MuscleMeat

Afvallen lukt niet (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Brooksy

Novice
Lid geworden
23 apr 2017
Berichten
3
Waardering
1
Lengte
1m65
Hallo,

Ik ben nieuw hier en heb wat advies nodig.
Ben altijd heel slank geweest (lengte 1.65m en altijd rond 55kg gewogen). Kon alles eten, bleef slank. Ik at toen ook grote hoeveelheden en ongezond (vettig, zoutig, frisdrank). Was geen sporter.

3 jaar geleden plots +/- 25kg aangekomen in hele korte periode van 2 maanden, was in een periode met veel stress.
Ik heb 3 jr geleden de boel drastisch veranderd:
Gestopt met suikers. Enkel water drinken 2-3 liter per dag. Gestart met krachttraining 5x per wk (ook wat cardio erbij). Eet gezond, geen pakjes e.d. Veel verse groenten, vis en kip. Trainde in het begin steeds zwaarder met 3 sets van 8-10 herhalingen.

Ik ben dus al 3 jaar bezig met intensief trainen en op m'n voeding letten. Het is ook niet dat ik te weinig eet. Sinds 5 maanden doe ik ook meer cardio erbij (meestal interval). M'n schema is nu 45min kracht (pak nu 4 sets van 20 herhalingen) en 20-25min cardio interval.

Helaas, na al die jaren geen enkel resultaat gehaald ondanks alle inspanningen. Ik ben nog op exact hetzelfde gewicht (78kg). In al die jaren is dit ook nooit veranderd. Ook is mijn lichaam niet veel strakker geworden, enkel bovenlichaam meer spier.

Huisarts kon niets vinden uit bloedprikken.

Hebben jullie enig idee hoe het kan dat ik na zoveel tijd nul resultaat zie? Ik weet dat je met kt aankomt in gewicht maar ik zie ook geen resultaat in de spiegel of qua kledingmaat...

Ik ben nu zeker 2 jr puur op basis van wilskracht/mindset nog door aan t gaan maar ben het nu echt zat.

Alvast bedankt voor het lezen en meedenken!
 
minder eten.

minder eten dan je verbruikt = afvallen
net zoveel eten als je verbruikt = gelijk blijven
meer eten dan je verbruikt = aankomen

je kan wel gezond en vers eten, maar als je niet minder kcals eet dan je lichaam verbruikt zal je niet afvallen, ongeacht waar die kcals vandaan komen.
 
Bedankt voor je reactie. Ik eet nu minder en gezonder dan voor het aankomen. Ik heb een tijdje m'n eten gewogen en dieet schema gevolgd.
Ook dat hielp niet.

Het is toch raar dat ik eerst alles kon eten zonder sporten en nu met minder eten en veel sporten niks afval?
 
Bedankt voor je reactie. Ik eet nu minder en gezonder dan voor het aankomen. Ik heb een tijdje m'n eten gewogen en dieet schema gevolgd.
Ook dat hielp niet.

Het is toch raar dat ik eerst alles kon eten zonder sporten en nu met minder eten en veel sporten niks afval?

als je nu minder eet dan eerst en niet af valt heeft je lichaam kennelijk ook minder energie nodig dan toen, of je denkt dat je minder eet maar misschien eet je wel helemaal niet minder.

even voor een zwart wit kort door de bocht vergelijking.
zie je lichaam als een auto met een motor die altijd draait, en de tank als je vetreserve.
als je elke dag iets minder tankt dan de auto verbruikt zal je tank langzaam leeg raken.
als je elke dag iets meer tankt dan de auto verbruikt zal de tank voller worden.

als jouw dieet niet werkte deed je het gewoon niet goed, misschien had je je onderhoud niet goed berekend, of misschien berekende je je voedsel niet goed.


zoek uit wat je onderhoud is, en eet 300-500 kcals per dag minder dan dat, doe dit 2 maanden en kijk naar je gemiddelde gewicht.
als je gemiddelde gewicht zakt, ga zo door.
als je gemiddelde gewicht niet zakt heb je je onderhoud niet goed berekend en moet je je kcals dus gaan aanpassen.

marina1975 zie ik steeds opgeroepen worden bij dit soort topics dus misschien heeft ze nog wat toevoegingen.
 
Een oude post van me hieronder kan je helpen om alles te berekenen.

je kan je onderhoud berekenen op verschillende sites op internet maar ook in de bijgevoegde sheet. Maar hou er rekening mee dat dit een berekening is. Een schatting gebaseerd op formules.
Je echte onderhoud bepaal je door een xxxx aantal kcal te eten en als je dan met je huidige activiteit in gewicht gelijk blijft is dat je onderhoud.

Qua voeding moet je zelf kijken wat je lekker vind en wat er in je schema past.

Voeding die je kan nemen:
Koolhydraten: havermout, rijst, pasta, aardappelen, zoete aardappel, wraps, pannenkoeken, brood, crackers etc.
vetten: eieren, pinda's, pindakaas, noten, olie, roomboter, vette vis, avocado, pure chocolade, zaden en pitten etc
Eiwitten: eieren, vlees, vis, kip, melk, kwark, yoghurt etc

Sausjes kan je ook best wel nemen. Mits het in je macro's past.

Met deze voedingsmiddelen kan je best een schema maken.

Maak een schema voor jezelf en post hem hier. Dan kunnen wij je mogelijk verder helpen.
succes.

afvallen/aankomen moet niet te snel gaan. In het begin kan het wat sneller gaan zeg rond de 1 kg per week. Maar over het algemeen richt een beetje op 0,5 kg per week.

om zicht te krijgen op wat je aan het doen bent... en wat je zou moeten/kunnen doen; maak je een voedingsschema

maak een schema op basis van je onderhoudsbehoefte,
-500 cal als je wil cutten
+500 cal als je wil bulken

zorg voor
2-2,5 gr eiw/kg lich. gewicht
min 1 gr (goede) vetten/ kg lich.gewicht
de rest van je benodigde cal kan je uit je KH halen

gebruik de bijgevoegde excel sheet
om alles wat je eet in te zetten, overzicht te krijgen en eventueel aanpassingen te maken.
Vul wel je eigen voedingsmiddelen in in de calorietabel.
Dus bij een product wel even de kcal en ekv van JOUW product invullen.
Staat iets er niet in dan vul je dat in op een plek van iets wat je niet eet.

en daarnaast uiteraard trainen!
 

Bijlagen

  • schema leeg.xlsx
    116 KB · Weergaven: 149
Marina en Basmca hartelijk dank voor jullie uitleg en hulp. Ik ga ermee aan de slag. Hopelijk eindelijk resultaten zien
 
Mocht het van toepassing zijn, probeer het aantal maaltijden per dag terug te dringen naar 3. En tussen die maaltijden in, niets tot je nemen wat calorien bevat, ook niet in de vorm van drinken.
#insulinegevoeligheid

En pas op dat je niet teveel sport.

Ik ben dus al 3 jaar bezig met intensief trainen en op m'n voeding letten. Het is ook niet dat ik te weinig eet. Sinds 5 maanden doe ik ook meer cardio erbij (meestal interval). M'n schema is nu 45min kracht (pak nu 4 sets van 20 herhalingen) en 20-25min cardio interval.
Je kan ook teveel willen doen, dan overtrain je. Ik heb ook een aantal jaren op hetzelfde gewicht vast gezeten. Pas door mezelf flink uit mijn comfort zone te pushen met kettlebell swings (cardio met hoge weerstand) ben ik flink in vet afgevallen.

Hoop dat je hier wat aan hebt.
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik ben nieuw hier en heb wat advies nodig.
Ben altijd heel slank geweest (lengte 1.65m en altijd rond 55kg gewogen). Kon alles eten, bleef slank. Ik at toen ook grote hoeveelheden en ongezond (vettig, zoutig, frisdrank). Was geen sporter.

3 jaar geleden plots +/- 25kg aangekomen in hele korte periode van 2 maanden, was in een periode met veel stress.
Ik heb 3 jr geleden de boel drastisch veranderd:
Gestopt met suikers. Enkel water drinken 2-3 liter per dag. Gestart met krachttraining 5x per wk (ook wat cardio erbij). Eet gezond, geen pakjes e.d. Veel verse groenten, vis en kip. Trainde in het begin steeds zwaarder met 3 sets van 8-10 herhalingen.

Ik ben dus al 3 jaar bezig met intensief trainen en op m'n voeding letten. Het is ook niet dat ik te weinig eet. Sinds 5 maanden doe ik ook meer cardio erbij (meestal interval). M'n schema is nu 45min kracht (pak nu 4 sets van 20 herhalingen) en 20-25min cardio interval.

Helaas, na al die jaren geen enkel resultaat gehaald ondanks alle inspanningen. Ik ben nog op exact hetzelfde gewicht (78kg). In al die jaren is dit ook nooit veranderd. Ook is mijn lichaam niet veel strakker geworden, enkel bovenlichaam meer spier.

Huisarts kon niets vinden uit bloedprikken.

Hebben jullie enig idee hoe het kan dat ik na zoveel tijd nul resultaat zie? Ik weet dat je met kt aankomt in gewicht maar ik zie ook geen resultaat in de spiegel of qua kledingmaat...

Ik ben nu zeker 2 jr puur op basis van wilskracht/mindset nog door aan t gaan maar ben het nu echt zat.

Alvast bedankt voor het lezen en meedenken!

Op 2 maanden plots 25 kg bijgekomen is erg veel is mijn mening maar het kan.
Daarna 3 jaar intens trainen (5x per week) dan maak je hoe dan ook spiermassa aan en breek je vet af.

Als je mager wilt zijn ga dan rustig joggen (minstens 30 minuten per dag) en doe dit voor de (uitgebreide) ochtendmaaltijd.
's middags minder eten dan 's ochtends en 's avonds bijna niks eten. mss essentiële AZ voor het slapen gaan om meer polypeptides tijdens de slaap aan te maken. Ben niet zeker of dit laatste echt werkt misschien heeft een andere member hier meer ervaringen mee?

Geen chocolade of pindakaas of andere voeding met een hoog gehalte aan verzadigde vetten en voeding met niet essentiële aminozuren (varkensvlees zoals gehakt, pinda's) vermijden.

Probeer dit eens voor enkele weken als je echt wilt vermageren:
1) minstens 30 minuten rustig joggen
2) gezonde ochtendmaaltijd (bruin brood, fruit en bananen tussendoor als je echt weer honger krijgt)
3) gezonde middagmaal maar iets minder dan tijdens de ochtend
4) 's avonds aanzienlijk minder eten en niks eten vlak voor het slapen gaan

GEEN verzadigde vetten (chips, gezoute pindanoten, frieten,...)

Niet gaan overdrijven want anders breek je teveel spiermassa af en dat wil je natuurlijk niet.


Heb altijd zowel mountainbike met fitness gecombineerd, ben ook ooit op 6 maanden tijd van 81 kg naar 58 kg gegaan maar dit was te ongezond en zo voelde ik me ook. Vetoplosbare toxische stoffen komen erg snel vrij als je te snel wilt vermageren en het katabool proces is nefast voor het anabool proces.

Recent ben ik van 79 kg naar 74 kg gegaan in 2 maanden dankzij dit dieet al heb ik in die tijd geen extra bovenlichaamspieren aangemaakt. Ben ook niet zwakker geworden doordat ik nog 3x per week fitness deed.

Weet niet wat je huidig vetpercentage is want dat is wel handig of een foto of iets dergelijks?


Veel succes gewenst!
 
Mocht het van toepassing zijn, probeer het aantal maaltijden per dag terug te dringen naar 3. En tussen die maaltijden in, niets tot je nemen wat calorien bevat, ook niet in de vorm van drinken.
#insulinegevoeligheid

En pas op dat je niet teveel sport.


Je kan ook teveel willen doen, dan gaat je lichaam veel cortisol aanmaken. Blijf je ook op je gewicht hangen. Ik heb ook een aantal jaren op hetzelfde gewicht vast gezeten. Pas door mezelf flink uit mijn comfort zone te pushen met kettlebell swings (cardio met hoge weerstand) ben ik flink in vet afgevallen.

Hoop dat je hier wat aan hebt.

dus teveel trainen en minder eten dan je verbruikt ga je niet afvallen omdat je cortisol aanmaakt?
 
Op 2 maanden plots 25 kg bijgekomen is erg veel is mijn mening
Probeer dit eens voor enkele weken als je echt wilt vermageren:
1) minstens 30 minuten rustig joggen
2) gezonde ochtendmaaltijd (bruin brood, fruit en bananen tussendoor als je echt weer honger krijgt)
3) gezonde middagmaal maar iets minder dan tijdens de ochtend
4) 's avonds aanzienlijk minder eten en niks eten vlak voor het slapen gaan

GEEN verzadigde vetten (chips, gezoute pindanoten, frieten,...)

Niet gaan overdrijven want anders breek je teveel spiermassa af en dat wil je natuurlijk niet.


Heb altijd zowel mountainbike met fitness gecombineerd, ben ook ooit op 6 maanden tijd van 81 kg naar 58 kg gegaan maar dit was te ongezond en zo voelde ik me ook. Vetoplosbare toxische stoffen komen erg snel vrij als je te snel wilt vermageren en het katabool proces is nefast voor het anabool proces.

Recent ben ik van 79 kg naar 74 kg gegaan in 2 maanden dankzij dit dieet al heb ik in die tijd geen extra bovenlichaamspieren aangemaakt. Ben ook niet zwakker geworden doordat ik nog 3x per week fitness deed.

Weet niet wat je huidig vetpercentage is want dat is wel handig of een foto of iets dergelijks?


Veel succes gewenst!

waarom?
 
dus teveel trainen en minder eten dan je verbruikt ga je niet afvallen omdat je cortisol aanmaakt?
Begrijpend lezen is te moeilijk voor je ? Quote me niet als je niks zinnigs te melden hebt.
 
Begrijpend lezen is te moeilijk voor je ? Quote me niet als je niks zinnigs te melden hebt.

Lol nu ben ik echt onder de indruk. En nu ga ik u zeker nooit meer quoten hahaha

Je kan ook teveel willen doen, dan gaat je lichaam veel cortisol aanmaken. Blijf je ook op je gewicht hangen.

Als jij aantal jaar op hetzelfde gewicht blijft hangen(zoals je zegt) dan doe je wat verkeerd,en dat zal niet door de cortisol komen.
 
Laatst bewerkt:
Gewicht vasthouden door coritsol is niet dat je lichaam geen vet verbrand, maar omdat je vocht vast gaat houden.

Je verliest dus nogsteeds vet.
 

Als je op een lege maag gaat joggen dan zal uw lichaam enkel vetten (en in beperkte mate eiwitten) als energiebron gebruiken.

Ik vindt het niet verstandig om de ganse dag met een te lage bloedsuikerspiegel rond te lopen want suikers en zuurstof zijn van cruciaal belang voor de goede werking van ons brein en de aanmaak van glycoproteïnen. Zie ik dit verkeerd? (lees bericht TS)

Verzadigde vetten mijden. Waarom: dit maakt je dik.

Voor het slapengaan bijna niks meer eten. Reden: je verbrandt heel weinig calorieën tijdens de slaap, wat je lichaam wel opneemt maar niet verbrand wordt vet.

Alleen vraag ik me af of het een goed idee is om essentiële aminozuren vlak voor het slapen gaan te nemen. Dit zou de aanmaak van polypeptide(hormonen) stimuleren. Geen idee of dit werkt?

Cortisol ligt bij deze methode mss net iets te hoog (stap 1). Maar dit is een vrouw die wilt vermageren en geen vrouwlijke bodybuilder. Denk ik.

Was dat de vraag johnyjordaan ?

ps: ik ben chemicus (>10 jaar) dus hoef me geen zorgen te maken als ik snel wat kilo's kwijt wil. Geen verdere vragen stellen :p

Maar een goede stacker werkt in principe ook alleen zijn die allemaal verboden.
 
Als je op een lege maag gaat joggen dan zal uw lichaam enkel vetten (en in beperkte mate eiwitten) als energiebron gebruiken.

Ik vindt het niet verstandig om de ganse dag met een te lage bloedsuikerspiegel rond te lopen want suikers en zuurstof zijn van cruciaal belang voor de goede werking van ons brein en de aanmaak van glycoproteïnen. Zie ik dit verkeerd? (lees bericht TS)

Verzadigde vetten mijden. Waarom: dit maakt je dik.

Voor het slapengaan bijna niks meer eten. Reden: je verbrandt heel weinig calorieën tijdens de slaap, wat je lichaam wel opneemt maar niet verbrand wordt vet.

Alleen vraag ik me af of het een goed idee is om essentiële aminozuren vlak voor het slapen gaan te nemen. Dit zou de aanmaak van polypeptide(hormonen) stimuleren. Geen idee of dit werkt?

Cortisol ligt bij deze methode mss net iets te hoog (stap 1). Maar dit is een vrouw die wilt vermageren en geen vrouwlijke bodybuilder. Denk ik.

Was dat de vraag johnyjordaan ?

ps: ik ben chemicus (>10 jaar) dus hoef me geen zorgen te maken als ik snel wat kilo's kwijt wil. Geen verdere vragen stellen :p

Maar een goede stacker werkt in principe ook alleen zijn die allemaal verboden.

Ik vroeg enkel dit :'s avonds aanzienlijk minder eten en niks eten vlak voor het slapen gaan.

Ik eet voor het slapen gaan magere platte kaas. Doen veel mensen hier. Zit hun cut precies toch niet in de weg.

En op nuchtere maag cardio vs iets gegeten zou niet veel verschil maken heb gelezen.
 
Ik vroeg enkel dit :'s avonds aanzienlijk minder eten en niks eten vlak voor het slapen gaan.

Ik eet voor het slapen gaan magere platte kaas. Doen veel mensen hier. Zit hun cut precies toch niet in de weg.

En op nuchtere maag cardio vs iets gegeten zou niet veel verschil maken heb gelezen.

Ik verzin niks aangezien deze informatie afkomstig is uit dit boek:
"Beter trainen met de hartslagmeter", Paul van den Bosch, april 2000.

Persoonlijk is het een zeer interessant boek en heeft me destijds geholpen om bijna telkens in de top 10 te eindigen. Heb dat MTB seizoen nog voor Maarten Wijnants gereden alleen toen ik over de streep kwam en dacht gewonnen te hebben kreeg ik de boodschap: de laatste ronde jongens!

Dat is real trouwens.

Waar heeft u dit gelezen johnyjordaan ?

Hier op internet staat er erg veel onzin over sport en bodybuilding heb ik al gemerkt. Stuur me zeker een PM voor de boeken die echt interessant zijn.
 
Ik verzin niks aangezien deze informatie afkomstig is uit dit boek:
"Beter trainen met de hartslagmeter", Paul van den Bosch, april 2000.

Persoonlijk is het een zeer interessant boek en heeft me destijds geholpen om bijna telkens in de top 10 te eindigen. Heb dat MTB seizoen nog voor Maarten Wijnants gereden alleen toen ik over de streep kwam en dacht gewonnen te hebben kreeg ik de boodschap: de laatste ronde jongens!

Dat is real trouwens.
Afvallen lukt niet
Waar heeft u dit gelezen johnyjordaan ?

Hier op internet staat er erg veel onzin over sport en bodybuilding heb ik al gemerkt. Stuur me zeker een PM voor de boeken die echt interessant zijn.

En dat boek is de absolute waarheid?

En het is een boek van 2000 we zijn nu 2017.

Ik vertrouw meer op cut logs van mensen die al effe met voeding bezig zijn dan één of ander boek. (montignac etc.)

Niet eten voor slapen gaan lijkt me zo iets als niet vlak na het eten gaan zwemmen.

Maar ja er staat hier ook veel onzin :)
 
Magere kaas eten voor het slapengaan is idd een goed idee anders wordt ik vroegtijdig wakker van de honger.
Dit is de eerste keer dat ik kan stellen dat het goed is als het geen vette is. :p
 
Back
Naar boven