MuscleMeat

Afvallen na zwangerschap (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Eyelle

Novice
Lid geworden
31 mrt 2011
Berichten
2
Waardering
0
Lengte
1m78
Massa
77kg
Hallo

Ik ben 24 jaar oud en ben 1m78. Ik weeg momenteel 77kg (veel vet en weinig spieren)

Ik ben 2 maanden geleden bevallen van een prachtige zoon, maar zou nu graag wat afvallen en spiermassa opbouwen.

Qua voeding weet ik niet goed hoe ik eraan moet beginnen. Ik heb tijdens mijn zwangerschap veel junkfood gegeten en doe dit nog steeds af en toe.
Ik weet dat ik daarmee nu moet stoppen :p

Ik heb altijd problemen gehad met mijn gewicht. Toen ik 15-16 jaar was woog ik over de 90kg, dan 25 kg afgevallen en daarna weer een 5-tal kilo's aangekomen..

Nu wil ik graag blijvend afvallen en ik heb hier op het forum gelezen dat dit het meest effectief gaat als je krachttraining combineert met cardio en goede voeding.

Ik heb me al een beetje ingelezen en zal een voedingsschema proberen op te maken.
Wat cardio betreft doe ik momenteel alleen aan wandelen (als je dat echt cardio kan noemen) en 3x per week 30-40 min op de home trainer.

Nu zou ik graag weten hoe ik het beste met krachttraining kan beginnen..
Ik kan momenteel niet naar een sportschool want ik heb een 2 maanden oude baby thuis, maar thuis trainen is wel mogelijk.
Ik heb zo'n bankje en wat dumbbells en de hometrainer.

Kan ik hier wat mee?

Mijn doel is om vet te verliezen en eventueel wat spieren te kweken.
Ik zou er graag wat strakker uit zien tegen de maand augustus want we gaan dan op vakantie en ik wil me natuurlijk goed voelen.

Iemand tips?
 
Voor een basisschema met dumbbells kun je kijken op deze site, daar staat er eentje. Let wel: als je 'slechts' gewichtjes hebt van 1 of 2 kg dan zal dit niet genoeg zijn om wat mee te bereiken. Om benen te trainen is dat nl. echt een lachertje.
Cardio (ook wandelen) na de kt is gewoon goed.

Nou alleen nog je voeding. Als je die post kunnen we je helpen dit te verbeteren.
 
Hoi

Wat mijn dumbbells betreft, het zijn zo'n staafjes waar je zelf gewichten op kunt schuiven.
Ik heb gewichtjes van 0.5, 1, 2 en 5 kg liggen. Ik kan er natuurlijk meerdere in 1 keer opschuiven om wat meer gewicht te krijgen.

Hieronder een voedingsschema dat voor mij te doen zou zijn.

Ontbijt:

brinta/melk (hoeveelheid moet ik nog even uitzoeken)

Tussendoor

2 sneetjes bruin brood met margarine en kipfilet (of kalkoen)

Middag

200 ml melk
3 sneetjes bruin brood met ei, tonijn, of kipfilet

Tussendoor

fruit (is dit genoeg of moet er nog wat bij?)

Avondmaal

vis/vlees/kip of ei, rijst of aardappelen en groenten

Voor het slapen wat magere kwark (vind ik persoonlijk niet lekker maar heb gelezen dat het wel goed is..)

Ik weet niet precies hoeveel kcal dit is en of dit te veel of te weinig is.
 
Fruit is zinvoller om in de ochtend te nemen bij je ontbijt, en tussendoor een 'echte' maaltijd te nemen.
Verstelbare dumbbells klinkt goed! :thumb:

Pas als je duidelijk hebt hoeveel kcal je nodig hebt en hoeveel je hiermee binnen krijgt weet je of dit te veel of te weinig is.

Ik mis trouwens wel goede vetten (vette vis / noten / olijfolie).
 
Hallo sterkte met je doelen:) brinta 30/40 gr melk 250 ml
 
Geen slechte basis om mee te beginnen toch??? Volgens mij zit zij nog niet hoog in de khal. Te laag nog denk ik.:)
 
Met een bankje, dumbbells en een cardioapparaat kun je best aardig wat thuis doen. Wel zou ik voor zekerheid nog wat hogere gewichten aanschaffen, sowieso 10 kg..
Succes!
 
Gefeliciteerd met de geboorte van je zoon.
 
Even offtopic maar..


Ik zat laatst in de trein die tijdelijk stilstond bij een station, ik staarde beetje uit het raam sippend aan me shakebeker met gevuld met bulkoats en whey. En normaal let ik NOOIT op dit soort dingen, maar dit viel me opeens op;
Er liep een jong stel voorbij van rond de 30, en ze hadden 4 look-a-like kindjes van ongeveer dezelfde leeftijd. Toen keek ik naar de vrouw en tot mijn grote verbazing was zij maatje-petite, billen, buikje, beentjes; ALLES WAS STRAK EN PETITE! Ik zou nooit kunnen geloven dat daar 4 van die rakkers uit zijn gekomen.

Nou is mijn vraag aan de dames; is dit mogelijk?
 
Is goed mogelijk hoor. En ze had kleding aan he, dat verhult makkelijk wat losse huid en dat soort dingen.
Maar misschien waren het haar kinderen wel niet.
 
Is goed mogelijk hoor. En ze had kleding aan he, dat verhult makkelijk wat losse huid en dat soort dingen.
Maar misschien waren het haar kinderen wel niet.

T was 24 graden buiten en ze had strakke shit aan, niks losse huid.
 
Ik ken zo'n moeder, type 'ecto' - die heeft 3 kinderen en maat 34.
 
Ik ken er ook een van de sportschool. Ze heeft 4 kinderen en een maatje 34. Alleen op haar borsten na is alles nog strak.
 
Back
Naar boven