MuscleMeat

Afvallen met 45 minuten crosstrainer

Bezoekers in dit topic

Uiteraard. Een beter eetschema zal zeker verbetering geven en is zelfs noodzakelijk. Wat eet je dan wat jij slecht vindt?
 
Ik deed tijdens mijn cut fase, 30 min cardio op de crosstrainer voor het eten.
Mijn voedingschema, zat rond onderhoud.

Zaterdag deed ik sochtends voor het ontbijt 20 min crosse.

Zelf heb ik hier goede resultaten mee geboekt. Viel zo'n 0,5 a 1 kilo per week mee af.
 
Ik deed tijdens mijn cut fase, 30 min cardio op de crosstrainer voor het eten.
Mijn voedingschema, zat rond onderhoud.

Zaterdag deed ik sochtends voor het ontbijt 20 min crosse.

Zelf heb ik hier goede resultaten mee geboekt. Viel zo'n 0,5 a 1 kilo per week mee af.


Goed om te horen! Er is hoop!

---------- Toegevoegd om 15:20 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:18 ----------

Ik deed tijdens mijn cut fase, 30 min cardio op de crosstrainer voor het eten.
Mijn voedingschema, zat rond onderhoud.

Zaterdag deed ik sochtends voor het ontbijt 20 min crosse.

Zelf heb ik hier goede resultaten mee geboekt. Viel zo'n 0,5 a 1 kilo per week mee af.


Heel vaak ontbijt overslaan. Soms de hele dag niets eten en dan 's avonds eten. Door tijdgebrek ook weleens kant en klare maaltijden van AH. Hoewel die niet heel ongezond schijnen te zijn. Verder denk ik dat ik in verhouding tot vlees te veel pasta, rijst en aardappelen neem. En natuurlijk gewoon denkfouten. Zo dacht ik bijvoorbeeld dat file american niet vet was ;-)

---------- Toegevoegd om 15:22 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:20 ----------

@Allen Wordt je trouwens dik van vitamine B pillen. Ik heb een tijdje haarverlies gehad en mijn huisarts heeft vitamine B pillen aangerdaen die ik slik. Een vriendin zei dat je daar dik van kan worden of is dat onzin?

Hoor graag van jullie en alvast dank!
 
Goed om te horen! Er is hoop!

---------- Toegevoegd om 15:20 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:18 ----------




Heel vaak ontbijt overslaan. Soms de hele dag niets eten en dan 's avonds eten. Door tijdgebrek ook weleens kant en klare maaltijden van AH. Hoewel die niet heel ongezond schijnen te zijn. Verder denk ik dat ik in verhouding tot vlees te veel pasta, rijst en aardappelen neem. En natuurlijk gewoon denkfouten. Zo dacht ik bijvoorbeeld dat file american niet vet was ;-)

Moah ik vind je voeding schema toch wel redelijk er uit zien hoor. Je doel is toch om af te vallen. En niet afvallen met zoveel mogelijk spierbehoud?

Daarnaast mag je heus wel iets lekkers nemen in de cut. Anders wordt het misschien een zware opgaven. Filet American is toch iets lekkers. Filet American vind ik zelf niet eens zo verkeerd.
Je moet toch een vorm van vette naar binnen werken, wil je nog lekker naar de wc kunnen gaan.

Je Liga, zou ik wel links laten liggen.
Maak anders een brinta cakje, en neem daarvan een klein stukje mee naar je werk.
 
Laatst bewerkt:
[/COLOR]@Allen Wordt je trouwens dik van vitamine B pillen. Ik heb een tijdje haarverlies gehad en mijn huisarts heeft vitamine B pillen aangerdaen die ik slik. Een vriendin zei dat je daar dik van kan worden of is dat onzin?

Hoor graag van jullie en alvast dank!

Ik heb door de jaren toch heel wat vitamine B binnen gekregen, maar heb wel een kale kop........en werd niet dik van vitamine B hoor.

Je wordt dik door teveel caloriën. Vitamine B slik je bijvoorbeeld als je aan de lijn bent en veel minder eet.
Vit B stimuleert de stofwisseling en zorgt ervoor dat je voedingstoffen beter worden opgenomen.
 
Ik heb door de jaren toch heel wat vitamine B binnen gekregen, maar heb wel een kale kop........en werd niet dik van vitamine B hoor.

Je wordt dik door teveel caloriën. Vitamine B slik je bijvoorbeeld als je aan de lijn bent en veel minder eet.
Vit B stimuleert de stofwisseling en zorgt ervoor dat je voedingstoffen beter worden opgenomen.


Bedankt voor jouw advies.
 
Laatst bewerkt:
Geen efedrine!

Wat al gezegd is: verander je leven drastisch, geen snoep/troep/patat en andere zooi die je in je mond wilt stoppen waarvan je weet dat het slecht is!
Ga naar de winkel en koop groenten als broccoli en tomaten etc en nuttig deze wanneer je honger hebt in de avond ipv snacks etc.. (en laat die troep dan in de schappen liggen!)

Verder kun je idd goed starten elke dag op de crosstrainer, zou alleen niet elke dag 45min doen, maar soms 10/15 min zware interval (bv: 20sec alles geven, 40sec rustig aan).
Dan heb je nog een halfuur over om bv buikspieren te trainen en kuiten en zo breid je dat uit tot een volwaardig trainings schema naast de crosstrainer.

Succes!
 
Geen efedrine!

Wat al gezegd is: verander je leven drastisch, geen snoep/troep/patat en andere zooi die je in je mond wilt stoppen waarvan je weet dat het slecht is!
Ga naar de winkel en koop groenten als broccoli en tomaten etc en nuttig deze wanneer je honger hebt in de avond ipv snacks etc.. (en laat die troep dan in de schappen liggen!)

Verder kun je idd goed starten elke dag op de crosstrainer, zou alleen niet elke dag 45min doen, maar soms 10/15 min zware interval (bv: 20sec alles geven, 40sec rustig aan).
Dan heb je nog een halfuur over om bv buikspieren te trainen en kuiten en zo breid je dat uit tot een volwaardig trainings schema naast de crosstrainer.

Succes!


Ok ga ik proberen. Is het beter om ipv elke dag crosstrainer 2x per week naar de sportschool te gaan? of is dat te weinig om af te kunnen vallen?

---------- Toegevoegd om 13:45 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:40 ----------

Is zwemmen trouwens krachttraining of cardio. (sorry als het een domme vraag is. Ik weet er echt weinig van, vandaar dat ik hier ben om te leren ;-) )
 
Sportschool is helemaal goed (tenzij je thuis traint, zoals ik), maar heb je daarvoor wel tijd dan?
Als je 2x naar de gym gaat, doe dan een full-body-workout: squatten, deadlift, bankdrukken, flyes (schouders) en wat curls/extensions voor de armen etc.
Buik trainen doe je dan gewoon thuis op de dagen vlak voor je op de cross trainer stapt!

Op trainingsdagen kun je wat Martin al zei rond de 2000kcal gaan zitten, als je niet traint zou ik mn inname iets omlaag schroeven.. (ik zelf gooi er dan 1 maaltijd uit van 500kcal).

Zwemmen is cardio.
 
Als je alleen thuis kan trainen zou je ook p90x kunnen doen. Veel mensen vallen daar ook een hoop vanaf. Ik dacht dat het een uurtje per dag was en het programma duurt 90 dagen.
 
Sportschool is helemaal goed (tenzij je thuis traint, zoals ik), maar heb je daarvoor wel tijd dan?
Als je 2x naar de gym gaat, doe dan een full-body-workout: squatten, deadlift, bankdrukken, flyes (schouders) en wat curls/extensions voor de armen etc.
Buik trainen doe je dan gewoon thuis op de dagen vlak voor je op de cross trainer stapt!

Op trainingsdagen kun je wat Martin al zei rond de 2000kcal gaan zitten, als je niet traint zou ik mn inname iets omlaag schroeven.. (ik zelf gooi er dan 1 maaltijd uit van 500kcal).

Zwemmen is cardio.

2 dagen sportschool kan, maar dan wordt het zaterdan en zondag bijvoorbeeld. Dus achter elkaar.

---------- Toegevoegd om 14:21 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:19 ----------

Als je alleen thuis kan trainen zou je ook p90x kunnen doen. Veel mensen vallen daar ook een hoop vanaf. Ik dacht dat het een uurtje per dag was en het programma duurt 90 dagen.

Ik ga kijken wat dat is :zweet:
 
2 dagen sportschool kan, maar dan wordt het zaterdan en zondag bijvoorbeeld. Dus achter elkaar.

---------- Toegevoegd om 14:21 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:19 ----------



Ik ga kijken wat dat is :zweet:

Als je zaterdag en zondag naar de sportschool gaat, dat kan wel maar dan moet je een split maken van push-pull, of een upperbody-lowerbody.
Dan heb je in 2dagen je hele lichaam getraind.
Je kan dan het beste na die krachttraining wel nog wat cardio doen, 20 tot max 30 minuten is prima.
Dan de rest van de week lekker op de crosstrainer en af en toe wat buikspieroefeningen doen, en opdrukken en kniebuigingen of wat dan ook.
Je kan allerlei bodyweight oefeningen doen thuis voordat je op de crosstrainer stapt.
 
Als ik jou was, zou ik opteren voor korte (<45minuten) kettlebell workouts. Zoals hierboven al was gesteld, is het optimaler krachttraining in te bouwen als je vet wil verbranden. Met 1 kettlebell kan je perfect thuis trainen en jouw doelen zijn hiermee zeker bereikbaar in mijn ogen.

De kettlebell swing bijvoorbeeld is een superoefening voor het verbranden van vet. Als je een drietal keer een paar max setjes van deze oefening combineert met een 20 tal minuten cardio zal dat overtollig vet snel wegsmelten ;)

http://www.youtube.com/watch?v=q0jalJ-3e7U
 
Laatst bewerkt:
Als ik jou was, zou ik opteren voor korte (<45minuten) kettlebell workouts. Zoals hierboven al was gesteld, is het optimaler krachttraining in te bouwen als je vet wil verbranden. Met 1 kettlebell kan je perfect thuis trainen en jouw doelen zijn hiermee zeker bereikbaar in mijn ogen.

De kettlebell swing bijvoorbeeld is een superoefening voor het verbranden van vet. Als je een drietal keer een paar max setjes van deze oefening combineert met een 20 tal minuten cardio zal dat overtollig vet snel wegsmelten ;)

angry-cookie-monster.jpg
 
@allen Net een bankje en gewichten gekocht. Ik ga vanaf morgen proberen om ook krachttraining te doen. Heel erg bedankt voor al jullie adviezen tot nu toe en alvast een gelukkig 2011!
 
Goedzo, lekker thuis trainen ;)
Van hetzelfde gewenst, als ook een strak lichaam tegen de zomer, succes! :D
 
Back
Naar boven