XXL Nutrition

afvallen, niet dieet maar meer beweging

Bezoekers in dit topic

Berti

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
28 jul 2008
Berichten
36
Waardering
0
voor mij de ontdekking van de week geweest............omdat ik al twee maanden bezig ben met sporten en dieet combi en nog geen gram ben afgevallen snapte ik niet wat ik verkeerd deed.

totdat ik vorige week een baan kreeg waar ik de hele dag op de benen moet staan en dingen sjouwen........en ja hoor opeens vliegen de centimeters eraf (al wil mijn weegschaal dat nog niet weten)

dus niet dieeten maar meer bewegen zonder dieet?
benieuwd naar wat jullie denken hiervan.
in ieder geval kijk ik al wat gelukkiger in de spiegel nu.

berti
 
lol, wat had je dan verwacht?

waarschijnlijk was je dieet gewoon k*t, anders was je daar ook wel mee afgevallen.

bij mij is het juist andersom, ik kan me suf cardio'en, maar zonder goed dieet gebeurd er weinig. mijn focus ligt dan ook op mn dieet ;)
 
het is een fabeltje dat je met dieet alleen afvalt MacB...........heeft bij mij nooit gewerkt zoals zou moeten.
en de verhoudingen waren goed dus daar lag het ook niet aan: 25% Eiw 55% Kh 20% V.
niet zomaar oordelen over iets waar je niks van weet......

berti
 
het is een fabeltje dat je met dieet alleen afvalt MacB.

haha fabeltje :roflol:

vandaar dat ze cardio afraden bij low carb keto dieeten en velocity ;)
 
Waarom denk je dat alle bodybuilders in de cut meer aan cardio gaan doen???
Er is alleen door een combi van cardio en goede voeding snel af te vallen.
Je verbrand immers meer calorien als je meer beweegt.

Dus een goed voedingsschema in combi met cardio (en/of krachttraining) zorgt voor een slanker middeltje ;)
 
het is een fabeltje dat je met dieet alleen afvalt MacB...........heeft bij mij nooit gewerkt zoals zou moeten.
en de verhoudingen waren goed dus daar lag het ook niet aan: 25% Eiw 55% Kh 20% V.
niet zomaar oordelen over iets waar je niks van weet......

berti

je moet verder kijken dan je verhoudingen, je MOET gweoon goed afkunnen vallen zonder extra cardio te doen. ik weet niet waar je hebt gelezen dat het een fabeltje is, misschien in de fabeltjeskrant zelf.

misschien heb je je kcal inname wel onderschat en ej verbruik overschat, anders moet je gewoon afvallen, is gewoon wiskunde ;)
 
Fabeltje???

Als je meer eet dan je verbruikt dan val je niet af. Als je evenveel eet als je verbruikt val je niet af.

Als je minder eet dan je verbruikt val je wel af.

Door het vele bewegen is je verbruik hoger geworden waardoor je nu wel een kcal tekort creeert.

It aint rocket science you know.
 
Waarom denk je dat alle bodybuilders in de cut meer aan cardio gaan doen???
Er is alleen door een combi van cardio en goede voeding snel af te vallen.
Je verbrand immers meer calorien als je meer beweegt.

Dus een goed voedingsschema in combi met cardio (en/of krachttraining) zorgt voor een slanker middeltje ;)

natuurlijk verbrand ej bij NORMALE dieeten sneller en meer vet met extra cardio.
maar het kan zeker counterproductive zijn als je lager in de carbs/kcal gaat ;)
 
ja meer bewegen is meer verbranden.
blijkbaar was in mijn geval drie keer per week sporten nog niet voldoende om meer te verbranden.
voeding en cardio had ik al in orde....cardio is voor mij 40 minuten na de krachttraining op 20 min cross en 20 min loopband (bij 6,5 km u) en dat hielp gewoon niet.

berti
 
je moet verder kijken dan je verhoudingen, je MOET gweoon goed afkunnen vallen zonder extra cardio te doen. ik weet niet waar je hebt gelezen dat het een fabeltje is, misschien in de fabeltjeskrant zelf.

misschien heb je je kcal inname wel onderschat en ej verbruik overschat, anders moet je gewoon afvallen, is gewoon wiskunde ;)

Of ze moet een laag metabolisme hebben. Door een of andere aandoeining.

Maar in normale omstandigheden heeft MacB gelijk.
 
ja meer bewegen is meer verbranden.
blijkbaar was in mijn geval drie keer per week sporten nog niet voldoende om meer te verbranden.
voeding en cardio had ik al in orde....cardio is voor mij 40 minuten na de krachttraining op 20 min cross en 20 min loopband (bij 6,5 km u) en dat hielp gewoon niet.

berti

als je met al dat gesport niet afvalt zou ik eerder naar mn voeding kijken dan naar mn sporten...
 
oke dan

tot dusver wat er vandaag op het menu staat

ontbijt
2 bruine broodjes met margarine, eentje met kipfilet en eentje met vlokken

tussendoor, appel

lunch
2 bruine broodjes, een met sandwichspread vetarm en kipfilet (moest op), de andere met margarine en honing, beker halfvolle melk

tussendoor, eiwitshake (melk, whey, plus een banaan)

diner: lauwe salade van gemengde sla en komkommer met daarop gebakken paprika en kipfilet, vetarme dressing. om in te bakken, 1 eetl olijfolie.

avondsnack, 250 gram magere kwark

commentaar? heb wel het idee dat ik te weinig eet.
 
heb je ook wat voedingswaarde erbij? (totaal kcal en eiwit)
 
nee heb nu even geen voedingswaarde bij de hand.
welke stats bedoel je sava? lengte 173, gewicht 84 kg? Vetpercentage volgens mijn weegschaal 35. Maar je weet hoe die dingen werken.
 
ja meer bewegen is meer verbranden.
blijkbaar was in mijn geval drie keer per week sporten nog niet voldoende om meer te verbranden.
voeding en cardio had ik al in orde....cardio is voor mij 40 minuten na de krachttraining op 20 min cross en 20 min loopband (bij 6,5 km u) en dat hielp gewoon niet.

berti

Het is ook de intensiteit wat bepaalt of je verbrand of niet.
Met 6,5 km op de loopband ga ik ook niets verbranden.....
Probeer maar eens interval of heuvel te pakken en dan er flink tegenaan!
beide apparaten hebben daar leuke programma'tjes voor.
Succes en leuk dat je nu eindelijk resultaat ziet!:)
 
oke dan

tot dusver wat er vandaag op het menu staat

ontbijt
2 bruine broodjes met margarine, eentje met kipfilet en eentje met vlokken

tussendoor, appel

lunch
2 bruine broodjes, een met sandwichspread vetarm en kipfilet (moest op), de andere met margarine en honing, beker halfvolle melk

tussendoor, eiwitshake (melk, whey, plus een banaan)

diner: lauwe salade van gemengde sla en komkommer met daarop gebakken paprika en kipfilet, vetarme dressing. om in te bakken, 1 eetl olijfolie.

avondsnack, 250 gram magere kwark

commentaar? heb wel het idee dat ik te weinig eet.


ben je klaar voor het commentaar?:P
ik zou de margarine schrappen, te veel verzadigde vetten.
vlokken=slecht omdat er veel suiker in zit. een appel voor tussendoor is
eigelijk wat te weinig. je moet 6x een maaltijd eten met eiwitten vetten (onverzadigde vetten) en koolhydraten. dit doe je ook om je stofwisseling hoog te houden. een eiwittenshake tussendoor zou ik ook vervangen door een maaltijd. ik zou een shake gebruiken als toevoeging, niet als vervanging. de kwark in de avond zou ik zo laten.

ik hoop dat je er wat mee kunt. :)
 
je moet 6x een maaltijd eten met eiwitten vetten (onverzadigde vetten) en koolhydraten. dit doe je ook om je stofwisseling hoog te houden
dit is ook een fabeltje, je stofwisseling gaat niet sneller werken ofzo van meer maaltijden, alleen van MEER eten (meer kcal).

maar idd, ik probeer zelf eigenlijk vrij low carb te zitten, en allen carbs rond training, rest vd dag zo low carb as possible. :D
 
4 myself: bedankt voor het commentaar! ik wist dit eigenlijk wel, maar ik ben vandaag even van de routine afgeweken.
als er al geen dingen op brood mogen dan vind ik het nog veel moeilijker, want alleen maar vlees vind ik ook niet lekker op de lange termijn.
vind het beremoeilijk om ELKE maaltijd EN eiwitten EN vetten En koolhydraten erin te krijgen.
zit nog op de eetmeter van voedingscentrum te wachten, dat maakt het leven straks wat makkelijker omdat ik dan beter overzicht heb zonder al dat gereken. (dat doet de puter dan lekker voor me)

ik streef er wel naar om elke keer een maaltijdje ervan te maken, sommige dagen gaat dat beter dan andere dagen.
schijnt ook dat er geen standaard is die voor iedereen werkt, voor de een werkt iets anders beter dan de ander.

low carb? NO WAY! I love my carbs and need them......
zonder koolhydraten voel ik me echt niet lekker.
 
het is een fabeltje dat je met dieet alleen afvalt MacB...........heeft bij mij nooit gewerkt zoals zou moeten.
en de verhoudingen waren goed dus daar lag het ook niet aan: 25% Eiw 55% Kh 20% V.
niet zomaar oordelen over iets waar je niks van weet......

berti
fabeltje? ken zat mensen die geen cardio doen, maar wel een goed dieet hebben en dus ook vrij droog zijn, o.a. kale en heyzeus909 op bodybuilding.com doe zelf ook zelden cardio en val ook gewoon lekker af.

maargoed, mijn dieet ziet er ook totaal anders uit dan jouw high carb dieet, misschien heeft dat er wat mee te maken.

Waarom denk je dat alle bodybuilders in de cut meer aan cardio gaan doen???
Er is alleen door een combi van cardio en goede voeding snel af te vallen.
Je verbrand immers meer calorien als je meer beweegt.

Dus een goed voedingsschema in combi met cardio (en/of krachttraining) zorgt voor een slanker middeltje ;)
weet ik veel, waarom zou ik mezelf met hen vergelijken? ik juice niet, ik gebruik geen stofwisselingsverhogende hormonen, ik gebruik geen hormonen die je spiermassa behouden. ik zie dus ook niet in waarom ik wel cardio zou doen, terwijl ik voorderest heel anders train.

ja meer bewegen is meer verbranden.
blijkbaar was in mijn geval drie keer per week sporten nog niet voldoende om meer te verbranden.
voeding en cardio had ik al in orde....cardio is voor mij 40 minuten na de krachttraining op 20 min cross en 20 min loopband (bij 6,5 km u) en dat hielp gewoon niet.

berti
als je niet afvalt is het toch een kwestie van calorietjes omlaag.

oke dan

tot dusver wat er vandaag op het menu staat

ontbijt
2 bruine broodjes met margarine, eentje met kipfilet en eentje met vlokken

tussendoor, appel

lunch
2 bruine broodjes, een met sandwichspread vetarm en kipfilet (moest op), de andere met margarine en honing, beker halfvolle melk

tussendoor, eiwitshake (melk, whey, plus een banaan)

diner: lauwe salade van gemengde sla en komkommer met daarop gebakken paprika en kipfilet, vetarme dressing. om in te bakken, 1 eetl olijfolie.

avondsnack, 250 gram magere kwark

commentaar? heb wel het idee dat ik te weinig eet.
vlokken zou ik weglaten, banaan zou ik rodn m'n workout plakken, verder blijft het een high carb schema, maar ik heb begrepen dat low carb je niet ligt? dan vind ik het een goed schema.

dit is ook een fabeltje, je stofwisseling gaat niet sneller werken ofzo van meer maaltijden, alleen van MEER eten (meer kcal).

maar idd, ik probeer zelf eigenlijk vrij low carb te zitten, en allen carbs rond training, rest vd dag zo low carb as possible. :D
na apert ;)

4 myself: bedankt voor het commentaar! ik wist dit eigenlijk wel, maar ik ben vandaag even van de routine afgeweken.
als er al geen dingen op brood mogen dan vind ik het nog veel moeilijker, want alleen maar vlees vind ik ook niet lekker op de lange termijn.
vind het beremoeilijk om ELKE maaltijd EN eiwitten EN vetten En koolhydraten erin te krijgen.
zit nog op de eetmeter van voedingscentrum te wachten, dat maakt het leven straks wat makkelijker omdat ik dan beter overzicht heb zonder al dat gereken. (dat doet de puter dan lekker voor me)

ik streef er wel naar om elke keer een maaltijdje ervan te maken, sommige dagen gaat dat beter dan andere dagen.
schijnt ook dat er geen standaard is die voor iedereen werkt, voor de een werkt iets anders beter dan de ander.

low carb? NO WAY! I love my carbs and need them......
zonder koolhydraten voel ik me echt niet lekker.
mijn ervaring is dat bepaalde vormen van dieeten toch wel voor iedereen werken, alleen dat je per metabolisme kunt spelen met de carbs, de een kan meer carbs hebben dan de ander.

low carb met veel fruit dan? volg zelf low carb met ong 300gr fruit bij mijn eerste 3 maaltijden, bevalt me prima, geen last van energietekorten oid. maar zit dan ook wel rond de 102gr carbs en na m'n workout pak ik redelijk wat carbs.
 
Back
Naar boven