600 KCals.

Een goed eetschema maken en je KCals tracken met een app geeft je gewoon het beste inzicht als je het zelf gaat doen.
 
Ik heb in een waanzinnige periode (15 jaar terug ofzo) eens echt een tijdje op 1200 KCals gezeten en dan vliegt het gewoon eraf. Je eet dus gewoon veel meer dan dat. Veel mensen onderschatten hoe weinig 1200 KCals in werkelijkheid zijn, je hebt dan gewoon constant honger en voelt je als een dweil. Waarschijnlijk zijn alleen de meeste avondmaaltijden al "ietsjes" meer dan jouw geschatte 600 KCals.

Een goed eetschema maken en je KCals tracken met een app geeft je gewoon het beste inzicht als je het zelf gaat doen.

Of als hij wel daadwerkelijk zo weinig Kcal binnenkrijgt moet hij even een kijkje laten doen naar z´n schildklier. Aan het eetschema te zien zullen de Kcal namelijk niet veel hoger zijn dan wat er zo uitgerekend is.
 
Ik ga van het weekend eventjes zitten en een eetschema maken. Hoop dat het dan wel gaat lukken en anders maar eens een bezoekje brengen aan de huisarts om me schildklier eens te laten nakijken
 
Back
Naar boven