XXL Nutrition

Afvallen met behulp van eiwitshakes (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

yvokok

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
23 sep 2010
Berichten
2
Waardering
0
Lengte
1m75
Massa
94kg
Vetpercentage
35%
Hallo,

Ik ben Yvonne en 26 jaar. Ik moet van mn dokter, maar ook van mezelf afvallen. Ik weeg ongeveer 94 kilo, voordat ik begon 99 kilo. Ik ben 175 cm lang. En nu zo'n 2 maanden bezig.

Nu wil ik een goed schema opstellen qua goed eten en sporten, uiteindelijk wil ik en moet ik nog zo'n 20 kilo kwijt raken. Op maandag dans ik al (streetdance/hiphop), nu wil ik 2x in de week nog naar de sportschool, woensdag en donderdag. Ik heb gelukkig een vriend die mij volledig steund en zelf amateur bodybuilder is en mij dus goed helpt. Zo weet ik dat je eerst je spieren leeg moet trekken, dus veel vaak en licht moet trainen, en daarna dus nog cardio moet doen als je vet wil verliezen.

Om 2 the point te komen, voedsel is sowieso de sleutel hierin, maar zou het helpen als je de dag begint met een eiwit shake als ontbijt? Omdat hier erg weinig vetten en koolhydraten inzitten. zoals bv de all day whey van xxl nutrion? (geloof ik dat het daarvan is). Of natuurlijk door de dag. En als dit wat is, welke raden jullie aan?

En hebben jullie nog verder tips over wat wel goed is om te eten ipv aardappels en rijst? want ik hoorde dat je dat moet buiten sluiten. En natuurlijk the magic word WATER! dat helpt echt, en ach het is een kwestie van wennen... :cool: Of sowieso eet tips.. !?

Alvst bedankt!
 
Waarom zou je aardappels en rijst buiten moeten sluiten? Als je minder energie binnen krijgt dan je verbruikt, dan val je af (en andersom).

En het is niet waar dat je vaak en licht moet trainen. Ja, je kan je dag beginnen met een eiwitshake, maar je zal hier niet sneller door afvallen. Eiwit geeft wel een beter verzadigingsgevoel, al hoewel ik dat met shakes niet heb.

Eiwitshakes kunnen wel goed zijn als aanvulling op je voedingspatroon, vooral op je eiwitinname dus. En vetten heb je ook nodig, zoek bijvoorbeeld maar eens op omega3 en omega 6.
 
Eiwit geeft wel een beter verzadigingsgevoel, al hoewel ik dat met shakes niet heb.

Shake je met de hand ? Probeer anders eens een blender of shake wat langer...

Wil je afvallen? Laat je eiwitshakes langer in de blender zitten (Am J Clin Nutr. 2000 Aug;72(2):361-8.) Als je eiwitshakes gebruikt en moet afvallen, dan hebben onderzoekers van Pennsylvania State University een tip voor je: laat de shakes langer in de blender zitten, zodat ze meer volume krijgen. Als je de extra opgeklopte shakes wegwerkt, zul je de rest van de dag automatisch minder eten.
http://www.ergogenics.org/sportvoeding9.html

Oh en maak je hem met melk, of met water . (melk coaguleert door het maagzuur meen ik en blijft dus als een brok in je maag liggen en spoelt niet gelijk door).
 
Laatst bewerkt:
Reken eens uit hoeveel kcal je op een dag nodig hebt, en stel aan de hand daarvan een voedingsschema op met zo'n 30% van de kcal uit eiwit. Er is geen enkel product dat je buiten hoeft te sluiten, echter: sommige producten zijn een betere keuze dan andere (kwark met nootjes 's avonds ipv snacks, koekje bij de koffie).
Qua trainingsschema: weinig herhalingen met veel gewicht trekken je spieren veel sneller leeg (glycoceenvoorraad), dus maak alsjeblieft niet de fout om met weinig gewicht te gaan prutsen. Als je nog niet gewend bent aan trainen dan is in het begin (om je spieren en pezen te laten wennen) het wél aan te bevelen met hogere repranges te beginnen - er staat een voorbeeldtrainingsschema op deze site (ander voorbeeldschema). Aan te bevelen om 3x in de week te trainen, verspreid over de week. Daarnaast: cardio. Half uurtje na de krachttraining.
 
Laatst bewerkt:
Je hoeft niet speciaal eiwitshakes te nemen om af te vallen. Ik zeg: "is zonde van je geld". Ik zou inderdaad in een excel bestandje zetten wat je eet en die dan posten. Wij kunnen je eventueel tips geven.
 
Thnx

Hi all! Thnx voor jullie reacties :)

Met het trainen is namelijk wel zo dat ik train met de gewichten die ik kan dragen en daar 3 sets van 15 mee doe. Dus wat ik voorheen meldde klopt niet geheel. Vandaag heb ik heerlijk getraind en heb morgen heerlijk spierpijn, hopelijk kan ik uit bed komen, want mn benen zijn er vandaag aangegaan... rubberrrrrr... :D

In ieder geval bedankt alvast voor de tips, en de eiwitshake laat ik eerst staan.

Mochten jullie nog verder tips hebben dan hoor ik het graag!

Doei doei
 
Back
Naar boven